NANSON SYKSYN 2010 MALLISTOISSA HEHKUVAT SYKSYISET VÄRIT

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Nanson uudet naisten vaatemallistot hehkuvat syksyn väreissä. Kuoseissa toistuvat raikkaan modernit, luonnosta ammentavat kuviot. Työpukeutumiseen ja vapaa-aikaan luodussa Casual-mallistossa olkalinjaa korostetaan näyttävillä hihoilla ja päänteillä ja vyötärölinjaa muun muassa tyköistuvilla leikkauksilla ja muotolaskoksilla. Yö- ja oloasujen Night and Leisure -mallistossa selkeiden linjojen rinnalle tuodaan myös siroilla yksityiskohdilla kevennettyjä, naisellisia asuja. Nanso Home -mallistossa myynnissä jatkavat Ökotex-sertifioidut lakanat ja pyyhkeet sekä pehmeät fleecepeitot.

Naisten päiväpukeutumiseen helppohoitoista ekoluksusta
– Syksyn 2010 pukeutuminen korostaa ekoluksusta. Vaatteet eivät ole kertakäyttömuotia, vaan niiden valmistuksessa on huomioitu myös ekologiset lähtökohdat. Nanson ideologiassa luksus ei tarkoita prameutta, vaan käyttömukavuutta ja helppohoitoisuutta, kertoo Nanson liiketoimintajohtaja Päivi Lukkari.

Nanson tuotteet on suunniteltu ajattomiksi ja valmistettu korkealaatuisista, kestävistä materiaaleista lähituotannossa. Käytännölliseen syysmallistoon kuuluu muun muassa sikarihame ja naisellinen tulppaanihame, tyylikkäitä mekkoja, puseroita erilaisin olkalinjoin sekä housuja, joita voi yhdistellä Nanson omaleimaisiin tunikoihin. Mallisto sisältää niin tyköistuvia kuin väljempiäkin tuotteita, joiden joukosta on helppo löytää sopivimmat mallit erilaisille vartaloille.

Hehkuvia syksyn värejä ja luonnon inspiroimia kuoseja
Malliston värimaailma koostuu hienostuneen luonnollisista sävyistä: hehkuva punainen yhdistettynä syvään mustaan, intensiivinen sininen, lämmin vaaleanharmaa, huurteinen violetti sekä vihreän ja ruskean eri sävyt. Raikkaissa, luonnonläheisissä kuoseissa toistuvat syksyiset puut ja oksat, kuten Lehtipuu-, Leimu- ja Syy-kuoseissa, sekä maalaukselliset kukkien terälehdet, kuten Iiris- ja Cherry-kuoseissa. Sora-, Kolo- ja Berry-kuoseissa pääosaan nousevat graafisen tyylitellyt pallot ja pilkut. Paola Suhosen klassikoksi muodostuneissa Paulakukka-tuotteissa kauden väriyhdistelmät ovat musta-harmaa-valkoinen sekä fuksianpuna-valkoinen. Reilun Kaupan puuvillasta valmistettuja t-paitoja on syksyllä saatavana energisissä väreissä. Jokanaisen vaatekaapin perustuotteisiin lukeutuvissa Basics-tuotteissa on tarjolla laaja valikoima yksivärisiä yläosia sekä mustat farkut, leggingsit ja pitkät housut.

Yö- ja oloasuissa selkeitä linjoja sekä naisellisen siroja yksityiskohtia
Yö- ja oloasumallistossa perinteisten yöasujen rinnalle nousevat myös naisellisen siroilla yksityiskohdilla koristetut asut. Kerä-, Lehto-, Putous-, Perhoset-, Pisarat- ja Lähde-sarjojen malleihin keveyttä tuovat poimutukset ja nyöritykset. Raikas ja tyttömäinen Pieni Paulakukka -kuosi palaa pitkän tauon jälkeen mallistoon pirteän pinkissä ja vihreässä värissä. Myös selkeiden linjojen ystäville löytyy runsaasti tyylikkäitä ja ajattomia tuotteita, esimerkiksi Pohjola-, Revontulet-, Aster-, Maisema-, Lumisade-, Syyslehdet- ja Oksalla-sarjoissa, joissa Suomen luonnosta ammennetut printit pääsevät oikeuksiinsa. Pimenevien iltojen tähtitaivaasta aiheensa saavat Tähtisumu-, Tähdistö- ja Linnunrata-kuosit. Ylellisessä Queen-sarjassa ja kansallisromanttisessa Kaunotar-sarjassa myyntiin tulee yöasujen lisäksi pehmeitä velour-oloasuja.

Nanso Group Oy, liiketoimintajohtaja Päivi Lukkari
puh. 050 678 36,
paivi.lukkari@nansogroup.com
www.nansogroup.com