Tulikiven uudet sisustustakat luovat lämmintä tunnelmaa

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Taiteilijaprofessori Hannu Kähösen suunnittelemat sisustustakat Kaita ja Nietta ovat Tulikiven tunnelmalliset uutuudet kodin lämmöstä nauttiville. Sisustustakkojen edistyksellinen polttotekniikka ja ylöspäin avautuva luukku lisäävät käytön helppoutta. Moduuliratkaisulla suunnitellusta Tulikiven Kaita-sisustustakasta löytyy sopivankokoinen ratkaisu niin pieneen kuin isoonkin kotiin. Nietta-sisustustakasta on saatavilla kahta eri kokoa.

Sisustustakat Kaita ja Nietta luovat lämpöä ja tunnelmaa
Tulikiven uusissa sisustustakoissa, Kaidassa ja Nietassa, on panostettu selkeään designiin. Taiteilijaprofessori Hannu Kähösen ajaton muotoilu takaa sisustustakkojen tyylikkään muotokielen ja korostaa takkojen rosoisen kaunista vuolukivipintaa. Vuolukivikuoren ansiosta sisustustakkojen tuottama lämpö on pehmeää ja miellyttävää.

– Vuolukivi on valtavan mielenkiintoinen mutta samalla haastava materiaali. Se huokuu lämpöä, mutta ei taivu helposti ihmisen kosketuksesta uuteen muotoon. Kaita ja Nietta edustavat suomalaista, konstailematonta tunnelmaa nykyajan ehdoilla, Kähönen kertoo.

Moduuliratkaisut mahdollistavat sisustajan luovuuden
Kaita-sisustustakka on suunniteltu moduuliratkaisulla, jonka avulla takan korkeuden voi valita omien mieltymysten mukaan. Moduulivalikoimasta löytyy pieneen kotiin kevyempiä malleja ja myös suuriin tiloihin lämmönlähteiksi sopivia malleja. Kaita-sisustustakan viereen voi myös liittää vuolukivipenkin, jota voi käyttää halkojen säilytykseen. Nietta-sisustustakasta on saatavilla kahta eri kokoa. Sekä Kaidan että Nietan voi sijoittaa huoneen kulmaan, suoralle seinälle tai esimerkiksi keskelle lattiaa tunnelmalliseksi tilanjakajaksi.

Suunnittelun kulmakivenä helppokäyttöisyys
Tulikiven Kaita ja Nietta ovat helppokäyttöisiä sisustustakkoja. Automaattinen ilmansäätö pitää huolta palamisilman syöttämisestä tulipesään ja takaa kauniin sekä puhtaan palamisen. Takan lämmittäjän tehtäväksi jää satunnainen puiden lisääminen sekä nautiskelu kodin tunnelmallisesta lämmöstä.

– Pyrin suunnittelussa aina esineen ja käyttäjän välisen vuorovaikutuksen vaivattomuuteen. Sekä Kaidassa että Nietassa takan luukku on suuri ja helppokäyttöinen, koska se nousee kevennysmekanismeilla varustettuna ylöspäin, Kähönen kertoo.

Hintatiedot:
Kaita-sisustustakka
: leveys 63 cm, korkeus 105–189 cm, syvyys 54 cm, hinta 3 000–3 700 € + asennus 300 €
Nietta-sisustustakka
: leveys 90 cm, korkeus 94,2 cm, syvyys 56,5 cm, hinta 3 300 € + asennus 300 €; tai leveys 110 cm, korkeus 119,5 cm, syvyys 57 cm, hinta 4 100 € + asennus 300 €
Vuolukivipenkki: leveys 63 cm, korkeus 42 cm, syvyys 54 cm, hinta 695 € + asennus 50 €

Tulikivi Oyj, www.tulikivi.fi
myyntijohtaja Juha Sivonen, puh. 020 763 6280, juha.sivonen@tulikivi.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Heini Kantala, heini.kantala@promode.fi / viestintä ja kuvamateriaali

Kuvapankki:
www.tulikivi.fi -> medialle -> kuvapankki ->
vuolukiviuunit

Tulikivi Oyj, puh. 0403 063 000

Tulikivi-studiot kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikivi-konsernin, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on neljä tuoteryhmää: Tulisijat, Saunat, Sisustus ja Astiat. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 60 miljoonaa euroa, josta viennin osuus on noin puolet. Tulikivellä työskentelee noin 500 ihmistä.