VÄRISILMÄN SYKSYN UUTUUSLAATOISSA MAANLÄHEISIÄ SÄVYJÄ JA ELÄVIÄ PINTOJA

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Syksyllä 2010 Värisilmän monipuoliseen laattavalikoimaan tulee yhdeksän uutta keraamisten laattojen mallistoa. Inspiraationsa mallistojen värimaailmat ja kuosit ammentavat luonnosta: kivistä, hiekasta, puupinnoista, lehdistä ja kukista.

Green Urban – ekologista eleganssia
Green Urban -laatoissa korkealaatuinen design ja laatu yhdistyvät mahdollisuuteen suojella yhteistä ympäristöämme. Laatat valmistetaan 80 % kierrätysmateriaalista, joka on saanut virallisesti akkreditoidun Bureau Veritaksen ympäristösertifikaatin. Rektifioidut eli mittaan leikatut Green Urban -laatat soveltuvat kaikentyylisiin sisustuksiin – niin seinälle kuin lattialle, sekä sisä- että ulkotiloihin. Väreistä myyntiin tulevat vaaleanharmaa Mist ja musta Midnight.

Näyttäviä pintoja kuvioiduilla ja kolmiulotteisilla seinälaatoilla
Time-sarjan mattapintaiset seinälaatat luovat harmonisen tunnelman kylpyhuoneeseen. Väreissä hallitsevat pehmeän satiinimaiset sävyt: valkoinen, hopeanharmaa, tummansininen ja tummanharmaa titanium. Tasaisen, heijastamattoman laattapinnan lisäksi sarjaan kuuluu myös kuvioituja laattoja. Niiden kuosien kohokuvioiset raidat sekä elegantit kukat ja lehtiköynnökset saavat valon läikehtimään seinillä.

Thassos-sarjan valkeita seinäkaakeleita on saatavana useassa eri koossa. Sileäpintaisten laattojen lisäksi mallistoon kuuluu sekä korumaisella piste- ja salmiakkikuviolla että mosaiikkimaisella ruutukuviolla kuositettuja laattoja. Erikokoisia laattoja yhdistelemällä seinäpinnasta voidaan rakentaa tyylikäs ja yksilöllinen kokonaisuus.

Jade-sarjan yksiväristen laattojen pinta on hennosti raidoitettu. Kiiltäväpintaisten laattojen värivaihtoehdot ovat valkoinen, musta, suklaanruskea ja laivastonsininen.

Muretto on uusi verhoilukiveä muistuttava laattasarja seiniin. Mallisto sisältää kuusi maanläheisillä hiekan ja kiven sävyillä leikittelevää värivaihtoehtoa. Muretto-laatat soveltuvat erinomaisesti tehosteseiniin näyttävän kolmiulotteisen pintansa ansiosta.

Ajatonta tyyliä yksivärisillä, eläväpintaisilla laatoilla
Ragnolta tulee myyntiin kolme uutta mallistoa lasitettuja porcellanatoja: Oriente, Jazz ja Tradizioni. Luonnonmateriaaleista kuosinsa ammentavat laatat soveltuvat sisä- ja ulkotiloihin sekä seinille että lattiaan. Oriente-laattojen kuosi muistuttaa luonnonkiven pintaa. Värivaihtoehdot ovat vaaleanharmaa Grigio ja hiekan värinen Noce. Kapeiden Tradizioni-laattojen kuosi jäljittelee puolestaan antiikkipuuta. Jazz-sarjan laattojen hillitty puukuosi luo tilaan yhtenäisyyttä. Jazz- ja Tradizioni-sarjojen väripaletit koostuvat valkoisen, vaaleanharmaan, syvän tummanruskean ja mustan sävyistä. Kaikkien kolmen malliston keraamiset laatat ovat erittäin kestäviä ja helppoja puhdistaa, ja niitä voidaan käyttää myös julkitiloissa.

Ragnon pakkasenkestäviin laattoihin lukeutuu myös Trek-mosaiikkisarja, jota voidaan käyttää sekä seiniin että lattioihin. Laattoja on saatavana mokan, harmaan, mustan ja valkoisen värisenä. Muotokieleltään perinteikkäillä Trek-laatoilla voidaan luoda ajattoman tyylikkäitä pintoja paitsi kylpyhuoneeseen ja keittiöön myös esimerkiksi kesämökille.

Green Urban
koko: 30x60 cm rektifioitu (eli mittaan leikattu) ja 60x60 cm rektifioitu
hinta: 69 € / m2

Time
koko: 20x50 cm, hinta: 42 € / m2 (kuvioimattomat) ja 39 € / kpl (White l. ja Titanium l.)
ja 49 € / m2 (decorato)
koko: 50x60 cm (Pannelo l. Blue -sarja), hinta: 169,50 € / sarja
koko: 2x50 cm, hinta: 14,50 kpl

Thassos