MARRASKUUN LEIJONA-JUHLAMALLIKELLO POHJANMAAN PITKÄ-JUSSILLE

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Kansanedustaja ja hiihtäjälegenda Juha Mieto on valittu marraskuun Leijona-juhlamallin vastaanottajaksi. Leijona-kellojen 100-vuotisen historian kunniaksi julkistetaan vuoden 2010 jokainen kuukausi juhlamallistokello naisille ja miehille. Näitä malleja valmistetaan kumpaakin rajattu sadan kappaleen keräilyerä.

Kestää isältä pojalle kuin Leijona-kello”
Marraskuun miesten Leijona-juhlamallin numero 001/100 luovutetaan kansanedustaja Juha Miedolle Eduskuntatalossa torstaina 25.11.

– Juha Mieto nousi aikoinaan suomalaisten suursuosikiksi loistavalla hiihtäjän urallaan. Kellot ja ajanotto nousivat Miedon uralla merkittävään rooliin muun muassa Lake Placidin talviolympialaisissa 1980, joissa kultamitalitaisto ratkesi sadasosasekunnin erolla. Nykyisin Mieto edustaa Suomen kansaa ansiokkaasti eduskunnassa, perustelee Oy Perkon tulosyksikön johtaja Pirjo Kaarte Miedon valintaa marraskuun juhlamallin saajaksi.

– Juha Mieto on kertonut käyttävänsä usein sanontaa ”kun jotain teherään, teherään kunnolla, niin se kestää isältä pojalle kuin Leijona-kello”, Kaarte jatkaa.

Marraskuun juhlamalleina selkeälinjaiset teräskellot
Marraskuun Leijona-juhlamallikelloissa on kokoteräskuori ja -ranneke. Kellotaulua peittää safiirilasi. Sveitsissä valmistetut juhlamallikellot ovat vesitiiviitä 50 metriin asti. Marraskuun juhlamallikellot saapuvat kauppoihin viikolla 47.

Edellisten kuukausien Leijona 100 vuotta -juhlamallikellojen ykkösnumerot on luovutettu presidentti Tarja Haloselle, puhemies Sauli Niinistölle, Kaunialan sotavammasairaalalle, iskelmätähti Paula Koivuniemelle, Suomen kellomuseolle, jääkiekkolegenda Jari Kurrille, Lastenklinikoiden Kummit ry:lle, viihdetaiteilija Pirkko Mannolalle, suunnistaja Minna Kaupille ja näyttelijä-laulaja Vesa-Matti Loirille.

Marraskuun miesten malli 5100-11M
Suositushinta: 259 €