KERMANSAVI KATTAA KEVÄISET RUOKAILUHETKET SUOMALAISILLA LAATUASTIOILLA

Neilikka-, Saimaa- sekä Karuselli-astiastot ihastuttavat aidolla kotimaisuudellaan

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Keväistä tunnelmaa huokuva kattaus syntyy Suomessa suunnitelluilla ja valmistetuilla Kermansavi-astioilla. Neilikka- ja Saimaa-astiat täyttävät lempiastioiden tunnusmerkit – yhdisteltävyyden, käytännöllisen muotoilun ja ajattoman värivalikoiman. Laadukkaan kotimaiset astiat lunastavat paikkansa kotiin liittyvissä muistoissa ja tunnelmissa. Kermansaven Karuselli- lasten astiasto tekee värikkyydellään myös perheen pikkuväen ruokailuhetkistä riemukkaita. Kaikilla Kermansavi-tuotteilla on Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu-tunnus. Laadukkaat astiat on suunniteltu kestämään konepesua ja uunissa kuumennusta.

Saimaa-astiasto kattaa pöydän perhosen keveäksi
Kermansavi yhdistää vanhan savenvalajan taidon moderniin tekniikkaan Paola Suhosen suunnittelemassa Saimaa-astiastossa. Astiaston tunnusmerkkinä liihottelee kohokuvioitu perhonen. Helmeilevän hento perhoskuvio toistuu Saimaa-sarjan jokaisessa astiassa tehden käyttöastioista keittiön pieniä taideteoksia. Herkkä kattaus syntyy Saimaa-astiaston luonnonvalkoisilla, vaalean harmailla, koboltin sinisillä tai hennon mintunvihreillä astioilla. Saimaa-sarjaan kuuluu kaksi erilaista mukia, isot ja pienet lautaset, tarjoilukulhot ja -vadit sekä kaunis perhosreliefi.

Neilikka-astiasto reipastuu raitakuosilla
Kermansaven tuttu Neilikka-astiasto koristautuu tänä keväänä raikkailla raidoilla. Muotoilija Hannu Kähösen graafinen, ryhdikäs ja reipas raitakuosi sopii hyvin yhdistettäväksi Neilikka-astiaston jo tunnettuihin klassikoihin, yksivärisiin mustiin, valkoisiin, beigeihin ja sinisiin astioihin. Kermansaven Neilikka-astiat valmistetaan korkealaatuisesta keramiikasta, jonka värit kestävät kovaakin kulutusta. Astiasto soveltuu kodin kauneimpiin kattauksiin, sekä lahjaksi kevään ja kesän juhlien sankareille. Raidalliseen Neilikka-valikoimaan kuuluvat muki, lautaset, syvä lautanen ja kulho.

Karuselli-astiasto riemastuttaa lasten ruokailuhetket
Perheen pienimpien ruokailuhetkistä luodaan riemukkaita Kermansaven Karuselli-sarjan astioilla. Pikkuväen kattaukseen voi valita teeman Elina Kelton kuvittamista Avaruus-, Pelle-, Maatila-, Viidakko- ja Maatila-astiastoista. Kaikki Kermansavi-astiat ovat ehdottoman turvallisia, eikä valmistuksessa ole käytetty raskasmetalleja. Värikkääseen Karuselli-tuotepakettiin kuuluu muki ja kulho.

Promode Oy, puh. (09) 170 070
Outi Hildén, outi.hilden@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi / kuvauslainaukset

Tulikivi Oyj, Mirja Vänttinen puh. 020 763 6511
www.tulikivi.fi, mirja.vanttinen@tulikivi.fi

Kermansavi-myymälät, hyvin varustetut tavaratalot kautta maan sekä verkkokauppa Tulikivi Shop, www.tulikivishop.fi

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on neljä tuoteryhmää: Tulisijat, Sauna, Sisustus ja Astiat. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on lähes 60 Me, josta viennin osuus on noin puolet. Tulikivellä työskentelee noin 500 ihmistä.