Tankotanssija Oona Kivelän voittokulku jatkuu

Suomalainen tanssi voittoon kansainvälisissä Pole Art 2011 -tankotaidekisoissa

Tankotanssija Oona Kivelä on Helsingin Savoy-teatterissa 22.10. järjestetyn Pole Art 2011 -kisan voittaja. Vuorovuosin Helsingissä ja Tukholmassa järjestettävä kansainvälinen Pole Art -tankotaidekisa on yksi alan arvostetuimpia kilpailuja, johon osallistui tänä vuonna kilpailijoita 19 maasta.

Tankotanssija Oona Kivelä tanssi lauantaina 22.10 voiton kotiin kansainvälisissä Pole Art 2011 -kisoissa. Helsingin Savoy-teatterissa järjestettyyn kisaan osallistui lajin huipputanssijoita jopa 19 eri maasta. Viime vuonna Tukholmassa järjestetyssä Pole Art 2010 -kisassa Kivelä tanssi hopeaa.

Pole Art 2011 -tankotaidekisoissa palkittiin kaksi parasta kilpailijaa sekä naisten että miesten kilpasarjoissa. Naisten sarjan voiton tanssi suomalainen Oona Kivelä ja hopeaa vei ranskalainen Laurence Hilsum . Miesten sarjassa kultaa tanssi ranskalainen Eduard Doyé ja toiseksi sijoittui yhdysvaltalainen Steven Retchless . Tuomarointi perustui teknisiin pisteisiin, suorituspisteisiin, esiintymiseen ja koreografiaan sekä ohjelman omaperäisyyteen.

Kilpailun tuomaristo koostui viidestä kansainvälisestä ammattilaisesta, jotka edustavat teatteri-, baletti- ja tanssitaiteen huippuosaamista. Taiteellisena päätuomarina vaikutti Marco Bjurström , International Dance Organizationin (IDO) Performing Arts -komitean puheenjohtaja.

28-vuotias Oona Kivelä on saavuttanut tankotanssissa kultamitalit Pole Art 2009, Battle of the Pole 2010 ja Finnish Pole Dance Championships -kisoissa. Maaliskuussa 2011 Kivelä tanssi jaetulle hopealle Bernissa Aerial Pole International -kilpailuissa ja syyskuussa Kivelä vei voiton Pole World Cup 2011 -kisoissa Rio de Janeirossa.

Pole Art 2011 -kilpailun tulokset, naisten sarja:

1. Oona Kivelä (FI)
2. Laurence Hilsum (FR)

Pole Art 2011 -kilpailun tulokset, miesten sarja:

1. Eduard Doyé (FR)
2. Steven Retchless (USA)

Oona Kivelä, puh. 045 1277 327, www.oonak.com

Linkki kilpailuesitykseen (Youtube):

Yrityksestä

Vuosi 2014 oli Riannossa muutosten vuosi. Ostimme kaksi vahvaa viestintä­toimistoa: Promoden ja Soprano Communicationsin. Tästä vuodesta eteenpäin olemme kaikki yhtä Riannoa.