Olivadon kylmäpuristetut öljyt soveltuvat niin arki- kuin gourmet-ruoan valmistamiseen

Uusiseelantilaisen Olivadon laadukkaissa extra-neitsytöljyissä yhdistyvät monikäyttöisyys, ravitsemukselliset hyödyt sekä herkullinen maku. Valikoiman ruoanlaittoöljyt soveltuvat eri käyttötarkoituksiin: smoothie-juomiin, salaatinkastikkeisiin, kuullottamiseen, paistamiseen ja leivontaan. Hienostuneet öljyt löytävät tiensä niin gourmet-kokin keittiöön kuin raakaruokailijan lautaselle.

(Linkit painolaatuisiin kuviin ja tiedote PDF-muodossa ovat viestin lopussa
)

Olivadon Extra Virgin Coconut Oil on silkkisen pehmeä kookosöljy, joka on valmistettu käyttäen edistyksellistä kylmäerotusprosessia. Ruoanlaittoöljy syntyy kylmäpuristamalla, keskipakovoimalla erottamalla ja suodattamalla alle kolmenkymmenen asteen lämpötilassa. Menetelmä säilyttää kookospähkinän luonnollisen terveellisyyden. Kookosöljyn aktiivisista ainesosista noin 60 prosenttia on lauriini- ja kapryylihappoja. Molempia keskipitkäketjuisia rasvahappoja löytyy esimerkiksi äidinmaidosta, ja niillä on todettu olevan tulehduksia vähentäviä ja vastustuskykyä lisääviä ominaisuuksia. Öljy sisältää helposti sulavia rasvoja, ja se tehostaa aineenvaihduntaa sekä auttaa kehoa hyödyntämään rasvaa. Ekstra-neitsytkookosöljyssä on hienostunut kookoksen maku ja aromi – ilman öljyistä jälkimakua. Öljy soveltuu kuullottamiseen, paistamiseen ja leivontaan.
Olivado Extra Virgin Coconut Oil, 375 ml, hinta noin 8,99 €

Olivado Natural Omega Oils Organic
on sekoitus korkealuokkaisia kylmäpuristettuja luomuavokado-, oliivi- ja pellavansiemenöljyjä. Avokado- ja oliiviöljyt sisältävät omega-6-rasvahappoja ja vahvoja antioksidantteja, kuten fenoliyhdisteitä, betasitosterolia, koentysyymiä Q10:tä ja luteiinia. Pellavansiemenöljy sisältää ihmisen hyvinvoinnille välttämätöntä omega-3-rasvahappoa (alfalinoleenihappo) enemmän kuin mikään muu kasviöljy. Omega-3-rasvahappo auttaa ylläpitämään veren normaalia kolesterolitasoa. Öljy soveltuu nautittavaksi sellaisenaan tai jogurttiin, mysliin, muroihin tai puuroon sekoitettuna. Se on myös erinomainen lisä smoothie-juomiin, salaatinkastikkeisiin sekä pirskoteltuna vihannesten ja salaattien päälle. Olivado Natural Omega Oils Organicin ominaisuudet heikkenevät korkeissa lämpötiloissa, joten se ei sovellu paistamiseen.
Olivado Natural Omega Oils Organic, 250 ml, hinta noin 6,90 €

Olivado Extra Virgin Macadamia Nut Oil
on valmistettu Australian aurinkoisimman osavaltion Queenslandin macadamiapähkinöistä. Macadamia kuuluu runsasrasvaisimpiin pähkinöihin ja niistä saadaan puristamalla kullanväristä öljyä. Öljy soveltuu myös paistamiseen, sillä sen savupiste on 210 celsiusastetta. Macadamiapähkinäöljy sisältää omega-3- ja omega-6-rasvahappoja sekä runsaasti luontaisia antioksidantteja. Hienostuneen pehmeä, voita muistuttava pähkinäinen maku sopii myslien, salaattien sekä kasvis-, kala-, ja broileriruokien ohella myös makeisiin leivonnaisiin sekä jälkiruokiin.
Olivado Extra Virgin Macadamia Nut Oil, 250 ml, hinta noin 6,90 €

Olivado Extra Virgin Avocado Oil
on kylmäpuristettu öljy tuoreiden uusiseelantilaisten avokadojen hedelmälihasta. Ainutlaatuisen puristusmenetelmän vuoksi öljy sisältää samoja terveydelle hyödyllisiä, rasvaliukoisia ainesosia kuin tuoreet avokadotkin. Olivado Extra Virgin Avocado Oil -ruoanlaittoöljyn pehmeä ja mieto maku tulee Hass-lajikkeen avokadoista. Öljy kestää kuumentamisen aina 255 celsiusasteeseen saakka. Avokadoöljy soveltuu käytettäväksi salaattien, vihannesten sekä kalan ja äyriäisten kanssa.
Olivado Extra Virgin Avocado Oil, 250 ml, hinta noin 6,90 €

Olivado Extra Virgin Avocado Lemon Zest
on valmistettu kylmäpuristetuista kypsien avokadojen hedelmälihasta ja tuoreiden sitruunoiden kuoresta saatavasta öljystä. Hienostuneenmakuinen ruoanlaittoöljy soveltuu sellaisenaan salaatinkastikkeeksi. Korkeita lämpötiloja kestävä öljy on ihanteellinen kala- ja äyriäisruokien kypsentämiseen.
Olivado Extra Virgin Avocado Lemon Zest, 250 ml, hinta noin 6,90 €

Jälleenmyynti

Päivittäistavarakaupat

Olivado Limited, www.olivado.com
Toimitusjohtaja Gary Hannam, gsm +41 41 852 2052, gh@tanlay.com

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
karri.harju@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
marko.vikman@promode.fi / tuotenäytteet

Olivado Limited on vuonna 1999 perustettu, uusiseelantilainen yritys, joka valmistaa korkealaatuisia öljyjä elintarvikekäyttöön. Olivado on maailman johtava avokadoöljybrändi, jonka ruokaöljyjä myydään 16 maassa. Olivadon tuotteet ovat voittaneet Uudessa-Seelannissa lukuisia palkintoja erilaisissa elintarvikealan kilpailuissa.