DYSONIN UUDEN DYSON CINETIC -PÖLYNIMURIN FILTTERIÄ EI TARVITSE KOSKAAN VAIHTAA

Vuonna 1993 Dyson kehitti pölypussittoman pölynimurin – 20 vuotta tutkimusta ja kehitystä myöhemmin Dyson esittelee ainoan pölypussittoman imurin, jonka filtteriä ei tarvitse koskaan vaihtaa. Dysonin uusimmassa pölynimurissa hyödynnetään Dyson Cinetic™ -sykloniteknologiaa: pienet Cinetic-syklonit imevät lian ja pölyn säiliöön niin tehokkaasti, ettei imurin filttereitä tarvitse lainkaan puhdistaa tai vaihtaa. Dyson DC52 -pölynimurit tulevat Suomessa kauppoihin marraskuussa 2013.

– Pölypussilliset pölynimurit menettävät imuroitaessa imutehonsa. Monien muiden pölypussittomien imureiden toiminta puolestaan perustuu  filttereihin, joiden pesu ja ostaminen on edelleen imurinomistajan vaivana. Dyson Cinetic -syklonit ovat niin tehokkaita mikroskooppisten partikkeleiden erottelussa, että ne sinkoavat pienimmätkin partikkelit imurin säiliöön, joten filttereitä ei tarvitse koskaan vaihtaa, kertoo Dysonin perustaja Sir James Dyson

Dyson Cinetic -pölynimuri on lähes kuuden vuoden intensiivisen tutkimuksen ja kehitystyön tulosta. Dysonin insinöörien kehittämät Dyson Cinetic -syklonit ovat pieniä ja niissä on joustavat päät. Aiempaa pienemmät syklonit saavat aikaan nopeamman keskipakoisvoiman ja nappaavat pienempiä partikkeleita. Pieni sykloni voisi tukkeutua helposti, mutta joustava pään aikaan saama värähtely ja pyörivä ilma estää pölyä jäämästä kiinni sykloneihin pitäen ne puhtaana.

Dysonin insinöörit viettivät aikaa oikeissa kodeissa laskeakseen kuinka paljon pölyä imuroitaisiin kymmenessä vuodessa. He todistivat, että Dyson Cinetic -imuri säilyttää imutehonsa kymmenen vuoden pölyjä vastaavan pölymäärän jälkeenkin ilman tarvetta filtterin huoltamiselle. Dyson Cinetic -imurilla on viiden vuoden takuu.

Dysonin teknologia on hiottu huippuunsa
Uudessa Dyson Cinetic -pölynimurissa on uusi säiliön avausmekanisti: säiliön voi tyhjentää yhdellä napin painalluksella. Dyson Ball -teknologiaa hyödyntävän pölynimurin painopiste on matalalla, joten se liikkuu perässä vedettäessä paremmin juuttumatta kulmiin tai maton reunaan. Imurin ainutlaatuisen keskitetyn ohjausjärjestelmän ja kääntymispisteen ansiosta se kulkee sujuvasti tiukoissa käännöksissä, esimerkiksi sohvan ympäri. Dyson Cinetic Animal Complete -mallin suuttimen jäykkien nailonharjasten avulla imuri poistaa tehokkaasti lian matolta. Kovalla lattialla puolestaan antistaattiset hiilikuitusäikeet puhdistavat lattian pölystä.

Dyson Cinetic -pölynimuri numeroina:

• 29 insinööriä teki lähes kuusi vuotta intensiivistä tutkimusta ja kehitystä luodakseen Dyson Cineticin
  • Kehitystyö vaati 2000 prototyyppiä
  • Kehitykseen käytettiin lähes yhdeksän miljoonaa euroa
  • Testaamiseen käytettiin 900 tuntia mikä vastaa 500 vuotta imurointia kotitalouskäytössä
  • Imurilla on 195 patenttia ja patenttihakemusta maailmanlaajuisesti
  • Imurilla on viiden vuoden takuu

Dyson DC52 Allergy Muscle Head suositushinta: 539 €
Dyson DC52 Allergy Parquet, suositushinta: 554 €
Dyson DC52 Animal Complete, suositushinta: 649 €
Takuu: 5 vuotta

www.fi.dyson.com