TULIKIVEN MODERNIT TAKAT JA GRAAFISET SÄHKÖKIUKAAT MUKANA HABITARE-MESSUILLA

Tulikiven Habitare-messuosastolla 7r47 on ensimmäistä kertaa esillä uusi Valkia Kide -hybridiuuni, jossa yhdistyvät sisustuksellisuus ja erinomainen lämmitysteho. Saman tuoteperheen Valkia Aalto -takka herätti ihastusta jo kesän Asuntomessuilla ja Loma-asuntomessuilla. Tulikivi tuo messuille myös täysin uudistuneen keraamisten takkojensa malliston sekä valukivellä verhoillut graafiset Kuura-, Huurre- ja Riite-sähkökiukaat. Sisustuskivimalliston uutuutena nähdään trendikäs kuusikulmainen marmori- ja vuolukivimosaiikki.

(Painokelpoiset kuvalinkit ovat viestin lopussa)

Tulikiven hybriditakat alittavat maailman tiukimmat päästönormit
Tulikiven suositun Valkia-tuoteperheen uutuudet Valkia Kide ja Valkia Aalto ovat vuolukivisiä hybridiuuneja, joissa voi  polttaa sekä puita että pellettejä oman valinnan mukaan. Niiden lämmitysteho perustuu suureen, luontaisesti lämpöä varaavaan vuolukivimassaan, jonka ansiosta pienellä puumäärällä voi lämmittää laajojakin tiloja pitkään. Takkojen kolmiulotteinen Tulikivi Figure -pintamateriaali on tulenkestävää valumassaa, jonka pinta elää kauniisti valon mukana. Takkojen nimet tulevat niiden pintakuvioista: Valkia Aallon pinta on rytmikkään aaltomainen ja Valkia Kiteen abstraktin kidemäinen. Pintakuvioita voi sisustuksessa korostaa valaistuksella. Tulikivi Color -pinnoitteella toteutettavia värivaihtoehtoja on kaksi: valkoinen ja tummanharmaa. Takoissa on kauniin tulinäkymän antava suuri, pelkistetty vaakaluukku. Tilanjakajaksi soveltuvissa Valkia 2D -malleissa on luukku sekä edessä että takana, jolloin tulinäkymä avautuu takan molemmin puolin.

Valkia Kide- ja Valkia Aalto -takat sopivat erinomaisesti matalaenergiarakentamiseen. Niiden testattu ensiluokkainen hyötysuhde (84 %) säästää puuta lämmityksessä samalla kun tiiviit luukut ja vaivaton paloilmansäätö pitävät hiukkaspäästöt alhaisina – ne alittavat jo nyt maailman tiukimmat, Saksan BImSchV:ssa asetetut, päästönormit. Takka voidaan liittää Tulikivi Green W10-vesilämmitysjärjestelmään, jolloin sen tuottamaa lämpöä voidaan tehokkaasti hyödyntää kodin vesikiertolämmityksessä ja lämpimän käyttöveden tuottamisessa. Tulikivi Green P10-pellettijärjestelmä mahdollistaa sekä puun että pelletin polttamisen takassa. Keväällä 2014 lanseerattu Valkia Aalto äänestettiin Kalajoen Loma-asuntomessuilla Tulikiven kauneimmaksi tuotteeksi. Valkia Kide on ensimmäistä kertaa esillä nyt Habitare-messuilla.

Modernit keraamiset tulisijat jo markkinoilla, perinteisemmät mallit tulossa syksyllä
Tulikiven keraamisten takkojen mallisto uudistui täydellisesti toukokuussa 2014, kun yhtiö lanseerasi modernin tulisijamalliston. Harmonisen pelkistetty mallisto koostuu kuudesta keraamisesta tulisijarungosta, joiden ominaisuudet on suunniteltu niiden käyttötarkoituksen ja sijoituspaikan mukaan: tilanjakajaksi, suoralle seinälle tai huoneen kulmaan, takka haudutusuunilla tai ilman, sekä takkaleivinuuni. Uutuustulisijat Kalla, Vaala, Mustio, Nuuta, Lentua ja Jalanti ovat saaneet nimensä suomalaisilta järviltä. Pintaverhoilujen sekä korkeus- ja värivaihtoehtojen erilaisilla yhdistelmillä malliston rungoista voidaan muunnellen luoda yli 1000 erilaista tulisijaa.

