FORBON JOUTSENMERKITTYYN MARMOLEUM CLICK -LINOLEUMIMALLISTOON UUSIA VÄREJÄ

Forbon Marmoleum Click -linoleumilattiamallisto on laajentunut kahdeksalla uutuusvärillä, jotka henkivät klassista 1950-luvun tyyliä. Uudet värit yhdistyvät luontevasti Forbon laajaan värivalikoimaan. Helposti asennettavilla linoleumilaatoilla ja -paneeleilla kodin lattioihin voi luoda yksilöllisiä kuvioita ja moderneja väriyhdistelmiä, jotka vahvistavat kodin persoonallista tunnelmaa. Forbon joutsenmerkityt linoleumilattiat valmistetaan energiatehokkaalla tuotantomenetelmällä luonnon uusiutuvista raaka-aineista.

(Painokelpoiset kuvalinkit ja tiedote PDF-muodossa ovat viestin lopussa)

Yksilöllisiä lattiapintoja eri värejä yhdistelemällä
Marmoleum Click -linoleumilattiamalliston laaja värivalikoima sisältää yhteensä 29 värisävyä,  joista voi muodostaa lukemattoman määrän erilaisia väriyhdistelmiä. 1950-luvun tyylistä ammentavissa uutuusväreissä nähdään hillityn maanläheisten sävyjen ohella vaaleansinistä, rusehtavan keltaista, huurrettua violettia ja mustaa. Marmoleum Click -lattianpäällystettä on saatavana 30 x 30 cm laattoina ja 90 x 30 cm paneeleina, joita yhdistelemällä voi luoda niin ajattomia kuin leikkisiäkin lattiapintoja. Laatat ja paneelit on erittäin helppo asentaa, sillä ne asennetaan kelluvasti lukkoponteilla yhteen klikkaamalla. Lattian kuvioita voi siksi vapaasti kokeilla ja sommitella, kunnes lopputulos on mieleinen. Ideoita lattiamalleihin voi hakea Forbon internetsivuilla olevasta Floorplanner-suunnitteluohjelmasta*.

Forbon vesipohjainen Topshield2-pintakäsittely suojaa linoleumilattiaa likaantumiselta ja naarmuilta sekä auttaa säilyttämään sen alkuperäisen ulkonäön ilman vahausta. Forbon korkealaatuiset linoleumilattiat kuuluvat käyttöluokkaan 23/32, eli ne kestävät kovaa kulutusta ja sopivat siksi olohuoneen, keittiön ja makuuhuoneiden lisäksi myös eteiseen ja portaisiin.

Linoleumi on markkinoiden ympäristöystävällisin lattiamateriaali
Forbo on ollut maailman johtava linoleumin valmistaja jo yli 100 vuoden ajan. Forbon linoleumilattiat valmistetaan 97 % luonnon uusiutuvista raaka‐aineista: pellavaöljystä, puujauhosta, kalkkikivestä, hartsista, juutista ja väripigmenteistä, joissa ei ole lainkaan ympäristölle haitallisia raskasmetalleja. Hiilidioksidipäästöiltään linoleumi on neutraali materiaali, sillä sen raaka-aineet sitovat hiilidioksidia kasvaessaan. Kaikille Forbon linoleumilattioille on myönnetty ympäristöystävällisyydestä kertova Joutsenmerkki eli Pohjoismaiden yhteinen ympäristömerkki.Pitkäikäiset linoleumilattiat kestävät käytössä 20–30 vuotta, hyvin hoidettuna jopa pidempään. Siksi Forbon linoleumilattioille on myönnetty 15 vuoden takuu.

* Forbon Floorplanner-suunnitteluohjelma: www.forbo-flooring.fi --> etusivulta linkki ohjelmaan --> valitse: kuluttajat

Hintatiedot:
Marmoleum Click -laatat (30 x 30 cm), hinta noin 55 €/m2 (sisältää 7 kpl = 0,63 m2)
Marmoleum Click -paneelit (90 x 30 cm), hinta noin 49 €/m2 (sisältää 7 kpl = 1,89 m2)

Forbo Flooring Finland Oy, Marketing Manager Maria Hagenaar
puh. (09) 8623 0340, maria.hagenaar@forbo.com
www.forbo-flooring.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Heidi Azinur, heidi.azinur@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali

Kuluttajatiedustelut ja jälleenmyynti:
Forbo Flooring Finland Oy, puh. (09) 8623 0300, info.finland@forbo.com

Forbo Flooring Systems on osa maailmanlaajuista Forbo-konsernia, joka kuuluu johtaviin lattianpäällyste-, kiinnitys- ja kuljetinjärjestelmävalmistajiin. Suomessa Forbo tarjoaa laajan ja monipuolisen valikoiman lattianpäällysteitä julkiseen ja yksityiseen käyttöön. Laadukkaissa linoleumi-, muovi- ja tekstiililattioissa yhdistyvät toimivuus, väri ja suunnittelu. Forbolta saa kaikkiin ympäristöihin sopivat ja kestävät lattianpäällysteet.