ELIVON UUDESSA VAHVASSA OMEGA-3-KALAÖLJYVALMISTEESSA ON TUPLASTI TEHOA YHDESSÄ KAPSELISSA

(Linkit painokelpoiseen kuvaan ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Uusi Elivo Omega-3 Vahva Plus on kaksi kertaa vahvempi kuin Elivo Omega-3 Vahva. Suositellussa päiväannoksessa eli yhdessä kapselissa on 1020 mg omega-3-rasvahappoja, joista 600 mg E-EPA-rasvahappoja ja 300 mg E-DHA-rasvahappoja. Omega-3-sarjan rasvahappoja tarvitaan esimerkiksi verisuonien ja aivojen hyvinvointiin. Elivo Omega-3 Vahva Plus on apteekkimarkkinoiden vahvin etyyliesteröity omega-3-valmiste ja sopii myös useimmille kala-allergikoille.

Markkinoiden vahvimman kalaöljyvalmisteen säilöntäaineena vain E-vitamiini
Elivo Omega-3 Vahva Plus on markkinoiden vahvin etyyliesteröity omega-3-valmiste. Yhdessä kapselissa on 600 mg E-EPA- rasvahappoja ja 300 mg E-DHA-rasvahappoja. Säilöntäaineena on ainoastaan E-vitamiinia. Elivon kalaöljyvalmisteen omega-3-rasvahapot on pilkottu etyyliesterimuotoon, jotta ne imeytyisivät paremmin ja elimistö pystyisi hyödyntämään ne tehokkaammin. Valmiste on laktoositon, hiivaton, makeuttamaton ja gluteeniton. Helposti nieltävät kapselit eivät sisällä kalan proteiinia, minkä vuoksi ne sopivat useimmiten myös kala-allergikoille. Vahvan omega-3-valmisteen säännöllisestä käytöstä hyötyvät erityisesti henkilöt, joilla on reuma, diabetes tai kohonnut riski sairastua sydän- ja verisuonitauteihin.
Valmistetta ei suositella henkilöille, joilla veren hyytyminen on heikentynyt.

Terveyttä koko elimistölle puhtaasta kalaöljystä
Monityydyttymättömät omega-3-sarjan rasvahapot ovat tärkeitä muun muassa keskushermoston ja verisuoniston toiminnalle. Omega-3-valmisteet ovat erityisen tärkeitä niille, joiden ruokavalioon kuuluu vain vähän kasvisöljyjä ja rasvaista kalaa. Sekä kalaa että kalaöljyjä valittaessa kannattaa kiinnittää huomiota metallipitoisuuksiin. Elivo Omega-3 Vahva Plus
valmistetaan Tyynenmeren syvänteissä elävistä rasvaisista kalalajeista kuten sardiinista ja anjoviksesta. Elivon kalaöljyvalmisteen laatu on tarkkaan määritelty ja sen puhtaus taataan useita vaiheita käsittävällä valmistusprosessilla.

Omega-3-rasvahapot
- Omega-3-sarjan rasvahappoja ovat monityydyttymättömät rasvahapot eikosapentaeenihappo EPA, dokosaheksaeenihappo DHA ja alfalinoleenihappo.
- Saantilähteitä ovat muun muassa rasvainen kala ja rypsiöljy.
- EPA ja DHA vaikuttavat muun muassa verisuonten ja keskushermoston toimintaan ja vastustuskyvyn muodostumiseen.
- Tutkimusten mukaan EPA:lla ja DHA:lla on suotuisia vaikutuksia esimerkiksi mielialahäiriöiden, diabeteksen ja rytmihäiriöiden ehkäisyyn ja hoitoon.
- Omega-3-rasvahappojen päivittäinen keskimääräinen tarve on 2 g. DHA:n ja EPA:n tarve on yli 500 mg.

Elivo Omega-3 Vahva Plus, 70 kapselia, hinta noin 22 €

Tamro Apteekkiryhmä, www.tamro.fi ja www.elivo.fi
Tuoteryhmäpäällikkö Tarja Erholtz, puh. 020 445 4617, gsm 040 759 4884,
tarja.erholtz@tamro.com

Apteekit

Tamro Suomi, puh. 020 445 11

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. 09 170 070
Ulla-Maija Tamminen, ulla-maija.tamminen@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi / tuotenäytteet

Tamro Suomi on Suomen johtava lääkkeiden ja terveyttä ja hyvinvointia edistävien tuotteiden jakelija, joka myös myy ja markkinoi apteekkien ja luontaistuotekauppojen valikoimiin kuuluvia laadukkaita tuotteita. Tamro Suomen liikevaihto on noin miljardi euroa ja henkilöstömäärä noin 340. Tamro Suomi on osa kansainvälistä Tamro-konsernia. Lisätietoja osoitteesta www.tamro.fi.