Tulisijojen keraamiset rungot valmistetaan Tulikiven Heinäveden tehtaalla, ja niiden valmistuksessa hyödynnetään kierrätettyä keramiikkamursketta. Pintaverhoiluissa käytetään korkealaatuisia täyskivilaattoja, jotka mahdollistavat suuretkin saumattomat pinnat. Takkojen vähäeleiset, modernit luukut on upotettu verhoilupintaan. Kalla-takasta on saatavana tilanjakajaksi sopiva DUO-malli, jossa on luukku sekä edessä että takana.

Tulikiven uudet keraamiset tulisijat on suunniteltu vastaamaan nykyrakentamisen vaatimuksia. Tulisijojen toiminta on vakiona huoneilmasta riippumatonta: paloilma tuodaan tulipesään ulkoa, ja Tulikiven suunnittelemat luukut ovat kaasutiiviitä. Takat voidaan lisäksi liittää Tulikivi Green W10 -vesilämmitysjärjestelmään. Tulikiven keraamisten takkojen valikoima tulee laajenemaan myöhemmin syksyllä 2014, kun modernien takkamallien rinnalle tuodaan myyntiin myös perinteisempi takkamallisto.

Näyttävän graafiset sähkökiukaat Kuura, Riite ja Huurre
Tulikiven talvisin teemoin nimetyt sähkökiukaat Kuura, Riite ja Huurre ovat muotoilultaan voimakkaan graafisia, ja niiden pintamateriaali valukivi on kiukaissa ennennäkemätön. Kiukaiden pintojen kuviot viittaavat lumeen ja jäätyvän veden kiderakenteeseen. Pyöreänä ja pyöristetyn neliömäisenä saatavan Kuura-kiukaan pintaratkaisu on visuaalisesti hillitty. Pyöreän Riitteen kuvio on jugendmaisen graafinen tai selkeälinjainen kolmeen osaan jaettu DNA. Neliömäisenä saatavan Huurteen pintakuosi on puolestaan aaltomainen. Näyttävät kiukaat sopivat väriltään ja muotoilultaan niin vaaleaan kuin tummaan saunasisustukseen.

Kuura-, Riite- ja Huurre-sähkökiukaat ovat turvallisia, sillä niiden pinta ei muutu lämmitettäessä tulikuumaksi. Kiuas voidaan tämän ansiosta esimerkiksi upottaa lauteeseen. Kiukaissa on suuri kivitila, joka antaa miellyttävän pehmeät löylyt. Maksimikivimäärä on 60 kiloa. Tulikivi Touch screen -elektronisen ohjauksen ansiosta kiukaiden ja löylyhuoneen lämpötilan voi säätää asteen tarkkuudella, mikä säästää energiaa. Kiukaan elektroniikka mahdollistaa saunan käyttötuntien ja energiankulutuksen seurannan. Kiuas voidaan myös liittää suoraan taloautomaatiojärjestelmään. Kiukaiden pienet suojaetäisyydet mahdollistavat niiden integroinnin lauteisiin sekä monipuolisen sijoittelun löylyhuoneeseen.

Kuusikulmainen mosaiikki on uutta sisustuskivissä
Tulikiven sisustuskivimalliston uutuutena nähdään kuusikulmaisista, 48 x 48 millimetrin kokoisista paloista koottu, trendikäs vuolukivimosaiikki, joka soveltuu hyvin sekä seinä- että lattiapinnoille. Suomalainen vuolukivi on lämmönvarauskykynsä vuoksi oiva lattiamateriaali kylpyhuoneisiin lattialämmityksen kanssa. Se on myös turvallinen valinta, sillä se ei ole märkänäkään liukas. Kuusikulmaista mosaiikkia on saatavana myös tyylikkäänä valkoisena Calcatta Oro -marmoriversiona.

