Geberit-seinäkaivo siirtää suihkun viemäröinnin näkymättömiin seinän taakse

(Linkit painolaatuisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Geberitin uusi seinäkaivo siirtää suihkun viemäröinnin pois lattiasta ja seinän taakse piiloon. Näin lattiapinta jää tasaisen yhtenäiseksi, mikä helpottaa lattian valua ja vahvistaa kylpyhuoneen viimeisteltyä ilmettä. Seinäkaivo toimitetaan asennusvalmiina elementtinä, jonka voi remonttikohteissa yhdistää jo olemassa olevaan viemäröintiin. Suihkukaivon suorakaiteen muotoiseen kanteen on valittavana kolme värivaihtoehtoa: valkoinen, kirkas kromi ja harjattu teräs. Kansi voidaan myös pinnoittaa yksilöllisesti samalla laatalla kylpyhuoneen muun seinäpinnan kanssa. Geberit-seinäkaivo on palkittu arvostetulla iF product design award 2014 -muotoilupalkinnolla.

Seinäkaivon kannen voi pinnoittaa omalla seinälaatalla
Tasalattiainen suihku on elegantti ja visuaalisesti kiinnostava yksityiskohta kylpyhuoneen sisustuksessa. Geberitin seinän taakse asennettavan suihkukaivon avulla suihkun viemäröinnistä voi halutessaan jättää näkyviin ainoastaan kapea raon seinän ja lattian rajaan.

Geberit-seinäkaivon kansi on valmistettu muovista ja ruostumattomasta teräksestä, ja sen kuosiin on valittavana kolme erilaista värivaihtoehtoa: valkoinen, kirkas kromi ja harjattu teräs. Vaihtoehtoisesti kannen pinta voidaan kaakeloida samalla laatalla, jota on käytetty kylpyhuoneen muissa seinäpinnoissa. Suorakaiteen muotoisen kannen mitat ovat 320 x 250 millimetriä.

Irrotettava hiussihti helpottaa puhdistusta
Seinäkaivon huolto on suunniteltu käytännölliseksi: kannen takana on sisäänrakennettu hiussihti, joka voidaan irrottaa pesua varten. Siivouksen helpottamiseksi seinäkaivon eteen voidaan lisäksi asentaa huomaamaton, liuskamainen keräinprofiili, joka pysäyttää suihkussa irtoavan lian kannen eteen, mistä se on vaivatonta pyyhkiä pois.

Geberit-seinäkaivon asennus onnistuu myös remonttikohteisiin
Geberit-seinäkaivo toimitetaan asennusvalmiina elementtinä, jota voidaan käyttää sekä asennusseinissä että massiivirakenteissa. Seinäkaivon voi yhdistää jo olemassa olevaan viemäröintiin, joten se soveltuu uudiskohteiden lisäksi myös remonttikohteisiin. Seinäkaivo on toteutettavissa mataliinkin massalattian asennuskorkeuksiin aina 65 millimetristä alkaen. Pienestä koostaan huolimatta Geberit-seinäkaivo on viemäröintikapasiteetiltaan suuri, sillä vesilukon kapasiteetti on 0,8 litraa sekunnissa. Äänieristettyjen Geberit-seinäkaivojen saumaukset ja liitännät ovat testatusti kestäviä, paloturvallisia ja vedenpitäviä.

Katso havainnevideo Geberit-seinäkaivon asennuksesta: https://www.youtube.com/watch?v=u1ZM7l0Sumw

Geberit-seinäkaivo, suositushinta alkaen 425 € (sisältää asennuselementin ja kannen)

Geberit Oy, Kati Laakso
puh. (09) 867 8450, gsm. 040 455 9350, kati.laakso@geberit.com
www.geberit.fi

PR‐ ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Heini Kantala, heini.kantala@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali

Geberit Oy, puh. (09) 867 8450

Hyvin varustellut LVI‐ ja kylpyhuoneliikkeet

Geberit kehittää, valmistaa ja myy LVI-alan korkeateknologisia tuotteita ja järjestelmiä. Vuonna 1874 perustettu yritys on kehittynyt markkinoiden johtavaksi asennusjärjestelmien, vesisäiliöiden, huuhtelujärjestelmien, viemärijärjestelmien ja juomavesiputkistojen toimittajaksi. Geberitin korkealaatuiset tuotteet soveltuvat sekä uudis- että korjausrakentamiseen. Geberit on edustettuna 41 maassa, ja yrityksellä on 15 tuotantopaikkaa 7 maassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli 1,88 miljardia euroa ja työntekijöitä on noin 6200. Suomen Geberit Oy on sveitsiläisen Geberit-konsernin omistama tytäryhtiö, jonka toimitilat sijaitsevat Vantaalla.