Uudet Orly Epix -kynsilakat yhdistävät geelikynsien ja kynsilakan parhaat puolet

Orly Epix on uuden sukupolven kynsilakka, joka yhdistää geelikynsien kestävyyden ja kiillon kynsilakan helppoon levityksen ja poistoon. Lakka kovettuu luonnonvalon vaikutuksesta 8 minuutissa ilman UV- tai LED-laitteita. Elastisen Smudge Fix -koostumuksen ansiosta lakkauksen pinta tasoittuu itsestään kolhujen jälkeen – ruttuun menneet lakat voi siis unohtaa. Pitkäkestoinen, naarmuuntumaton lopputulos kestää kynsissä lohkeilematta viikon ajan. Orly Epix -lakat ovat tulleet Suomessa myyntiin toukokuussa.

Uusi Orly Epix on geelikynsien ja kynsilakan välimuoto, joka on helppo levittää ja poistaa. Kuivattamiseen ei tarvita UV- tai LED-laitteita, kuten perinteisissä geelikynsissä, vaan ympäristön luonnolliset valonlähteet riittävät kovettamaan lakan noin 8 minuutissa. Lakkaus on helppo poistaa hellävaraisesti pumpulilla ja tavallisella kynsilakanpoistoaineella.

Epix-lakka pysyy kynsissä viikon ajan lohkeilematta. Pitkäkestoisuus perustuu joustavan värilakan ja värittömän päällyslakan keskinäiseen reagointiin. Lakkojen kiinnittävät ainesosat sulautuvat toisiinsa kuivumisen aikana tehden lakkauksesta erittäin kestävän. Siksi Epix Flexible Sealcoat -päällyslakka soveltuu käytettäväksi vain Epix Flexible Color -värilakkojen kanssa.

Epix-värilakoissa on valittavana 36 upeaa matta- ja hohtosävyä. Värimaailma ulottuu lukuisista punasävyistä luonnolliseen ranskalaiseen manikyyriin sekä sini-vihreistä kullan hohtoon ja yön mustaan. Päällyslakka on väritöntä. Lakkauksen kaunis, syvä kiilto tuo ripauksen juhlaa myös arjen kiireiden keskelle.

Viskositeetiltaan tavanomaista paksumpi Epix-lakka levittyy kynnelle kevyesti. Joustavien polymeerien ansiosta Epix-lakoilla on itsestään tasoittuva Smudge Fixing -koostumus. Jos kynteen tulee naarmu kovettumisaikana, lakan pinta tasoittuu ennalleen. Korkealaatuisessa litteäksi muotoillussa siveltimessä on yli 600 karvaa. Siveltimen pyöristetyllä päällä lakan levittäminen onnistuu helposti myös kynsinauha-alueelle.

Orly Epix -lakkausohjeet:
1. Lakkaus tehdään Epixillä aina kuivana manikyyrina, ilman vettä tai rasvaa.
2. Kynsiä ja kynsinauhoja ei lioteta kynsikylvyssä, koska se voi aiheuttaa lakkauksen lohkeilua.
3. Kynnet viilataan muotoonsa ja  puhdistetaan Orly GelFX 3-in-1 Cleanserilla tai muulla alkoholipitoisella puhdistusaineella.
4. Värillistä Epix-lakkapulloa kannattaa pyöritellä hetken, jotta väripigmentit sekoittuvat tasaisesti.
5. Värillistä Epix-lakkaa levitetään kynsiin kaksi kerrosta. Lopuksi päälle levitetään väritön päällyslakka, joka parantaa värin pysyvyyttä ja antaa kiillon. Aluslakkaa ei tarvita.
6. Kuivumisaika on noin 8 minuuttia. Puhaltelu ja käsien heiluttaminen ei vaikuta kovettumisaikaan, sillä lakan kuivuminen perustuu reaktioon ympäristön valonlähteiden kanssa. Siksi Epix-lakat on pakattu valoa läpäisemättömiin pulloihin.
7. Lakkauksen kestoa voi pidentää lisäämällä toisen kerroksen päällyslakkaa noin 2–3 päivän jälkeen.

Orly Epix Flexible Color -värilakka, hinta noin 23,50 euroa
Orly Epix Flexible Sealcoat -päällyslakka, hinta noin 23,50 euroa
Orly Epix Duo -pakkaus, sisältää väri- ja päällyslakan, hinta noin 37 euroa
(Duo-pakkauksissa myydään kuutta sävyä rajatun ajan)