Ulkomaalauksen suunnitteluun vetoavuksi Värisilmän Sävylä ja Maalitohtori

Ulkomaalauksen suunnittelu aiheuttaa monille päänvaivaa. Projektin käynnistämisessä auttavat Värisilmän oma Sävylä -ulkomaalien värisuunnittelupalvelu sekä kotikäyntejä tekevä Maalitohtori. Helppohoitoisen pation tai terassin voi rakentaa säänkestävillä Stoneway Porfido -laatoilla. Talven jälkeen kulahtaneet puiset pinnat ja kalusteet piristyvät Kaisla -kaluste- ja terassiöljyllä. Värisilmän ulkomaalitapahtumaa vietetään 23.–25.4. yhteensä 26 liikkeessä kautta maan.

Ulkomaalaukseen avuksi Sävylä ja Maalitohtori
Sävylä on Värisilmän oma ulkomaalien värisuunnittelupalvelu, joka auttaa löytämään oikeat sävyvalinnat ja tuotteet maalausurakan kaikkiin vaiheisiin. Sävylä tarjoaa konkreettisia työkaluja työn suunnittelun: henkilökohtaisen värisuunnitelman, koepurkit, värilastut ja -kartat, referenssikohteet, tuotesuositukset, työohjeet sekä määrälaskennan. Palvelun hinta on 49,90 €.

Palvelun voi aloittaa lataamalla kuvan maalattavasta kohteesta sivustolla www.savyla.fi, jonka jälkeen Sävylä-suunnittelija ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä. Sivustolta löytyy runsaasti hyödyllisiä vinkkejä ulkomaalaukseen ja sävyn valintaan.

Värisilmästä voi tilata myös Maalitohtorin kotikäynnin. Maalitohtori on käynyt Tikkurila Oy:n erityiskoulutuksen ja antaa suosituksen kohteeseen parhaiten sopivasta maalauskäsittelystä ja tarvittavista pohjatöistä. Hän auttaa myös värisuunnittelussa. Kohdekäynti maksaa 50 € + matkakustannukset.

Ulkomaalitapahtumassa lahjoitetaan 26 leikkimökkiä
Yhteensä 26 Värisilmä-liikkeessä vietetään ulkomaalitapahtumaa 23.–25.4 markkinatunnelmissa. Tapahtumassa käynnistetään Panu-leikkimökkikampanja, jossa Värisilmä-liikkeet lahjoittavat kukin leikkimökin paikalliselle yleishyödylliselle saajalle, jota tapahtumassa kävijät saavat ehdottaa. Mukana olevat liikkeet löytyvät tästä linkistä: http://www.varisilma.fi/kartta (valitse: ulkomaalitapahtuma).

Uudet Stoneway Porfido -lattialaatat terassille
Ragnon keraamiset Stoneway Porfido -laatat ovat saaneet vaikutteita porfyyri-kivestä, jota on käytetty antiikin ajoista lähtien varsinkin koriste-esineissä sen kestävyyden ja vaihtelevien värisävyjen ansiosta. Säänkestävissä Stoneway Porfido -laatoissa on karhea, liukastumista ehkäisevä pinta, joten ne sopivat hyvin sekä kodin että julkitilojen terasseille ja patioille. Sävyvaihtoehdot ovat punertava Rust ja harmaa Grey.
Stoneway Porfido -laatta, koot ja hinnat: 15x15 cm, hinta 37 €/m2; 30x30 cm, hinta 39 €/m2; 30x60 cm, 49 €/m2

Keväällä öljytyt puupinnat kestävät paremmin kulutusta
Värisilmän liuotinohenteinen Kaisla -kaluste- ja terassiöljy suojaa puupintoja kulumiselta, UV-säteilyltä, lialta ja kosteudelta. Kiinanpuuöljy varmistaa öljyn tunkeutumisen puuhun sekä suojaa tehokkaasti kosteudelta. Silikonialkydi antaa erinomaisen UV-suojan, ja nanosilica vähentää merkittävästi värien haalistumista.

Kaisla-öljyllä voi käsitellä pihakalusteiden ja terassien lisäksi esimerkiksi puiset portaat, aidat, kukkalaatikot, ovet ja laiturien vedenpäälliset osat. Värittömän Kaisla-öljyn voi sävyttää yleisimpien värikarttojen kuultaviin sävyihin. Saatavana on myös ruskea ja harmaa valmissävy. Öljy antaa puulle kauniin, kalvoa muodostamattoman pinnan tekemättä sitä kuitenkaan liukkaaksi. Parhaaseen lopputulokseen päästään öljyämällä puupinnat vuosittain, aina keväisin. Ilman lämpötilan tulee olla vähintään +5 °C ja ilman suhteellisen kosteuden alle 80 % levityksen ja kuivumisen ajan.
Kaisla -kaluste- ja terassiöljy, sävyt: väritön (sävytettävissä), ruskea ja harmaa valmissävy.
Pakkauskoot: 0,9 litraa, hinta 15,90 €; 2,7 litraa, hinta 39,90 € ja 9 litraa, hinta 97,70 €. Riittoisuus: 5–15 m2/l.

Väritukku Oy, www.varisilma.fi,www.savyla.fi
valikoimapäällikkö Tiina Hakola (tapetit, laatat), tiina.hakola@varisilma.fi, puh. 050 572 3206
valikoimapäällikkö Kyösti Raidén (lattiat, maalit), kyosti.raiden@varisilma.fi, puh. 0500 454 092

Viestintä- ja PR-toimisto Rianno Communications, puh. (09) 170 070