FELIX PAKKAA KESÄN MAUT UUSIIN HELPOSTI AVATTAVIIN PAKKAUKSIIN

Uusi innovatiivinen Helppo avata -kansi avautuu vähemmällä voimalla

Felix purkittaa kesän sadon pakkauksiin, joissa on uusi innovatiivinen, helposti avattava kansi.  Satokauden ensimmäisinä uuden kannen saavat Felix Maku Viipalekurkku 300g sekä Maku Viipalekurkku ilman lisättyä sokeria 300g. Felix Maku viipalekurkut ovat Suomen suosituin ja suurin kurkkusäilyke. Uudet kannet tulevat syksyn edetessä myös muihin Turun tehtaalla valmistettaviin Felixin kurkku- ja punajuurisäilykepakkauksiin, joissa kannen halkaisija on 82 mm. Lisäksi Felixin Turussa valmistetut vihannessäilykkeet saavat Suomalaisen Työn Liiton myöntämän Avainlippu-merkin.

(Linkki painolaatuiseen kuvaan ja tiedote PDF-muodossa ovat viestin lopussa)

Säilyketuotteita käytetään laajasti eri ikäryhmissä. Purkkien avaaminen on tunnetusti haastavaa ja erityisesti seniorit ja henkilöt, joiden käsivoima on heikentynyt, kokevat purkkien avaamisen vaikeaksi. Pakkausten heikko avattavuus voi muodostua jopa tuotteen käytön esteeksi. Säilykepurkkien avaamisen helpottamiseksi on kehitetty useita keinoja ja apuvälineitä, mutta Felix tuo nyt tuttuun ongelmaan ratkaisun.

Felixin säilykkeiden uuden Helppo avata -kannen avattavuus perustuu kannen uudenlaiseen ja innovatiiviseen rakenteeseen. Kansi koostuu kahdesta osasta: keskipaneelista ja ulkorenkaasta. Purkkien ilmatiiviyden varmistaa tyhjiösaumattu keskipaneeli ja liikkuva ulkorengas, joka toimii sekä avaajana että sulkijana. Ulkorenkaan kierto vapauttaa keskipaneelin ja purkin muodostaman tyhjiön. Kannen avaamiseen tarvitaan merkittävästi vähemmän vääntövoimaa kuin perinteisissä kansissa.

Kesän sadon kurkut pakataan uudella kannella varustettuihin pakkauksiin heinäkuusta alkaen. Ensimmäiset Helppo avata -kannen saavat tuotteet ovat Felix Maku Viipalekurkku 300 g ja Felix Maku Viipalekurkku ilman lisättyä sokeria 300 g. Uudet kannet tulevat syksyn ja loppuvuoden aikana myös muihin Turun tehtaalla valmistettaviin Felixin kurkku- ja punajuurisäilykkeisiin, joissa kannen halkaisija on 82 mm.

Suomessa valmistetut Felix-tuotteet saavat kotimaisuudesta kertovan Avainlippu-merkin
Suomalaisen Työn Liitto
on myöntänyt Felixin Turun tehtaalla valmistetuille vihannessäilykkeille Avainlippu-merkin. Kuluttajien hyvin tunnistama merkki kertoo yhdellä silmäyksellä, että tuote on valmistettu Suomessa. Avainlipun käyttöä valvoo Suomalaisen Työn Liitto.

Felix Maku Viipalekurkku 300 g, hinta noin 1,70 €
Felix Maku Viipalekurkku ilman lisättyä sokeria 300 g, hinta noin 1,85 €

Orkla Foods Finland Oy, www.orklafoods.fi, puh. 020 785 4000
Markkinointipäällikkö, Tiina Saarinen
tiina.saarinen@orkla.fi, puh. 020 785 4034

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. 09 170 070
Karri Harju, karri.harju@promode.fi / tiedotus, kuvamateriaali ja tuotenäytteet

Orkla Foods Finland Oy on maamme johtavia elintarvikeyrityksiä, jonka tunnetuimmat tuotemerkit ovat Felix, Grandiosa, Ekströms, Jacky ja Abba. Luomme ruokailoa kuluttajille tarjoamalla tunnettuja, puhtaita ja hyvänmakuisia elintarvikkeita. Vastuullisena yrityksenä valvomme tuotteidemme valmistusta raaka-aineista lähtien. Orkla Foods Finland Oy:n liikevaihto on noin 85 milj. euroa ja yritys työllistää 171 henkilöä (2012). Orkla Foods Finland Oy on osa norjalaista Orkla-konsernia.