OLIVADON UUSISSA, ENSILUOKKAISISSA OLIIVIÖLJYISSÄ MAISTUU LAATU

Ekstra-neitsytoliiviöljyissä on paljon terveellisiä polyfenoleita

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Olivadon uudet D.O.P. ja luomu ekstra-neitsytoliiviöljyt ovat täynnä sydäntä helliviä polyfenoleita ja E-vitamiinia. Laadukkaissa oliiviöljyissä on pehmeän pippurinen maku. Se on ominaista ensiluokkaiselle öljylle, joka sisältää runsaasti polyfenoleita. Siksi sanotaankin, että öljyn terveellisyyden voi maistaa. Öljyjä voi käyttää muun muassa salaattikastikkeena, kypsien vihannesten voiteluun, pastaruokiin, kastikkeisiin ja esimerkiksi lihan marinointiin.

Ensiluokkainen ekstra-neitsytoliiviöljy D.O.P. (denominación de origen)
Olivadon uusi ekstra-neitsytoliiviöljy tulee Espanjan Andalucian vuorilta, Sierra de Seguran luonnonpuistosta. Ekstra-neitsytoliiviöljy on saanut D.O.P.-laatuluokituksen, jonka johdosta jokaisen oliiviöljypullon täytyy läpäistä tarkat laatuvaatimukset. Jokainen oliiviöljyerä tarkistetaan ja sertifioidaan. Picual-oliivilajikkeesta valmistettu öljy on väriltään kullanvihreää ja täynnä terveellisiä polyfenoleita, siksi se maistuu pippuriselta. Polyfenolit on yhdistetty usein pitkään ikään ja terveyteen. Ne ovat joukko kasvikunnan antioksidantteja. D.O.P.-laadun takaamiseksi jokainen pullo on numeroitu.

Muun muassa ilmasto, maaperä sekä oliivien poiminta- ja puristustapa vaikuttavat oliiviöljyn laatuun ja makuun. Olivadon D.O.P.-öljy puristetaan Picual-oliiveista 3-4 tunnin kuluttua poimimisesta. Öljy valmistetaan vähäisellä lämmöllä, alle 27 asteessa, jotta öljy säilyttää luonnolliset, terveelliset ainesosansa. Ensiluokkainen öljy on tuotettu suoraan oliiveista ainoastaan mekaanisin keinoin.

Luomu maistuu hyvälle – Olivadon luonnonmukaisesti tuotettu ekstra-neitsytoliiviöljy
Olivadon korkealaatuinen ekstra-neitsytoliiviöljy on tuotettu luonnonmukaisin menetelmin. Puristamista, pesemistä ja siivilöimistä lukuun ottamatta öljyä ei ole käsitelty. Myös Olivadon luomuöljy tulee Espanjan Andalucian vuorilta, ja se on puristettu Picual-oliiveista.

Molemmat ekstra-neitsytoliiviöljyt sisältävät pullotettuna yli 650 mg/kg polyfenoleita. Tutkimusten* mukaan ekstra-neitsytoliiviöljyn käyttö ehkäisee muun muassa sepelvaltimotauteja, tasapainottaa kolesterolia sekä verenpainetta. Öljyt sisältävät myös runsaasti kertatyydyttymättömiä rasvoja, jotka muun muassa auttavat alentamaan kolesterolia.

Ekstra-neitsytoliiviöljyt sopivat hyvin esimerkiksi pastaruokiin, pizzan ja spagetin päälle, risottoihin, pataruokiin, grillilihan voiteluun, salaattikastikkeisiin, perunamuusiin, kastikkeisiin ja sekä keitettyjen että tuoreiden vihannesten kanssa. Ekstra-neitsytoliiviöljyt on pakattu tummaan lasipulloon, jolloin ne säilyvät suojassa valon ja hapen vaikutuksilta.

RAVINTOSISÄLTÖ / 100 ml
Energiaa 3450 kJ (824 kcal)
Proteiinia 0 g
Hiilihydraatteja 0 g
Sokeria 0 g
Rasvaa 91,6 g
- josta tyydyttyneitä rasvahappoja 12,4 g
- kertatyydyttymättömiä 73,7 g
- monityydyttymättömiä 5,5 g
- transrasvaa 0 g
- kolesterolia 0 g
Natriumia 0 g
E-vitamiinia 18 mg

Tuotetiedot: Olivadon luomu ekstra-neitsytoliiviöljy, 250 ml, hinta noin 5,90 €. Olivadon D.O.P. ekstra-neitsytoliiviöljy, 250 ml, hinta noin 4,40 €.

Lisätietoja: Olivado Limited, www.olivado.com, Toimitusjohtaja Gary Hannam, gsm +417 9396 7645, gh@tanlay.com

Viestintä: PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070, hanna.johnson@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali, jarna.tikkanen@promode.fi / kuvauslainat

Jälleenmyynti: Päivittäistavarakaupat

Olivado Limited on vuonna 1999 perustettu, uusiseelantilainen yritys, joka valmistaa korkealaatuisia öljyjä elintarvikekäyttöön. Olivado on maailman johtava avokadoöljybrändi, jonka ruokaöljyjä myydään 16 maassa.  Olivadon tuotteet ovat voittaneet Uudessa-Seelannissa lukuisia palkintoja erilaisissa elintarvikealan kilpailuissa.