Felix Hellfire – tulinen uutuustuotesarja tuo voimakkaita makuja lautaselle

Tuliset uutuudet maistuvat aloittelevasta chilinsyöjästä aina tulennielijälle asti

Suomalaiset ovat mieltyneet tulisiin makuihin ja chilin poltteeseen. Felixin uuden Helfire-sarjan tuliset tuotteet soveltuvat kokeneemmallekin chilinpurijalle. Voimakkaan Red Savina Habanero -chilin makua ruokaan kuin ruokaan antaa Felix Hellfire Chili Shot -maustekastike. Felix Hellfire Ketchup soveltuu aikuiseen makuun, erittäin vahvasta tulisuudesta pitäville. Felix Hellfire kurkkuviipaleet ovat herkullinen, tulisenmakea vaihtoehto perinteisille viipaleille. Uutuustuotesarja tulee myyntiin päivittäistavarakauppoihin 1.11.2013 alkaen.

(Linkit reseptiin, painolaatuisiin kuviin ja tiedote PDF-muodossa ovat viestin lopussa)

Chili ja tuliset herkut ovat vakiinnuttaneet paikkansa suomalaisissa ruokapöydissä aasialaisen ja texmex-ruoan avulla. Suomalaisten chiliin hullaantumisesta kertoo myös vuoden 2012 chilinsyönnin maailmanmestaruus. Felix vastaa tulisten herkkujen kysyntään lanseeraamalla uuden Hellfire-sarjan, josta löytyy tuotteita niin harjaantuneille tulennielijöille kuin miedontulisten makujen ystäville.

Felix Hellfire Chili Shot on erittäin tulinen, Red Savina Habanero -chilistä poltteensa saava maukas maustekastike. Kastiketta annostellaan tipoittain ruokaan, johon halutaan saada potkua. Pehmeästä muovista valmistettua Hellfire Chili Shot -pulloa on helppo puristaa ja näppärä korkki tekee annostelusta helppoa ja siistiä.
Felix Hellfire Chili Shot - tulinen kastike, 130 g, hinta noin 3,20 €
Ainesosat: Vesi, Red Savina Habanero -chili 14,5 %, tomaattisose, sokeri, brandyetikka, suola, mausteet, aromit.

Felix Hellfire Ketchup
on markkinoiden tulisin ketsuppi, joka maistuu vahvoista mauista pitäville herkkusuille. Felix Hellfire Ketchupin maku on erittäin tulinen – chiliin hurahtaneet voivat käyttää sitä perinteisen ketsupin tapaan pöytämausteena tai ruoanlaitossa. Aloittelijoiden kannattaa kokeilla tulista uutuutta varoen, jotta löytää itselle sopivan tulisuusasteen.
Felix Hellfire Ketchup – tulinen tomaattiketchup, 500 g, hinta noin 2,90 €

Ainesosat: Tomaattisose (63 %), sokeri, vesi, etikka, muunnettu maissitärkkelys, suola, mausteet (mm. cayenne, chili, korianteri, mustapippuri, paprika), aromi.

Felix Hellfire Kurkkuviipaleet ovat tulisia ja makean mausteisia. Ne maistuvat erinomaisesti niin hampurilaisissa, leivän päällä, lisukkeena ruoan kanssa tai vaikkapa osana tapas-tarjoilua. Hellfire Kurkkuviipaleita voi käyttää myös ruoanlaitossa perinteisten maustekurkkuviipaleiden tapaan, esimerkiksi kurkkumajoneesissa tai kanapastasalaatissa. Kurkkuviipaleet ovat Hellfire-sarjan miedoin tuote.
Felix Hellfire Kurkkuviipale, 320 g/570 g, hinta noin 2,60 €

Ainesosat: Kurkku, vesi, sokeri, etikka, suola, sinapinsiemenet, chili, mausteet, aromit.

Orkla Foods Finland Oy, www.orklafoods.fi, puh. 020 785 4000
Tuoteryhmäpäällikkö, Mari Johtela
mari.johtela@orkla.fi, puh. 020 785 4013

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. 09 170 070
Karri Harju, karri.harju@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi / kuvamateriaali

Orkla Foods Finland Oy on maamme johtavia elintarvikeyrityksiä, jonka tunnetuimmat tuotemerkit ovat Felix, Grandiosa, Ekströms, Jacky ja Abba. Luomme ruokailoa kuluttajille tarjoamalla tunnettuja, puhtaita ja hyvänmakuisia elintarvikkeita. Vastuullisena yrityksenä valvomme tuotteidemme valmistusta raaka-aineista lähtien. Orkla Foods Finland Oy:n liikevaihto on noin 85 milj. euroa ja yritys työllistää 171 henkilöä (2012). Orkla Foods Finland Oy on osa norjalaista Orkla-konsernia.