Palkitut ON Running -kengät keventävät juoksua jopa 30 %

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

ON Running -uutuuskenkien patentoitu ON CloudTec -pohja tekee juoksusta erityisen kevyttä: pohja vähentää niveliin kohdistuvaa iskua noin 30 % ja lisää eteenpäin suuntautuvaa ponnistusvoimaa noin 10 %. ON Running -juoksujalkineet palkittiin kesällä 2010 arvostetulla BrandNew Award -palkinnolla. Jalkineet on kehittänyt kuusinkertainen Ironman-kisojen voittaja Olivier Bernhard. ON Running -juoksujalkineita tuo maahan tukku- ja maahantuontiyritys Nikander.

Kehitetty vähentämään juoksijoiden nivelvaivoja
Juoksun harrastajista jopa 60 % kokee rasitusta alaselässä, polvissa tai nilkoissa. Myös ON Running -juoksukenkien kehittäjä, sveitsiläinen insinööri ja kuusinkertainen Ironman-voittaja Olivier Bernhard, kärsi harrastuksensa aiheuttamista polvivaivoista. Hän halusi kehittää kengät, jotka vähentäisivät niveliin kohdistuvaa rasitusta. Ratkaisu löytyi juoksujalkineen pohjaan sijoitetuista 13 ovaalin muotoisesta iskuvaimentimesta ­ – nyt patentoidusta ON CloudTec -pohjasta. Pohja vaimentaa pystysuuntaisen iskun lisäksi myös vaakasuuntaista iskua. Niveliin kohdistuva rasitus vähenee tutkitusti 25–30 % ja eteenpäin suuntautuva ponnistusvoima lisääntyy 10 %.

Palkittu ja urheilijoiden ylistämä uutuuskenkä
ON Running -juoksukenkien avulla niin huippu-urheilijat kuin harrastelijajuoksijatkin voivat harjoitella pitkäkestoisemmin, useammin ja tehokkaammin. Jalkineista on apua myös sellaisille henkilöille, jotka eivät pysty juoksemaan tavallisilla juoksukengillä. Muun muassa maratonin moninkertainen maailmanennätysnainen, Tegla Loroupe, on valinnut ON Running -juoksujalkineet luottokengikseen. Jalkineet palkittiin yli 300 uutuustuotemerkin joukosta arvostetulla BrandNew Award -palkinnolla kansainvälisillä urheilualan ISPO-messuilla kesällä 2010.

______________________________________________________

ON Running -juoksujalkineet
- Kenkien patentoidussa ON CloudTec- pohjassa on 13 iskunvaimenninta.
- Kenkien kehittäjä on kuusinkertainen Ironman-voittaja Olivier Bernhard.
- Pohja vähentää pystysuuntaista sekä vaakasuuntaista iskua.
- Kengät vähentävät alaselän, polvien ja nilkkojen rasittumista.
- Kengistä on saatavana keväästä 2011 alkaen omat mallit keveille ja painaville juoksijoille.
_____________________________________________________________

Tuotteet:
ON Running -juoksukengät naisille
Värit: puna-valkoinen, musta-lime, koot: 37–40, ovh: 199 €

ON Running -juoksukengät miehille
Värit: musta-lime, koot: 40–46, ovh: 199 €

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Outi Hildén, outi.hilden@promode.fi / tiedotus, kuvat ja tuotelainaukset

Lisätiedot ja kuluttajatiedustelut:
Nikander
Tuotepäällikkö Jari Pesu, jari.pesu@nikander.com, puh. 010 8203 303
www.nikander.com

______________________________________________________________
Perheyrityksenä yli sata vuotta toiminut Nikander on suomalainen kaupan alan palveluyritys. Nikanderin palvelut keskittyvät urheilu- ja vapaa-ajan tuotteiden maahantuontiin, tukkukauppaan sekä nahka-, tekstiili- ja prosessiteollisuuden raaka-ainetoimituksiin.