VÄRISILMÄN UUSISSA KERIONIN LAATOISSA NÄYTTÄVIÄ ART NOUVEAU -ORNAMENTTEJA

Värisilmän uusissa Kerionin Neocim- ja Stilnovo-laattamallistoissa nähdään lämpimän hehkuvia värejä ja koristeellisia kuviolaattoja, joilla seinä- ja lattiapinnoista voi luoda yksilöllisiä taideteoksia. Neocim-malliston art nouveau -henkisiä kuviolaattoja voi yhdistellä joko symmetrisesti jatkuviksi kuvioiksi tai rohkeasti eri kuvioita keskenään sekoittaen.

(Painokelpoiset kuvalinkit ja tiedote PDF-muodossa ovat viestin lopussa)

Neocim – viktoriaanisen ajan tyyliä modernilla teknologialla
Kerionin valmistamat Neocim-malliston keraamiset laatat ovat saaneet inspiraationsa viktoriaanisen ajan koristeellisista lattialaatoista. Lattioihin ja seiniin soveltuvat 20 x 20 senttimetrin kokoiset laatat valmistetaan modernilla teknologialla, joten ne kestävät hyvin kulutusta. Neocim-mallisto sisältää 15 yksiväristä laattaa sekä niihin sointuvia, art nouveau -henkisiä kuviolaattoja. Kuviolaatoista on saatavana niin monivärisiä kuin klassisen musta-valkoisiakin vaihtoehtoja.

Optiseen leikittelyyn soveltuvista Neocim-kuviolaatoista on valittavana sekä kolmen toisiinsa yhdistyvän kuvion sarjoja että yhden kuva-aiheen sisältäviä laattoja. Neocim-kuviolaatoilla lattia- ja seinäpintoihin voi rakentaa näyttäviä katseenvangitsijoita joko symmetrisesti toistuvilla tai abstraktisti koostetuilla kuva-aiheilla. Kotiin voi luoda niillä myös koristeellisia yksityiskohtia esimerkiksi laatoittamalla ikkunalautoja tai kodin muita tasoja. Mattapintaisten laattojen lämpimät värisävyt tuovat tilaan kodikasta tunnelmaa ja tuulahduksen historian havinaa.

Stilnovo – Napolin historiallista eleganssia uudelleen tulkiten
Kerionin toinen uutuusmallisto Stilnovo ammentaa vaikutteita Napolin riggiola-laattojen pitkistä käsityöperinteistä. Malliston välimerellinen värimaailma koostuu kuudesta eri sävystä: punainen, musta, ruskea, hiekka, harmaa ja vaalea sininen. Marmorimaisen eläväpintaisia Stilnovo-laattoja on saatavana sekä yksivärisinä että köynnösmäisillä kiemuroilla kuvioituina vaihtoehtoina. Kooltaan 20 x 40 senttimetrin kokoiset keraamiset laatat soveltuvat sisätilojen seiniin ja lattioihin.

Kerion Neocim-laatat
, mitat: 20 x 20 cm, paksuus: 10 mm
yksiväristen laattojen hinnat: alkaen 79 € / m2
kuvioitujen laattojen hinnat: alkaen 89 € / m2