Stop-karkotteet suojaavat kesällä kiusaavilta hyönteisiltä

Viime vuosina sekä hyttysten että punkkien määrät ovat kasvaneet. Erityisesti aiemmin vain rannikkoalueilla viihtyneet punkit ovat levittyneet myös sisämaahan. Ikaridiinipohjaiset Stop-karkotetuotteet suojaavat kiusallisilta hyttysiltä sekä vaarallisia tauteja levittäviltä punkeilta. Ikaridiini on Maailman terveysjärjestö WHO:n hyväksymä tehoaine, joka estää hyönteisiä tunnistamasta ihmisen tuottamaa haju- ja hiilidioksidijälkeä. Hajuttomien Stop-karkotteiden teho ei heikkene valon, veden tai hien vaikutuksesta. Stop-karkotteiden valikoima sisältää 50 ml pumppuspray-tuotteet hyttysiä vastaan ja punkeilta suojaavat helppokäyttöiset yksittäispakatut karkotepyyhkeet.

HyttysStop ja HyttysStop Super pitävät hyttyset loitolla
Lämmin ja kostea alkukesä lisää hyttysten määrää ja yleensä esiintymishuippu ajoittuu juhannuksen tienoille. Hyttyset häiritsevät erityisesti illan ja yön tunteina, mutta lämpimät ja kosteat iltapäivät ovat myös otollista aikaa tulla hyttysen pistämäksi. Valtaosa väestöstä saa allergisen reaktion pistoista, mutta herkkyys hyttysen syljen allergeeneille vaihtelee yksilöllisesti. Reaktioiden heikkeneminen loppukesästä on merkki luonnollisesta siedättymisestä.

HyttysStop-suihke sisältää ikaridiinia 50 g/kg ja se antaa suojan 2-3 tunnin ajaksi. Tehokkaamman suojan erityisesti Lapissa ja Pohjois-Suomessa antaa HyttysStop Super -suihke, jossa on ikaridiinia 100 g/kg. Tuote suojaa hyttysiltä 4-6 tuntia ja se karkottaa myös mäkärät ja paarmat.
HyttysStop-karkotesuihke, 50 ml, hinta noin 3,50–4,00 €
HyttysStop Super -karkotesuihke, 50 ml, hinta noin 4,50–5,00 €
Jälleenmyynti: hyvin varustetut päivittäistavarakaupat, huoltamot ja apteekit

PunkkiStop-karkotepyyhe suojaa laajalle levinneiltä punkeilta

Punkit eli puutiaiset ovat erittäin yleisiä saaristoalueella ja Ahvenanmaalla, mutta niitä esiintyy nykyään lähes koko sisämaassa. Aluskasvillisuuden seassa, heinikoissa ja pensaikoissa viihtyviltä punkeilta on syytä suojautua huhti-toukokuusta aina loka-marraskuuhun saakka. Punkit levittävät terveydelle vaarallisia tauteja, kuten borrelioosia ja puutiaisaivokuumetta.

Yksittäispakattu PunkkiStop-karkotepyyhkeiden käyttö yhdessä suojaavan vaatetuksen kanssa vähentää punkin pureman riskiä merkittävästi. Ikaridiinia 200 g/kg sisältävällä karkotepyyhkeellä sivellään paljaat ihoalueet ennen punkkialueilla liikkumista. Tuote karkottaa punkkeja 4-6 tunnin ajan ja se antaa suojan myös mäkäröitä, paarmoja ja hyttysiä vastaan jopa 8 tunniksi.
– Punkkikarkotepyyhkeiden käyttöä voi suositella kaikille punkkialueella luonnossa liikkuville, koska se vähentää punkinpureman riskiä merkittävästi, kertoo Suomen johtaviin punkkiasiantuntijoihin kuuluva infektiolääkäri, dosentti Jarmo Oksi (TYKS).
PunkkiStop-karkotepyyhe, 10 kpl/pakkaus, hinta noin 6,00–7,00 €
Jälleenmyynti: hyvin varustetut päivittäistavarakaupat, huoltamot ja apteekit

HPP Europe Oy, www.stopkarkote.fi
Marketing Manager Harri Hurmola
harri.hurmola@hppeurope.fi, 0500 877 947

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. 09 170 070
Karri Harju, karri.harju@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi / tuotenäytteet

HPP Europe Oy suomalainen yritys, jonka päätoimialana ovat karkote- sekä puhdistus- ja hoitokemikaalituotteet. Stop-karkotteet ovat tutkittuja tuotteita, joilla on Suomen ja EU:n viranomaisten hyväksyntä. Maailman terveysjärjestö WHO on hyväksynyt ikaridiinin käytön hyönteiskarkotteissa kaikkialla maailmassa. HPP Europe Oy:n yhteistyökumppani Stop-tuotteiden valmistuksessa ovat Bayer-konserniin kuuluva Saltigo GmbH. Saltigo omistaa oikeudet Bayerin kehittämään ikaridiiniin (markkinointinimi Saltidin®), joka on tehoaineena kaikissa Stop-tuotteissa.