TAMRON UUSI EMMELLE STOP -HOITOTIKKU AVUKSI VIHLOVIIN HAMPAISIIN

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Tamron Emmelle STOP -hoitotikku on uusi apu hampaiden kiusallisen vihlomisen vähentämiseksi. Tervettä hammasta suojaa hammaskiille, jonka kuluminen on yksi vihlonnan aiheuttaja. Syömisen aikaansaama happohyökkäys pehmittää hammaskiillettä. Kiillettä kuluttavat esimerkiksi happamien juomien nauttiminen ja hampaiden harjaaminen välittömästi aterian jälkeen. Emmelle STOP -hoitotikun vaikuttavan aineen on kliinisesti(1) todistettu antavan välittömän ja pitkäkestoisen suojan hampaiden vihlontaan. Jo yksi käsittely tuo 3–6 kuukauden suojan vihlontaa vastaan.

Harjaustekniikka ja ravinto vaikuttavat hampaiden vihlontaan
Vihlominen on yksi yleisimpiä hampaiden kiputiloja. Kiilteen alla hammasluussa on pieniä nesteen täyttämiä kanavia, joilla on yhteys hampaan ytimen hermosoluihin.  Suojaamaton hammasluu altistuu erilaisille ympäristön ärsykkeille, joista osa aistitaan vihlomisena. Kiilteen kuluminen ja ienrajan vetäytyminen ovat hampaiden vihlomisen aiheuttajia. Ikenien vetäytyminen johtuu yleensä liian kovan harjan ja liiallisen harjausvoiman käytöstä.
Sähköhammasharjan käyttö vähentää hankausvoimaa ja parantaa harjaustulosta.

Hampaiden vihlontaan vaikuttaa myös syömiskäyttäytyminen. Happamien
tuoremehujen, virvoitusjuomien ja salaatinkastikkeiden käyttö kuluttaa hammaskiillettä, joten niiden käyttö kannattaa rajoittaa pariin kertaan päivässä.

Emmelle STOP -hoitotikulla 20 sekunnissa vihlontaa vastaan
Kaikilla kipu ei hellitä vaikka hammashuolto olisikin huolellisesta. Emmelle STOP -hoitotikku on helppokäyttöinen ja nopea apu vihlontaan. Hoitotikku sisältää nestettä, jota levitetään tikun avulla ienrajaan. Nesteen annetaan kuivua 20 sekuntia, ja käsittely uusitaan tarvittaessa. Yksi hoitokerta riittää 3­­–6 kuukaudeksi. Emmelle STOP -hoitotikun vaikuttava aine on 2-hydroksietyylimetakrylaatti (HEMA), joka kiinnittyy hammasluun pohjusteaineisiin ja edistää hammasluuta suojaavan kerroksen muodostumista. Hoitotikun sisältämä fluori vahvistaa hampaita. Tuote on myynnissä apteekeissa.

_____________________________

Hammaskiillettä voi suojata
valitsemalla pehmeä hammasharja.
harjaamalla hampaat kevyellä liikkeellä − harjaus on taito- ei voimalaji.
pitämällä tauko ruokailun jälkeen ennen hampaiden pesua.
välttämällä happamia juomia.
huuhtelemalla suu vedellä happamien hedelmien tai salaatinkastikkeiden nauttimisen jälkeen.
käyttämällä fluoripitoisia tuotteita.
____________________________

Hampaiden hellävaraiseen hoitoon sopivat Emmelle valkaiseva hammastahna sekä kosteuttava ja valkaiseva hyaluronihappoa sisältävä Emmelle Hyaluron Pro+. Tuotteiden vaikutus perustuu papaiinientsyymiin, joka hajottaa värjäytymät kemiallisesti kiillettä tai ientä vaurioittamatta.

(1)
Duran I, Sengun A. The long-term effectiveness of five current desensitizing products on cervical dentine sensivity. Journal of Oral Rehabilition. 2004 April;31(4):351-6.

Emmelle STOP -hoitotikku, 2 hoitoannosta, hinta noin 9−10 €
Emmelle Hyaluron Pro+ Valkaiseva + kosteuttava hammastahna, 75 ml, hinta noin 6−7 €
Emmelle valkaiseva hammastahna, 75 ml, hinta noin 5−6 €

www.emmelle.fi
Tamro Apteekkiryhmä, www.tamro.fi
Tuotepäällikkö Pia Villenius, puhelin 020 445 4081 tai 040 770 7773, pia.villenius@tamro.com

Apteekit

Tamro Suomi, puh. 020 445 11

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. 09 170 070
Elina Kangas, elina.kangas@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi / tuotenäytteet

Tamro Suomi on Suomen johtava lääkkeiden ja terveyttä ja hyvinvointia edistävien tuotteiden jakelija, joka myös myy ja markkinoi apteekkien ja luontaistuotekauppojen valikoimiin kuuluvia laadukkaita tuotteita. Tamro Suomen liikevaihto on noin miljardi euroa ja henkilöstömäärä noin 340. Tamro Suomi on osa kansainvälistä Tamro-konsernia. Lisätietoja osoitteesta www.tamro.fi.