Junnukoripalloa parhaimmillaan: Ricoh-turnaus 24.–26.1.2014, Energia Areena

PuHu Juniorit järjestää kansainvälisen Ricoh-turnauksen 24.–26.1.2014 Vantaan Energia Areenalla. Turnauksia on tähän mennessä järjestetty yhteensä 15, Ricoh-turnauksena tapahtuma järjestetään kahdeksatta kertaa. Kyseessä on yksi Suomen suurimmista koripallotapahtumista.

Tänä vuonna turnauksen 26 pelikentällä pelaa peräti 264 joukkuetta, joissa on pelaajia yhteensä reilut 3 000. Heidän lisäkseen vähintään saman verran ihmisiä osallistuu turnaukseen muun muassa tuomarina, toimitsijana, valmentajana, vapaaehtoistyöntekijänä tai kannustajana.

Tänä vuonna selvitetään ensimmäistä kertaa myös turnauksen järjestelyihin käytettyjen vapaaehtoistyötuntien määrä. Opinnäytetyönä tehtävän selvityksen tarkat tulokset saadaan keväämmällä, mutta PuHun toiminnanjohtaja Danny Jansson arvioi 10 000 tunnin paukkuvan kevyesti rikki.

PuHu Juniorit on saanut syystäkin tunnustusta merkittävästä työstä nuorisokoripallon parissa ja seura palkittiin noin vuosi sitten Suomen Urheilugaalassa vuoden 2012 Hyvänä Seurana. Hyvä Seura -palkinto on vuosittain jaettava tunnustus laadukkaalle ja moniarvoiselle seuratyölle. Reilun pelin periaatteiden noudattamisen lisäksi PuHu sai tunnustusta tavastaan huolehtia sekä harrastajien että vapaaehtoisten hyvinvoinnista

Ricoh on PuHu Junioreiden pääyhteistyökumppani. Ricoh haluaa tukea junioriurheilua, joka tarjoaa nuorille terveellisiä elämäntapoja ja palkitsevia kehitysmahdollisuuksia. Junioritoiminnan tukeminen on myös yksi osa Ricohin hyvää yrityskansalaisuutta.

Lisää turnauksesta ja aikatauluista voit lukea Ricoh-turnauksen sivuilta:

Danny Jansson

PuHu Juniorit ry.