Suomalaisten puutarhaunelmat konkretisoituvat Kekkilän OmaPiha-messuosastoilla

(Viestin lopussa on linkit pdf-muotoiseen tiedotteeseen ja painokelpoiseen kuvaan.) Kekkilä esittelee suomalaisten puutarhaunelmia kolmella OmaPiha 10 -messujen osastollaan Helsingin Messukeskuksessa 25.–28.3.2010. Osastoille on toteutettu kolmen erityyppisen kotipuutarhurin toivepihat: yhdelle käytännöllinen ja helppohoitoinen puutarha, toiselle urbaanin kotipuutarhurin moderni piha ja kolmannelle boheemisti kukkiva luonnonlapsen unelmaparatiisi.

Kekkilän OmaPiha 10 -messuosastot 6h61, 6k31 ja 6f21 pohjautuvat Kekkilän teettämien kuluttajatutkimusten tuloksiin erilaisten kotipuutarhureiden unelmapihoista. Osastojen toteuttamisesta vastaavat Kekkilän puutarhuri-ekonomi ja trendianalyytikko Henrika Arle, Koti & Piha -tuoteperheen suunnittelutiimiin kuuluva muotoilija Linda Bergroth sekä sisustus- ja puutarhastylisti Ulrika Tuomainen. Osastoilla Kekkilän monipuolinen tuotevalikoima on stailattu vastaamaan kolmenlaisen kuluttajaryhmän toiveita. Pääpaino on annettu vuoden 2010 alussa lanseeratulle Koti & Piha -tuoteperheelle, jonka tuotteista Vihervaja on jo ehditty valita Vuoden Puutarhatuotteeksi Suomessa ja Viljelylaatikko vastaavasti Vuoden Puutarhatuotteeksi Ruotsissa. – Into-osastomme 6h61 on helppo, mutkaton ja siisti toteutus, joka sopii aivan tavalliseen pihaan. Mukana on muun muassa valkoista ja vaaleanharmaata kiveä sekä erikorkuisia Viljelylaatikoita. Osaston Vihervaja Into sisältää runsaasti varastotilaa erilaisten pihatyökalujen säilyttämiseen, Henrika Arle kertoo. Verso-osastolla 6k31 puolestaan konkretisoituvat urbaanin ihmisen toiveet modernista ja kompaktista puutarhasta. Omena-teemalla toteutetulla osastolla esitellään muun muassa mustaksi maalattu Vihervaja Verso. – Kolmas ja suurin osastoista, Lepo 6f21, on toteutettu boheemiin, hieman romanttiseen kirpputorihenkeen. Tälle osastolle on valittu oleskelutilan sisältävä Vihervaja Lepo, joka mahdollistaa rennon ja leppoisan oleilun aistinautinnoista nauttien, Arle kuvailee. VIISI PUUTARHURITYYPPIÄ: 1. Mutkattomat mukavuushaluiset • ns. Reijo Rentola -puutarhurit • tärkeintä pihan helppohoitoisuus 2. Aisti-iloiset luonnonlapset • ns. Pepita Perhonen -puutarhurit • ihannepuutarha luonnonmukainen ja rehevä • aistinautinnot tärkeitä 3. Innokkaat vasta-alkajat • ns. Ilona Into -puutarhurit • urbaaneita puutarhureita • hallitsevinta innostus ja kokeilumieli 4. Trenditietoiset puutarhasisustajat • ns. Ville Vauras -puutarhurit • kasvava ryhmä yleisen sisustusinnostuksen myötä • tärkeää laadukkuus ja nykyaikaisuus 5. Työteliäät hyötypuutarhurit • ns. Helena Hyötyläinen -puutarhurit • piha iso osa elämää ja sadonkorjuu vuoden kohokohta • kasvava ryhmä mm. lähiruuan arvostuksen myötä Lähde: Kekkilän kuluttajatutkimukset / Oy Inspirans Ab 2008, Marketing Clinic Oy 2009 Lisätietoja: Kekkilän markkinointijohtaja Ia Adlercreutz, puh. 050 599 3832 KEKKILÄN PALKITTU KOTI & PIHA -TUOTEPERHE: • suunniteltu vastaamaan suomalaisten puutarhaunelmiin ja -tarpeisiin • tarjoaa helpon ja nopean tavan toteuttaa puutarhaan yhtenäisen, raikkaan ilmeen • suunniteltu ja valmistettu Suomessa, Avainlippu-tunnus • taustalla Kekkilän puutarha-alan asiantuntijoiden ja kuuden palkitun suomalaissuunnittelijan yhteistyöprosessi • ensimmäisten, vuoden 2010 alussa lanseerattujen tuotteiden teemana pieni keittiöpuutarha • tuotteet: Vihervaja, Viljelylaatikko, Marjapensastuki, Askelpolku-laatat ja Puun varusteet -setti • Vihervajasta saatavilla neljä erilaista versiota: Into, Verso, Lepo ja Sato • Suomen Puutarhakauppiaat ry valinnut Vihervajan Vuoden Puutarhatuotteeksi 2010 • Viljelylaatikko saanut Ruotsissa Elmia Garden Awardin eli nimetty Ruotsin Vuoden puutarhatuotteeksi 2010 (Ruotsissa Kekkilä toimii Hasselfors Garden -nimellä)