Tankotanssin maailmanmestari Oona Kivelä suunnitteli tankotanssivaatemalliston yhteistyössä suomalaisen Mia-Tuotteen kanssa

– OonaK Collection lanseerataan Los Angelesissa International Pole Conventionissa 22.–24.6.

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Kaksinkertainen tankotanssin maailmanmestari Oona Kivelä ja suomalainen urheiluvaatevalmistaja Mia-Tuote Oy ovat suunnitelleet yhdessä uuden fitness-vaatemalliston, joka on suunnattu erityisesti akrobatialajien ja tankotanssin harrastajille. OonaK Collection lanseerataan Los Angelesissa, Yhdysvalloissa 22.–24.6. järjestettävässä International Pole Convention-tapahtumassa, jossa Oona Kivelä on myös pääesiintyjä.

Mia-Tuote Oy on jo lähes 20 vuoden ajan keskittynyt tarjoamaan asuja tanssijoille uusimpia trendejä seuraten. Yritys oli Suomessa ensimmäisten joukossa suunnittelemassa treenivaatteita salsan harrastajille. Nyt Mia-Tuote tuo markkinoille ensimmäisen tankotanssijoille suunniteltu malliston.

– Viime vuonna tankotanssiasujen kysyntä kasvoi selvästi, ja siksi halusimme tarjota juuri heidän lajiinsa suunniteltuja asuja. Laji on vaativa vaatetuksen puolesta, kun vaatteet ovat pieniä, ja tuntuma tankoon ei saa rajoittua, ja sen lisäksi tangolla tehtävät liikkeet ovat akrobaattisia ja vaativat vaatteelta täydellistä istuvuutta ja tukea. Halusimme keulakuvaksemme maailman parhaan tankotanssijan, ja olimmekin todella iloisia, että Oona Kivelä innostui ajatuksesta, Mia-Tuote Oy:n toimitusjohtaja Mia Erkkilä kertoo.

OonaK-vaatemallisto korostaa lajin vaativuutta, akrobaattisuutta ja urheilullisuutta unohtamatta kuitenkaan lajin ainutlaatuista esteettisyyttä ja naisellisuutta. Ideasta on muotoutunut mallistokokonaisuus, jonka ulkonäölle Oona Kivelä on antanut oman vahvan näkemyksensä. Oona Kivelän avulla Mia-Tuote pystyi muokkaamaan asuista täydellisesti istuvia vaativan lajin tarpeisiin.

Mallisto lanseerataan maailman suurimmassa tankotanssitapahtumassa Los Angelesissa kesäkuussa 2012, sillä tankotanssi tunnetaan maailmalla paremmin kuin Suomessa. Los Angelesin International Pole Convention -tapahtumassa kohtaavat maailman parhaat tankotanssijat sekä innokkaimmat lajin harrastajat.

– Oonan kansainvälisen suosion ansiosta tavoitamme laajan asiakaskunnan. Kiinnostus ennakkomarkkinoinnissa on ollut todella suurta ja olemme saaneet yhteydenottoja ympäri maailmaa jo tässä vaiheessa. Oona Kivelä mallistomme keulakuvana luo juuri sellaista mielikuvaa, mitä haluamme mallistossamme vaalia. Oona on vahva, kaunis ja uskomattoman tunteikas esiintyjä, jonka täydellinen omistautuminen lajille on kaikkien lajia seuraavien tiedossa. Samalla omistautuneisuudella olemme rakentaneet malliston yhdessä, Erkkilä jatkaa.

OonaK-mallisto tulee myyntiin Mia-tuotteen verkkokauppaan kesäkuun lopulla sekä hyvin varustettuihin tanssitarvikeliikkeisiin ja tankotanssistudioille elokuussa.

Christina Nurmi, puh. 0453245888, Christina.nurmi@Gymicom.com, www.OonaK.com

Mia Erkkilä, +358 50 3304788, mia.erkkila@miatuote.fi, www.miatuote.fi

Faktat – Oona Kivelä
Tankotanssija Oona Kivelä on maailman ykkösnimi tankotanssissa.
voittaja: International Pole Championships 2012, Hong Kong
voittaja: Pole Art 2011, Helsinki;