LUNETTE TÄHTÄÄ USA:N MARKKINAJOHTAJAKSI

Innovatiivinen suomalainen kuukautiskuppi täyttää viisi vuotta

(Linkit painokelpoiseen kuvaan ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Suomalainen Lunette on antanut ekologista, miellyttävää ja hygieenistä kuukautissuojaa jo viiden vuoden ajan sadoille tuhansille naisille yli 40 maassa. Valmistaja Lune Group Oy Ltd. tähtää USA:n markkinajohtajaksi ja sen Lunette-kupeista menee yli kuusikymmentä prosenttia vientiin tänä vuonna. Lune Group Oy Ltd. toimitusjohtaja Heli Kurjasen johdolla haluaa tarjota innovatiivisilla kupeillaan naisille ympäri maailmaa mahdollisimman kivat kuukautiset. Lisäksi Lunette pyrkii hälventämään kuukautisiin ja naiseuteen liittyviä vääriä uskomuksia sekä parantamaan naisten tietotasoa eri maissa uudistuneiden Lunette-nettisivujensa avulla.

Lunette vapauttaa kuukautiset myös maailmalla
Suomalainen Lune Group on kehittänyt, valmistanut ja markkinoinut lääketieteellisestä silikonista valmistettuja ekologisia ja hygieenisiä Lunette-kuukautiskuppeja vuoden 2005 lokakuusta lähtien. Suomen valloituksen jälkeen vuonna 2007 Lunette-kupit pääsivät apteekin hyllyille eri puolilla Eurooppaa. Nyt Lunettea myydään useimpien Euroopan maiden lisäksi Australiassa, Uudessa-Seelannissa, Etelä-Amerikassa ja Yhdysvalloissa, jonka markkinajohtajuus on Lune Groupin ykköstavoite tällä hetkellä. Yli kuusikymmentä prosenttia Lunette-tuotteista menee vientiin.

– Visionamme on tehdä Lunette-kuukautiskupista mainstream-tuote kaikille naisille ympäri maailmaa, sanoo Lune Groupin toimitusjohtaja Heli Kurjanen.

Lunette tarjoaa miellyttävän kestovaihtoehdon
Lunetten suunnittelija Kurjanen innostui kuukautiskuppiajatuksesta muutaman kokeilun jälkeen.

– Ihastuin tuoteideaan, mutta huomasin sen käytössä ongelmia. Päätin siis suunnitella oman paremman version, Lunetten, taustoittaa Kurjanen.

Erona muihin kuukautiskuppeihin Lunette on sisäpinnaltaan täysin sileä, mikä helpottaa sen puhdistamista. Sen litteä ja umpinainen antenni ei kerää sisäänsä bakteereja. Lisäksi Lunette on muotoiltu anatomisesti siten, että se sopii mahdollisimman monelle aina ensimmäisistä kuukautisista lähtien. Lunettea on saatavilla kahdessa koossa sekä kolmessa eri värissä: perinteinen Lunette Kirkas, vaaleansininen Lunette Selene sekä syksyn uutuus vaaleanvihreä Lunette Diana. Valikoimaan kuuluu myös muita hygieniatuotteita, kuten Lunette Lempipesuneste, Lunette Mielivoide, uudistuneet Lunette Kuppipyyhkeet sekä Lunette-kestokuukautisside.

Lunette levittää ilosanomaa naiseudesta uudistuneilla nettisivuillaan
Uudistuneilta kansainvälisiltä www.lunette.fi-nettisivuilta löytyy paljon tietoa ja vinkkejä kuukautiskupin käytöstä sekä materiaalia muista Lunette-tuotteista, kuukautisista, naisen anatomiasta ja muista naiseuteen liittyvistä aiheista.

– Haluamme hälventää kuukautisiin ja naiseuteen liittyviä stereotypioita ja myyttejä. Lunette-tiimin tehtävä on kertoa naisille kivemmista menkoista, kertoo Kurjanen.

Lunette-kuukautiskuppi
- kehitetty ja valmistettu Suomessa lääketieteellisestä silikonista
- hypoallergeeninen, lateksiton ja tuoksuton
- miellyttävä ja hygieeninen käyttää
- ei haudo eikä kuivata limakalvoja
- edullinen ja ekologinen
- hyvin hoidettuna kestää käytössä jopa vuosia
- ympäristöystävällisessä tuotepakkauksessa
- kahta kokoa
- kuluttajahinnaltaan 30–31 €

Lune Group Oy Ltd.
Toimitusjohtaja Heli Kurjanen, puh. 050 355 4061, heli.kurjanen@lunette.fi / yritys
Markkinointipäällikkö Mira Mäkelä, puh. 050 321 8306, mira.makela@lunette.fi / tuotteet
www.lunette.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
maarit.heikkila@promode.fi / tiedotus, kuvamateriaali ja tuotenäytteet

Kuvapankki:
www.lunette.fi/images/kuvat

Kuluttajatiedustelut
Lune Group Oy Ltd., puh. 050 355 4064, info@lunette.fi

Hyvin varustetut apteekit, Ruohonjuuri-kaupat, eko-, luontaistuote- ja verkkokaupat sekä Stockmann-tavaratalot

Lune Group Oy Ltd. on vuonna 2005 perustettu naisten hygieniatuotteita sekä muita naiseuteen liittyviä tuotteita valmistava ja markkinoiva suomalainen yritys. Lune Groupin kehittämät Lunette-tuotteet ovat kotimaisia, helppokäyttöisiä, turvallisia, edullisia ja ekologisia. Lunette-tuotteisiin sisältyy muun muassa kuukautiskupit, pesuneste, vartalovoide, puhdistuspyyhkeet sekä kuukautisside. Lunette-tuotteita saa apteekeista, suurimmista tavarataloista, ekokaupoista, luontaistuotekaupoista sekä verkkokaupoista. Suomen lisäksi Lunette-tuotteita myydään useimmissa Euroopan maissa sekä muilla mantereilla, kuten Australiassa, Uudessa-Seelannissa, Etelä-Amerikassa ja Yhdysvalloissa.