FORBON UUDISTUNEILLA NOVILON-ASUINTILAMATOILLA UUTTA ILMETTÄ KOTIIN

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Forbon Novilon-asuintilamatoilla kodin ilmettä voi muuttaa helposti ja edullisesti. Ääntä vaimentava vaahtomuovipohja tekee Novilon-muovilattiasta miellyttävän pehmeän ja lämpimän tuntuisen. Uudistuneessa Novilonissa on kolme kuoseiltaan erityylistä mallistoa: klassinen Scandinavia, 1950-hengestä ammentava Piso ja moderni Fusion.  Malliston uudet kuosit ovat myynnissä tammikuusta 2011 lähtien.

Novilon-lattia on helppohoitoinen ja lämmin jalalle
Forbon Novilon on edullinen valinta tyyli- ja hintatietoiselle remontoijalle. Novilon-asuintilamatoissa on ääntä vaimentava vaahtomuovipohja, joka tekee lattiasta miellyttävän lämpimän ja pehmeän tuntuisen. Yksi Novilonin suurista eduista on se, että lattiapinta ei milloinkaan tunnu yhtä kylmältä kuin puu- tai kivilattia.

– Kaikissa Novilon-asuintilamatoissa on ainutlaatuinen syväpainatuspinta, jonka hienovaraisen kohokuvioinnin voi sekä nähdä että tuntea koskettamalla. Novilon-mattojen pinta on käsitelty Diamond Seal -polyuretaanipinnoitteella, joka suojaa lattiaa likaantumiselta ja helpottaa näin siivousta. Naarmuilta ja painaumilta suojaavan pinnoitteen ansiosta lattia myös säilyy siistinä ja mattapintaisena, kertoo
Forbon Suomen maajohtaja Jyrki Ahonen.

Novilon soveltuu kaikkiin kodin kuiviin tiloihin, kuten olohuoneisiin, makuu- ja lastenhuoneisiin sekä keittiöön ja eteiseen. Helppohoitoiset Novilon-lattiat kestävät vettä, ja ne voidaan puhdistaa märällä.

Kuoseissa 1950-luvun retrotyyliä ja luontoaiheita
Klassisessa Novilon Scandinavia -mallistossa on 36 erilaista kuosia, joiden aiheissa toistuvat
luonnolliset puu- ja kivipinnat, metallit sekä klassiset ruutu- ja kukkakuviot. Yhteensä 11 kuosia sisältävässä Novilon Piso -mallistossa on vaihtoehtoina muun muassa useita erivärisiä, 1950-luvun retrohenkisiä shakkiruutukuoseja. Modernin Novilon Fusion -malliston 15 erilaista kuosia jäljittelevät puolestaan betonia, krokotiilinnahkaa, puuta, liuskekiveä, kiveä ja kevyesti hohtavapintaista metallia. Kaikkien Novilon-mallistojen värimaailmoissa korostuvat erityisesti luonnonmukaiset sävyt, mutta joukosta löytyy myös muutama värikkäämpi kuosi.

Novilonin asennus onnistuu kotikonstein
Novilon-asuintilamatto on helppo asentaa itse. Kaikkia Novilon-mattoja on saatavana 2 ja 4 metrin levyisenä, joten matto voidaan asentaa useimpiin huoneisiin ilman saumoja. Novilon Scandinavia- ja Piso-mattoja on saatavana myös 3 metrin levyisinä. Novilon-matto voidaan asentaa irrallisena, ilman liimausta jopa 20 m2 tiloihin. Siksi se voidaan myöhemmin irrottaa kätevästi rullaamalla. Kovaa kulutusta kestävillä Novilon-asuintilamatoilla on 15 vuoden takuu.

Hintatiedot:
noin 15–20 € / m2

Forbo Flooring Ab Finland, Marketing Coordinator Sanna Piirainen
puh. (09) 8623 0340 / 0400 950 979, sanna.piirainen@forbo.com
www.forbo-flooring.fi

Promode Oy, puh. (09) 170 070
Heini Kantala, heini.kantala@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali

Forbo Flooring Ab Finland, puh. (09) 8623 0300

K-Raudat kautta maan

Forbo Flooring Systems on osa maailmanlaajuista Forbo-konsernia, joka kuuluu johtaviin lattianpäällyste-, kiinnitys- ja kuljetinjärjestelmävalmistajiin. Suomessa Forbo tarjoaa laajan ja monipuolisen valikoiman lattianpäällysteitä julkiseen ja yksityiseen käyttöön. Laadukkaissa linoleumi-, muovi- ja tekstiililattioissa yhdistyvät toimivuus, väri ja suunnittelu. Forbolta saa kaikkiin ympäristöihin sopivat ja kestävät lattianpäällysteet.