FINNWEARIN KEVÄÄN 2012 MALLISTO TEMPAA MUKAANSA DESIGNPÄÄKAUPUNKI HELSINKIIN

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Helsingin valinta designpääkaupungiksi on inspiroinut Finnwearin tulevan kevään 2012 mallistoa.  Finnwearin uusiin naisten-, miesten- ja lastenvaatemallistoihin on otettu vaikutteita koko perheen suosikkikohteista Helsingissä: Linnanmäestä, Olympiastadionista ja Korkeasaaresta. Helsinki-teemasta ammentaviin mallistoihin kuuluvat naisten, miesten ja lasten vapaa-ajan vaatteet sekä yö- ja alusasut. Vaatteiden materiaaleissa on huomioitu erityisesti mukavuus, kestävyys ja helppohoitoisuus.

Linnanmäen riemua
Kevät tuo mukanaan tunteen kesän lähestymisestä, ja valon lisääntyessä pukeutumiseen tuodaan enemmän kirkkaita värejä. Linnanmäki-teeman iloisuus näkyy sekä lasten, naisten että miesten mallistojen reippaissa raitakuoseissa ja riemukkaissa pallo- ja pilkkukuvioinneissa. Väreinä hehkuvat tummansininen, turkoosi, pinkki ja koralli. Mallistossa korostuvat erityisesti vaatteiden monikäyttöisyys sekä vahvojen värikontrastien käyttö tehokeinona.

Sporttisuutta Stadionin malliin
Vuosi 2012 on myös joka neljäs vuosi järjestettävien kesäolympialaisten ajankohta. Olympialaisten hengestä kielii Finnwearin sporttinen Stadion-teema. Malliston väreinä ovat selkeät punainen, sininen, keltainen ja vihreä sekä omana kokonaisuutenaan musta-valkoinen värimaailma. Hillityt printit, selkeät raidat ja sporttiset yksityiskohdat toistuvat Stadion-teeman vaatteissa.

Eläimellistä menoa Korkeasaaressa
Koko perheen suosikkikohde Korkeasaari on mukana Finnwearin kevään kolmannessa teemassa. Eläinten innoittamien kuosien lisäksi mallistossa on selkeitä graafisia printtejä. Luontoaiheessa mukana väreinä ovat paitsi vihreä, myös merellinen turkoosi ja kesäinen koralli.

Nanso Group Oy, Brand Manager Pirjo Autio, puh. 040 703 4518, pirjo.autio@nansogroup.com, www.finnwear.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070, Eliisa Salminen, eliisa.salminen@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi / tuotelainaukset

Kuvapankki:
www.nansogroup.com -> kuvapankki -> käyttäjätunnus: ngpress_fi, salasana: ngpress_fi

Nanso Group Oy, puh. 020 125 800

Myynti:
Marketit ja tavaratalot

Nanso Group oy on suomalainen ja vastuullinen perheyritys jo neljännessä polvessa. Yritys täyttää 90 vuotta vuonna 2011. Vuosikymmenten kuluessa Nanso Group on kasvanut Suomen toiseksi suurimmaksi vaateteollisuusyritykseksi. Nanso Groupin hallussa ovat luotettavat suomalaiset pukeutumisen brändit: Nanso, Finnwear, Black Horse, Vogue, Norlyn, Amar ja KS. Yritys työllistää noin 640 henkilöä. Nanso Groupin pääkonttori sijaitsee Nokialla ja sen tuotantolaitokset ovat Nokialla, Torniossa ja Tallinnassa. Yrityksen moderni logistiikkakeskus sijaitsee Hämeenlinnassa.