KEKKILÄN SUOSITTU KOTI & PIHA -TUOTEPERHE LAAJENEE MYÖS TERASSEILLE JA PARVEKKEILLE

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa. Kuvien käytön yhteydessä on aina mainittava Kekkilä.)

Kekkilän Koti & Piha -tuoteperhe laajenee tänä keväänä tuotteilla, joilla pienen keittiöpuutarhan voi perustaa myös terassille tai parvekkeelle. Tuotteet on suunniteltu pohjoismaisiin kasvuolosuhteisiin ja skandinaavisten pihojen ilmeeseen sopiviksi. Suomessa valmistetuille Koti & Piha -tuotteille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus. Suositut Koti & Piha -tuotteet ovat menestyneet hyvin myös Ruotsin markkinoilla.

Tuotekehitystä kuluttajien toiveita kuunnellen
Kekkilän keväällä 2010 lanseeraama Koti & Piha -tuoteperhe tarjoaa kokonaisvaltaisen ratkaisun pienen keittiöpuutarhan rakentamiseen – helposti ja nopeasti. Keväällä 2011 tuoteperhettä täydentävät Vihervitriini, Parvekeviljelysetti, Pieni viljelylaatikko, Vihervajan lisämoduulit ja Rajauskivi.

– Vihervajan ja Viljelylaatikon viimekeväistä lanseerausta seurasi runsas palaute, jossa kuluttajat toivoivat viljelyratkaisuja myös pieneen tilaan, kuten parvekkeelle tai terassille. Suunnittelutiimimme tarttui innolla haasteeseen, ja tuloksena syntyivät Vihervitriini ja Parvekeviljelysetti, kertoo Kekkilän brändi- ja liiketoiminnan kehitysjohtaja Ia Adlercreutz.

Koti & Piha -tuotteet ovat puutarha-alan asiantuntijoiden kehittämiä ja palkittujen suomalaisten suunnittelijoiden muotoilemia. Tuotteiden muotoilusta vastaavat sisustusarkkitehti Linda Bergroth, muotoilijat Mikko Paakkanen ja Klaus Aalto, graafiset suunnittelijat Eeva Sivula, Petri Salmela ja Ilona Ilottu sekä arkkitehdit Ville Hara ja Anu Puustinen.

Unelmien keittiöpuutarha myös pienelle pihalle tai parvekkeelle
Vihervitriini on pieneen tilaan mahtuva kasvihuone, jonka ilmanvaihto on varmistettu ilman lämpötilaan reagoivan automaattiavaajan avulla. Lämpötilan noustessa riittävän korkeaksi vitriinin katto avautuu automaattisesti. Sekä hyöty- että koristekasvien kasvattamiseen soveltuva Parvekeviljelysetti sisältää jalallisen viljelylaatikon, tavaroiden säilytystason, köynnöstuen ja kolme viljelytikkua, jotka auttavat tallentamaan viljeltyjen kasvien tiedot. Molempien tuotteiden suunnittelussa on kiinnitetty huomiota ergonomiseen työskentelyasentoon.

Suositusta Viljelylaatikosta tuodaan keväällä markkinoille pienempi malli, jonka mitat ovat 80 x 58,5 x 23 cm. Lämpökäsitellystä männystä valmistettu Pieni viljelylaatikko mahdollistaa helppohoitoisen keittiöpuutarhan perustamisen pienellekin pihalle.

Vihervajan voi nyt räätälöidä omaan tarpeeseen sopivaksi
Vuoden Puutarhatuotteeksi 2010 valittuun Vihervajaan tulee myyntiin kaksi uutta lisämoduulia, joilla markkinoilla jo olevia Vihervaja-malleja voidaan muokata yksilöllisten tarpeiden mukaan. Puumoduulin avulla voidaan kasvattaa Vihervajan säilytysosuutta ja Lasimoduulin avulla kasvihuoneen osuutta. Moduulit ovat kooltaan 2 m2.

– Rajauskivi on suunniteltu puutarha-alueiden rajaamiseen ja kattamiseen. Muotonsa ansiosta lomittuvalla Rajauskivellä on helppo rakentaa tukevia rajauksia esimerkiksi istutuksille ja kulkuväylille. Ainutlaatuinen muoto tekee monikäyttöisestä Rajauskivestä tavallisia pihalaattoja sisustuksellisemman rakennuselementin myös patioiden ja pihapolkujen kattamiseen, Adlercreutz kuvailee.

Uusien Koti & Piha -tuotteiden rinnalla Kekkilän valikoimissa jatkavat myös viime vuonna lanseeratut Vihervaja, Viljelylaatikko, Marjapensastuki, Askelpolku-laatat sekä Puun varusteet -setti.

Hintatiedot:
Vihervitriini 750 €
Parvekeviljelysetti 159 €
Pieni viljelylaatikko 49 €
Vihervajan Puumoduuli 850 €
Vihervajan Lasimoduuli 850 €
Rajauskivi 1,85 € /kpl

Kekkilä Oy
Brändi- ja liiketoiminnan kehitysjohtaja Ia Adlercreutz, puh. 050 599 3832 / 020 790 4829,
ia.adlercreutz@kekkila.fi
Tuotepäällikkö Petra Temisevä, puh. 040 542 9216 / 020 790 4838, petra.temiseva@kekkila.fi
www.kekkila.fi