REEBOK JA CIRQUE DU SOLEIL LANSEERAAVAT UUDEN LAJIN: JUKARI FIT TO FLY

Täysin uudenlaisen aerobictunnin tavoitteena on saada naiset hikoilemaan hymyillen

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Kolmekymmentä vuotta sitten Reebok mullisti aerobicin luomalla Step Reebok -tunnin. Nyt Reebok on lanseerannut yhdessä maailmankuulun Cirque du Soleil -taiteilijaryhmän kanssa kehittämänsä uuden ryhmäliikuntamuodon: JUKARI Fit to Fly. Trapetsia muistuttavalla, katosta riippuvalla FlySetillä tehtävä treeni pohjautuu Cirque du Soleilin esitysten liikesarjoihin. Iloisen lennokas laji on vastaus kansainväliseen tutkimukseen, jonka mukaan naiset pitävät kuntoilua tylsänä.

HEI ME LENNETÄÄN – JUKARI FLYSET NOSTAA TUNNELMAN KATTOON
Reebok lanseerasi tiistaina 24.2.2009 Miamissa pidetyssä lehdistötilaisuudessa Cirque du Soleilin kanssa kehittämänsä uuden ryhmäliikuntakonseptin, JUKARI Fit to Flyn. FlySet-välineellä tehtävä treeni muistuttaa trapetsilla liitelyä.

– JUKARI Fit to Fly antaa tunteen lentämisestä. Samalla se vahvistaa koko vartaloa. Sadat tuntia testanneet naiset ovat olleet innoissaan tunnista. Vuoden kestänyt kehitystyömme on siis tuottanut tulosta, Reebokin uuden lajin Trainig Director Leslie Calvagne kertoo.

JUKARI Fit to Fly -tunti lanseeratataan tänä vuonna kahdellatoista huippusalilla ympäri maapalloa. Euroopassa tuntia voi testata Krakovassa, Münchenissä, Lontoossa ja Madridissa.

REEBOK JA CIRQUE DU SOLEIL TAISTELEVAT TYLSISTYMISTÄ VASTAAN
Reebokin ja Cirque du Soleilin kumppanuus sekä JUKARI Fit to Fly pyrkivät vastaamaan vuonna 2008 tehtyihin kansainvälisiin tutkimuksiin, joiden mukaan vain alle 25 % naisista kuntoilee usein. Syynä tähän on kuntoilun kokeminen ikäväksi suorittamiseksi. Tutkimusten mukaan yli 60 % naisista treenaisi enemmän, jos kuntoilu olisi hauskempaa. (GFK/Roper Worldwide survey of 15,000 women in 25 countries; Omnibus Survey of 2,864 women across US, UK & China.)

– Yhdistimme Reebokin pitkän kokemuksen naisten fitneksestä sekä Cirque du Soleilin ilon ja kekseliäisyyden. Tavoitteenamme on muuttaa se, miten naiset kokevat kuntokeskuksissa kuntoilun, Reebokin toimitusjohtaja Uli Becker sanoo.

– Reebok ymmärtää, mitä naiset haluavat kuntoilulta ja millaiset asut toimivat treenatessa parhaiten. Meidän esiintyjämme taas ovat tunnettuja atleettisuudestaan, koreografioistaan ja taiteellisuudestaan. Koimme vahvuuksiemme yhdistämisen innostavaksi haasteeksi, Cirque du Soleilin toimitusjohtaja Mario D’Amico jatkaa.

JUKARI FIT TO FLY -TUNNILLE SAATAVANA MYÖS TREENIVAATTEET
Täydentääkseen JUKARI Fit to Fly -kokemusta Reebok on luonut kaksi naisten mallistoa: Reebok Cirque du Soleil sekä Suomessakin myynnissä oleva Reebok On the Move. Mallistoissa on keskenään yhdisteltäviä vaatteita, jalkineita ja asusteita.

JUKARI FIT TO FLY
- Jukari Fit to Fly on 60 minuutin ohjattu treeni, joka tehdään katosta roikkuvan, trapetsia muistuttavan FlySetin kanssa.
- Tunnille otetaan kerrallaan osallistujia enintään 12 henkilöä.
- Harjoitukset pohjautuvat Cirque du Soleilin esityksien liikesarjoihin.
- Liikkeitä tehdään tangosta käsillä roikkuen sekä niin, että vain jalat ovat tangolla.
- Liikkeitä voidaan varioida oman kuntotason mukaan.
- Tunti kehittää kestävyyttä, koko kehon voimaa, tasapainoa ja kehonhallintaa.
- FlySetillä tehtävät heilautukset antavat tunteen lentämisestä.