Tulikivi Oyj, www.tulikivi.fi
myynti- ja markkinointijohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

PR- ja viestintätoimisto Soprano Promode, puh. (09) 170 070
Heidi Azinur, heidi.azinur@promode.fi / viestintä ja kuvamateriaali

Kuvapankki:
www.tulikivi.fi à Medialle à Kuvapankki

Tulikivi Oyj, puh. 0403 063 001

Tulikivi-studiot ja Tulikivi-jälleenmyyntipisteet kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Saunat ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 45 miljoonaa euroa, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 300 ihmistä.

Uudet Valkia-hybridiuunit:
Valkia Kide, mitat: 520 x 1120 x 1530 mm, hinta asennettuna: 6690 €
Valkia Kide T, mitat: 520 x 1120 x 1530 mm, hinta asennettuna: 7210 €
Valkia Kide 2D (luukut molemmilla puolilla), mitat, 500 x 1120 x 1530 mm, hinta asennettuna: 7990 €
Valkia Kide T2D (luukut molemmilla puolilla), mitat: 500 x 1120 x 1530 mm, hinta asennettuna: 8510 €
Tulikivi Green P10-pellettijärjestelmä, hinta 252 €
Tulikivi Green W10-vesilämmitysjärjestelmä, hinta asennettuna: 2250 €
Valkia Aalto, mitat: 520 x 1120 x 1530 mm, hinta asennettuna: 6690€
Valkia Aalto T, mitat: 625 x 1120 x 1530 mm, hinta asennettuna: 7210 €
Valkia Aalto 2D (luukut molemmilla puolilla), mitat, 500 x 1120 x 1530 mm, hinta asennettuna: 7990 €
Valkia Aalto T2D (luukut molemmilla puolilla), mitat: 500 x 1120 x 1530 mm, hinta asennettuna: 8510 €

Modernit keraamiset takat:
Kalla, takka neliöluukulla, hinnat asennettuna alkaen: 3990 €
Kalla DUO-malli (luukut molemmilla puolilla), hinnat asennettuna alkaen: 5470 €, leveys: 1000 mm, syvyys: 600 mm, korkeus: 1500/1800/2100 mm.
Vaala, takka pystyluukulla, hinnat asennettuna alkaen: 3390 €, leveys: 800 mm, syvyys: 600 mm, korkeus: 1500/1800/2100 mm.
Mustio, takka haudutusuunilla, hinnat asennettuna alkaen: 4690 €, leveys: 800 mm, syvyys: 600 mm, korkeus: 1800/2100 mm.
Nuuta, kulmatakka pystyluukulla, hinnat asennettuna alkaen: 3390 €, leveys: 800 mm, syvyys: sivu 450 mm ja kulmasta etupintaan 805 mm, korkeus: 1500/1800/2100 mm.
Lentua, kulmatakka haudutusuunilla, hinnat asennettuna alkaen: 4690 €, leveys: 800 mm, syvyys: sivu 450 mm ja kulmasta etupintaan 805 mm, korkeus: 1800/2100 mm.
Jalanti, hinnat asennettuna alkaen 5990 €, leveys: 1000 mm, syvyys: 800 mm, korkeus: 1800/2100/2400 mm.

Graafiset sähkökiukaat:
Kuura 1 (pyöreä, sileä), korkeus: 950 mm, halkaisija: 400 mm, hinnat:1100–1340 €
Kuura 2 (pyöristetty neliö, sileä), korkeus: 950 mm, leveys: 380x380 mm, hinnat:1150–1390 €
Riite (pyöreä, kuvio), korkeus: 950 mm, halkaisija: 400 mm, hinnat: 1200–1440 €
Huurre (pyöristetty neliö, aaltokuvio), korkeus: 950 mm, leveys: 380x380 mm, hinnat:1250–1490 €

Sisustuskiviuutuudet:
Tulikivi Kuusikulma -vuolukivimosaiikki , arkin koko: 305 x 305 mm, palakoko 48 x 48 mm,  hinta  220 €/m2, 10 arkkia/pkt, koodi: TK-2431610
Vaalea Tulikivi Calcatta Oro -kuusikulmalaatta: verkon koko 305 X 305 mm, palakoko 48 x 48 mm, 10 arkkia/pkt, hinta: 230€/m2, koodi: TK-1271610