Tulikiven Kuura, Riite ja Huurre ovat graafisen linjakkaita kiuasuutuuksia

Tulikiven uudet kiukaat Kuura, Riite ja Huurre ovat muotoilultaan graafisia ja niiden pintamateriaali valukivi on kiukaissa ennennäkemätön. Uutuuskiukaissa leikitellään kylmän ja kuuman vastakohtaisuudella, sillä kiukaiden pintojen kuviot viittaavat lumeen ja jäätyvän veden kiderakenteeseen. Talvisin teemoin nimettyjen Kuuran, Riitteen ja Huurteen voimakas graafisuus on uutta kiuasmuotoilussa.

Tulikiven persoonallisten kiuasuutuuksien ilmettä korostaa niiden erikoinen pinta. Pyöreänä ja pyöristetyn neliömäisenä saatavan Kuura-kiukaan pintaratkaisu on visuaalisesti hillitty. Pyöreän Riitteen kuvio on jugendmaisen graafinen tai selkeälinjainen kolmeen osaan jaettu DNA. Neliömäisenä saatavan Huurteen pintakuosi on puolestaan aaltomainen. Näyttävät kiukaat sopivat väriltään ja muotoilultaan niin vaaleaan kuin tummaan saunasisustukseen.

Kuura, Riite ja Huurre-kiukaissa on suuri kivitila, joka saa aikaan pehmeät löylyt. Kiukaiden maksimikivimäärä on 60 kiloa. Kiukaiden Tulikivi Touch screen -elektronisen ohjauksen ansiosta kiukaiden ja löylyhuoneen lämpötilan voi säätää asteen tarkkuudella, mikä säästää energiaa. Kiukaan elektroniikka mahdollistaa myös saunan käyttötuntien ja energiankulutuksen seurannan. Kiuas voidaan myös liittää suoraan taloautomaatiojärjestelmään.

Tulikiven uutuuskiukaiden pienet suojaetäisyydet mahdollistavat kiukaan lauteisiin integroinnin sekä monipuolisen sijoittelun löylyhuoneessa. Tulikivi tarjoaa kiukaisiin myös tavallisten kiuaskivien päälle pintakerrokseksi aseteltavia valkoisia Tulikivi deco -kiuaskiviä, joiden halkaisija on 5–10 cm.

Kuura, Riite ja Huurre kiukaat lanseerataan Hyvinkään Asuntomessuilla 2013. Tuotteiden toimitukset aloitetaan syyskuussa.

Kuura ja Riite pyöreä:
korkeus 950 cm, halkaisija 400
Kuura ja Huurre neliömäinen:
korkeus 950 cm, leveys 380 x 380

Kiukaiden hinnat vaihtelevat:
noin 1000-1500 (sis. alv, ei sis. rahtia eikä erillistä ohjauskeskusta)

Tulikivi Deco –kiuaskivet hinta:
25 euroa/ 10 kg laatikko (sis. alv)

Tulikivi Oyj, www.tulikivi.fi
viestintäjohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Heidi Azinur, heidi.azinur@promode.fi / viestintä ja kuvamateriaali

Kuvapankki:
www.tulikivi.fi -> medialle -> kuvapankki -> sauna

Tulikivi-studiot ja Tulikivi-jälleenmyyntipisteet kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Sauna ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on yli 50 Me, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 350 ihmistä.