HYVÄÄ MAKUA LEIVONTAAN KERMANSAVEN MANTELI-LEIVONTA-ASTIOILLA

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Kermansaven keraamisissa Manteli-leivonta-astioissa on maalaisromanttista tunnelmaa. Tyylikkäät, maidonvalkoiset arjen kaunistajat sopivat sekä leivonnan työkaluiksi että tarjoiluastioiksi. Ajattomaan Manteli-leivontasarjaan kuuluu ainutlaatuinen keraaminen kakkuvuoka, piirasvuoka, leivontakulho ja kaadin. Manteli-astiat on valmistettu käsityönä Suomessa Tulikiven Heinäveden tehtaalla.

Lempeitä lämpimäisiä ja viileitä jäädykkeitä
Kermansaven Manteli-leivontasarja tuo leivontaan hyvää mieltä ja makua.  Valkoisissa Manteli-astioissa valmistuvat sekä lempeän lämpimät leivonnaiset että viehkeän viileät jäädykkeet. Keraamiseen leivontasarjaan kuuluu neljä osaa: kaadin, leivontakulho, piirasvuoka sekä sarjan erikoisuus, keraaminen kakkuvuoka.

Manteli-sarjan osat sopivat sekä leivonnan työkaluiksi että tarjoiluastioiksi. Keraamisessa Manteli-kakkuvuoassa kypsennetään perinteisiä kahvikakkuja, jotka ovat ihastuttava tuliainen myös suoraan kakkuvuoassa ojennettuna.  Manteli-piirasvuoassa paistetaan sekä suolaiset että makeat piirakat. Taikinat pyöräytetään Manteli-leivontakulhossa, ja Manteli-kaadin sopii puolestaan vaikkapa vaniljakastikkeen tarjoiluun.

Manteli-leivonta-astiat ovat kotimaista ja kestävää Kermansavi-laatua, ja niiden pinta on helppo pitää puhtaana. Manteli-sarjan astiat kestävät uuni- ja mikroaaltouunikäytön, konepesun ja pakastamisen.

Kotimaisuutta parhaimmillaan
Kaikki Kermansaven astiat on suunniteltu ja valmistettu käsityönä Suomessa Tulikiven Heinäveden tehtaalla. Kermansavi-tuotteille onkin myönnetty Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu-tunnus. Kermansaven astiat ovat käytössä turvallisia, sillä niiden raaka-aineina ei käytetä ihmiselle ja ympäristölle vaarallisia raskasmetalleja.

Kaikki Kermansaven ruoanlaittoastiat ovat korkeapolttoista kivitavaraa, minkä ansiosta ne kestävät hyvin kovassakin käytössä. Astiat ovat käyneet läpi tiukat tuoteturvallisuustestit, ja ne täyttävät EU:n turvallisuusvaatimukset.

Manteli-kakkuvuoka, 1,5 l, valkoinen, hinta noin 36,90 €
Manteli-piirasvuoka, 30 cm, valkoinen, hinta noin 31,60 €
Manteli-leivontakulho, 2,5 l, valkoinen, hinta noin 31,60 €
Manteli-kaadin, 0,5 l, valkoinen, hinta noin 27,50 €

Promode Oy, puh. (09) 170 070
Ulla-Maija Tamminen, ulla-maija.tamminen@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi / kuvauslainaukset

Tulikivi Oyj, Mirja Vänttinen puh. 020 763 6511
www.tulikivi.fi, mirja.vanttinen@tulikivi.fi

Kermansavi-myymälät, hyvin varustetut tavaratalot kautta maan sekä verkkokauppa Tulikivi Shop, www.tulikivishop.fi

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on neljä tuoteryhmää: Tulisijat, Sauna, Sisustus ja Astiat. Kermansavi on osa Tulikivi-konsernia. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on lähes 60 Me, josta viennin osuus on noin puolet. Tulikivellä työskentelee noin 500 ihmistä.