Kotimaisen Elivon kivennäisaineravintolisillä on Avainlippu-alkuperämerkintä

Elinvoima syntyy terveellisistä elintavoista: monipuolisesta ruokavaliosta, säännöllisestä liikunnasta, riittävästä unesta ja kohtuullisesta stressitasosta. Monipuolinen ruokavalio takaa tarpeelliset kivennäisaineet ja vitamiinit, mutta joskus on syytä varmistaa niiden saanti ravintolisillä. Kotimaisen Elivon kivennäisaineita sisältävät ravintolisätuotteet ovat laadukkaita ja Suomessa valmistettuja, ja niille on myönnetty Avainlippu-alkuperämerkintä. Tuotteet ovat saatavilla apteekeista.

Uusi Elivo Magnesium 375 mg on hyvänmakuinen purutabletti, joka sisältää edeltäjäänsä suuremman pitoisuuden magnesiumia. Valmisteen magnesium on oksidimuodossa, joten päivittäinen annos saadaan yhdestä helposti otettavasta tabletista. Magnesium on hampaiden ja luuston rakennusaine, ja se parantaa hermoston, lihaksiston ja sydämen toimintaa. Lisäksi magnesium auttaa myös vähentämään väsymystä ja uupumista. Magnesiumlisä on ihanteellinen paljon liikkuvalle, sillä se voi auttaa vähentämään lihaskramppeja.

Laktoositon, hiivaton ja gluteeniton ravintolisä on makeutettu sorbitolilla ja fruktoosilla. Appelsiininmakuisen tabletin voi imeskellä, pureskella tai niellä. Uutuus on saatavilla apteekeista toukokuun alusta alkaen.

Elivo Magnesium 375 mg, 120 purutablettia. Annostus: 1 tabletti päivässä. Tärkeät ainesosat: magnesiumoksidi, josta magnesiumia 375mg sekä makeutusaineet sorbitoli ja fruktoosi. Hinta noin 12,50 €

Elivo Kalsium & Magnesium on ihanteellinen kivennäisaineyhdistelmä paljon liikkuville naisille sekä henkilöille, jotka haluavat pitää huolta luustonsa hyvinvoinnista. Tuote sisältää kalsiumia ja magnesiumia tasapainoisessa 2:1-suhteessa. Kalsium toimii magnesiumin kanssa hermoston, lihasten ja sydämen toiminnan säätelyssä. Molempia tarvitaan kehon energian säätelyssä. Kalsium on tärkeä hampaiden ja luuston vahvistaja ja magnesium auttaa kalsiumin imeytymisessä.

Makeuttamaton ravintolisä on laktoositon, hiivaton ja gluteeniton. Appelsiininmakuisen tabletin voi imeskellä, pureskella tai niellä.

Elivo Kalsium & Magnesium, 120 purutablettia. Annostus: 1-2 tablettia päivässä. Tärkeät ainesosat: kalsiumkarbonaatti, josta kalsiumia 400mg (50% päivän saantisuosituksesta) ja magnesiumoksidi, josta magnesiumia 175mg (47% päivän saantisuosituksesta). Hinta noin 13 €

Elivo Kalsium & Magnesium & D3-vitamiini -yhdistelmävalmiste sisältää luustolle välttämättömät rakennusaineet. Kalsiumin ja sen imeytymisen kannalta tärkeät magnesium ja D3-vitamiini ehkäisevät luuston haurastumista ja osteoporoosin syntymistä. Elimistölle välttämätön kivennäisaine magnesium toimii yhdessä kalsiumin kanssa hermoston, lihasten ja sydämen toiminnan säätelyssä. D3-vitamiini tehostaa kalsiumin imeytymistä suolistossa, ja sen riittävä saanti on tärkeää erityisesti pimeään talvisaikaan, jolloin D-vitamiinia ei muodostu riittävästi kehossa.

Elivon laktoositon, gluteeniton ja hiivaton yhdistelmävalmiste on omenanmakuinen ja makeutettu hampaille ystävällisellä ksylitolilla ja stevioliglykosideilla.

Elivo Kalsium & Magnesium & D3-vitamiini, 80 purutablettia. Annostus: 1–2 tablettia päivässä. Tärkeät ainesosat: kalsiumkarbonaatti, josta kalsiumia 400mg (50% päivän saantisuosituksesta); magnesiumoksidi, josta magnesiumia 187,5mg (50% päivän saantisuosituksesta) ja kolekalsiferolia, jossa D3-vitamiinia 10 µg. Hinta noin 14 €.

Elivo Rauta 25 mg B+C on hivenaine-vitamiinivalmiste, joka sisältää raudan ohella punasolujen muodostukseen tarvittavia B-vitamiineja ja raudan imeytymistä edesauttavaa C-vitamiinia. Rautaa tarvitaan veren punasoluissa olevan hemoglobiinin valmistamiseen. Raudan puute on matalan hemoglobiinin eli anemian yleisin syy.

Veteen liukenemattomalla kalvolla päällystetty tabletti hajoaa ja liukenee vasta ruoansulatuselimistössä, jolloin rauta vapautuu hitaasti ruoansulatuskanavan limakalvoa ärsyttämättä. C-vitamiini pitää raudan suolistosta hyvin imeytyvässä ferromuodossa (Fe2+) parantaen ravinteen hyödynnettävyyttä. Pitkävaikutteinen hivenaine-vitamiinivalmiste on suunniteltu erityisesti herkkävatsaisille, ja se ei sisällä eläinperäisiä ainesosia.

Elivo Rauta 25 mg B+C, 60 tablettia. Annostus: 1 tabletti päivässä ruokailun yhteydessä (ei maitotuotteiden yhteydessä, sillä ne voivat heikentää imeytymistä). Tärkeät ainesosat: Rauta Fe2+ 25mg, C-vitamiini 250mg, B1-vitamiini 1,4mg, B2-vitamiini, 1,6mg, B3-vitamiini 18mg ja B6-vitamiini 2mg. Hinta noin 12€

Lisätiedot:
Midsona Oy, www.midsona.fi
Terhi Rauhansalo, tuoteryhmäpäällikkö
terhi.rauhansalo@midsona.fi, 040 900 3521

Midsona Oy, 020 743 4755

Viestintä ja tuotenäytteet:
Rianno Communications Oy
Karri Harju, viestintäkonsultti
karri.harju@rianno.fi, 044 201 1077

Elivo on kotimainen apteekeissa myytävä hyvinvointituoteperhe, joka on kehitetty eri alojen asiantuntijoiden kanssa huomioiden suomalaisten kuluttajien tarpeet. Elivo on Midsona Finland Oy:n tuotemerkki. Midsona Finland Oy kuuluu Midsona AB terveyskonserniin, joka on yksi Pohjoismaiden johtavista itsehoitoon keskittyvistä yrityksistä. Konsernin toiminta perustuu pitkään kokemukseen ja ammattitaitoon toimialalla sekä sen edustamiin hyvin tutkittuihin ja luotettaviin tuotteisiin. www.midsona.fi