Elixi-ravintolisät – hyvinvointia kotimaisesta pellavasta

Ravintolisät verensokerin ja kolesterolin hallintaan sekä sydämen, verisuonten ja hiusten hyvinvointiin

Suomalaisen Elixin kotimaisesta sopimusviljellystä pellavasta valmistetut ravintolisät: Diabene, Rouheva, Pellavansiemenöljykapselit ja Opticol Vega sisältävät ainesosia, jotka yhdessä pellavan kanssa auttavat edistämään terveyttä. Pellavansiemen on paras omega-3-rasvahapon lähde ja se sisältää molempia omega-3- ja omega-6-rasvahappoja ihanteellisessa suhteessa. Pellavan sisältämien kasvilignaanien saannilla ja niistä muodostuvalla enterolaktonilla voi olla suomalaistutkimusten mukaan edullinen vaikutus kansantautien riskiin, kuten sepelvaltimotautiin(1) ja syöpäsairauksiin(2).

(Linkit painolaatuisiin kuviin ja tiedote PDF-muodossa ovat viestin lopussa)

Elixi Diabene tasoittamaan verensokerin vaihtelua
Elixi Diabene
on yhdistelmä pellavansiemenrouhetta, kromia, magnesiumia ja kasviantioksidantti Pycnogenolia ja se soveltuu tukemaan verensokerin tasapainon ylläpitämistä. Tuotteen sisältämä kromi edistää veren glukoositasojen pysymistä normaalina(3) ja magnesium vähentää tutkimusten mukaan 2 tyypin diabeteksen riskiä(4). Diabenen patentoitu Pycnogenol-yhdiste hidastaa merkittävästi sokeriyhdisteiden, kuten hiilihydraattien, imeytymistä hillitsemällä ruoansulatusentsyymin, alfa-glukosidaasin, toimintaa pohjukkaissuolessa(5). Elixi Diabenen päiväannos on 10 grammaa vuorokaudessa.

Elixi Diabene, 300 g, hinta noin 19,90 €; jälleenmyynti: apteekit

Elixi Rouheva MultiBene on kaksinverroin hyvää sydämelle

Sydäntä hellivä Elixi Rouheva on sisältää pellavansiemenrouhetta ja patentoitua, professori Heikki Karppasen kehittämää MultiBeneä. MultiBene on veren kolesterolia alentavan kasvisterolin sekä kalium- ja kalsiumsuolojen seos. Tasapainoinen kaliumin ja kalsiumin suhde auttaa ylläpitämään normaalia verenpainetta. Mustikanmakuisen Rouheva-ravintolisän annostus on 10 g vuorokaudessa.
Elixi Rouheva
, 300 g, hinta noin 19,90 € ja Elixi Rouheva Annos, 20 x 10 g, hinta noin 19,00 €; jälleenmyynti: apteekit sekä S-Ryhmän ja Keskon hyvin varustellut päivittäistavarakaupat

Elixi Pellavansiemenöljykapselit verisuonten ja ihon hyvinvointiin
Elixi Pellavansimenöljykapselit
on valmistettu kylmäpuristetusta suomalaisesta öljypellavasta. Kapseleiden pellavansiemenöljy sisältää runsaasti elimistölle välttämättömiä rasvahappoja ihanteellisessa suhteessa: alfalinoleenihappoa (omega-3) ja linolihappoa (omega-6). Alfalinoleenihappo muuttuu tarpeen mukaan elimistössä EPA- ja DHA-muotoihin ja se vaikuttaa itsenäisesti muun muassa seuraaviin toimintoihin: tulehdusreaktioiden hallinta, veren hyytyminen ja solukalvojen kimmoisuus ja joustavuus. Kahden kapselin päiväannos antaa tärkeitä solukalvojen rakennusaineita, joilla on suotuisa vaikutus muun muassa verisuonten, ihon, kynsien ja hiusten kuntoon.
Elixi Pellavansiemenöljykapseli
, 90 kapselia, hinta noin 13,20 €, jälleenmyynti: apteekit

Elixi Opticol Vega edistää kolesterolitasojen pysymistä normaalina

Kotimaisesta kylmäpuristetusta pellavansiemenöljystä ja kasvisteroliestereistä valmistettu Elixi Opticol Vega on täysin kasvipohjainen ravintolisä. Sen sisältämä kasvisteroli alentaa kolesterolia ja alfolinoleenihappo (omega-3) auttaa ylläpitämään veren normaalia kolesterolitasoa. Korkea kolesteroli on sydän- ja verisuonisairauksien riskitekijä. Elixi Opticol Vegan päiväannos on kaksi kapselia.
Elixi Opticol Vega, 60 kapselia, hinta noin 17,70 €; jälleenmyynti: apteekit

Elixi Oil Oy, puh. 02 777 630
Toimitusjohtaja Ville Kauppinen
ville.kauppinen@elixioil.fi, puh. 0400 324 031