KEKKILÄN VALMISNURMIKKO JA RAJAUSTUOTTEET VIIMEISTELEVÄT PIHAN ILMEEN

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa. Kuvien käytön yhteydessä on aina mainittava Kekkilä.)

Tuuhea ja tasainen nurmikko on kauniin pihan perusta. Kekkilän Valmisnurmikolla laadukkaan nurmipeitteen loihtiminen pihaan on helppoa ja nopeaa, ja nurmikko on heti käyttövalmis. Pihan huoliteltu yleisilme viimeistellään Kekkilän rajaustuotteilla, joilla pihan eri alueiden selkeä muotoilu ja rajaaminen käy vaivattomasti.

Valmisnurmikko takaa tasaisen lopputuloksen
Kekkilän Valmisnurmikko on ammattimaisesti kasvatettua, kestävää nurmikkoa, jonka viljelyssä on käytetty vain parhaita siemenseoksia. Valmisnurmikon asentaminen on vaivatonta – tasaisen vihreyden rullaaminen pihaan onnistuu päivässä. Parasta aikaa nurmikon asentamiseen ovat kevät ja loppukesä, jolloin kastelun tarve on keskikesää vähäisempää.

– Valmisnurmikko on elävää materiaalia, minkä vuoksi se täytyy asentaa vuorokauden kuluessa toimituksesta. Asennuksen jälkeen nurmikkoa kannattaa kastella päivittäin, poutakausina aamuin illoin, Kekkilän puutarha-asiantuntija Mari Kaartokallio neuvoo.

Valmisnurmikolla saa kylvönurmikkoa tuuheamman ja tasaisemman lopputuloksen. Valmisnurmikko myös juurtuu jo muutamassa viikossa, minkä vuoksi se on oiva valinta esimerkiksi lapsiperheille – perheen pienimmät pääsevät pihaleikkeihin mahdollisimman nopeasti. Kylvetty nurmikko puolestaan kestää kulutusta vasta 6–8 viikon päästä kylvöstä.

Laadukas Valmisnurmikko toimitettuna suoraan kotipihaan
Valmisnurmikon kasvualustaksi sopii parhaiten Kekkilän Nurmikkomulta PLUS, joka on hiekkapitoinen kompostilannoitettu multa juuri nurmikoille. Valmisnurmikkoa ja irtomultaa voi tilata suoraan kotipihaan puhelimitse Kekkilän myyntipalvelusta tai verkkotilauksena Kekkilän nettisivuilta, jossa tilattavan määrän arvioinnissa auttaa myös Kekkilän puutarhalaskuri. Valmisnurmikko toimitetaan rullina – yksi rulla on kooltaan 400 x 2500 mm (1 m²) ja se painaa noin 20 kg. Valmisnurmikko toimitetaan täysin tai puolikkain lavoin (25 m² tai 50 m² lavalla).

Kekkilän rajaustuotteilla pihaan selkeitä linjoja
Pihan eri alueita perustettaessa kannattaa pitää mielessä, että yksinkertaisilla rajaamiseen tarkoitetuilla tuotteilla piha saa siistin yleisilmeen ja hoitaminen on helpompaa. Kekkilän rajaustuotteilla pihaan voidaan luoda vaivattomasti kauniita, selkeitä muotoja ja samalla ehkäistä myös rikkaruohojen leviämistä. Vuotuisen nurmikon kanttauksen saa unohtaa ja aikaa jää mukavammille puutarhatöille.

Kekkilän taipuisalla, teräksestä valmistetulla Rajausreunalla puutarhaan saa rakennettua helposti kaarevia muotoja. Maahan upotettavalla, mattamustalla Rajausreunalla kate- ja istutusalueet sekä nurmikko ja kulkuväylät voidaan rajata omiksi kokonaisuuksikseen. Toisiinsa lomittuvilla Rajauskivillä pihaan voidaan puolestaan latoa tyylikkäitä polkuja ja kivetyksiä piha-alueiden siistin rajaamisen lisäksi. Läpivärjätystä betonista valmistettua Rajauskiveä on saatavana vaalean- ja tummanharmaana sekä kevään 2012 uutuusvärissä tiilenpunaisena. Luonnonmukaiset pengerrykset ja kukkapenkkien rajaukset saadaan aikaan Kekkilän Turveharkolla. Helposti työstettävät Turveharkot sammaloituvat kauniisti ajan myötä ja antavat puutarhan rajauksille luonnollisen ilmeen.

Kekkilä Oy, www.kekkila.fi
Rajausreuna ja Rajauskivi: tuotepäällikkö Petra Temisevä, puh. 020 790 4838, petra.temiseva@kekkila.fi
Turveharkko: tuotepäällikkö Eila Pääskynkivi, puh. 020 790 4836, eila.paaskynkivi@kekkila.fi
Valmisnurmikko, pihan suunnittelu ja rakentaminen: puutarha-asiantuntija Mari Kaartokallio puh. 020 790 4807, mari.kaartokallio@kekkila.fi