Ricoh ja Orséry ja yhteinen visio kirjojen tarvepainatuksesta

Ricoh Europe, Lontoo, 13.10.2017 Ranskalainen startup-yritys Orséry paljasti mullistavan ratkaisunsa räätälöityyn kirjatuotantoon seurauksena yhteistyöstä Ricohin kanssa.

Uuden innovatiivisen prosessin ansiosta kuluttajat voivat tulostaa oman julkaisunsa esimerkiksi kirjakaupassa tai kirjastossa muutamassa minuutissa tai valita tulostettavan teoksen tuhansien nimikkeiden luettelosta. Se on ihanteellinen ratkaisu omakustanteisiin, erikoisiin satukirjoihin ja yritys- sekä tekniseen materiaaliin. Kirjakaupat hyödyntävät sitä todennäköisesti omien myyntipistemateriaalien tuottamiseen.

Orséry on alustavasti investoinut neljään arkkisyöttöiseen, liimasidonnan sisältävään Ricoh Pro™ C7100Xs -digipainokoneeseen. Niistä kaksi sijaitsee Pariisissa, yksi Lillessä ja yksi Saint Jean de Luzissa.

Orséryn perustaja ja toimitusjohtaja Christian Vié kertoo hankinnan olevan vasta alkua. Hän ennustaa, että monta vastaavaa järjestelmää asennetaan eri puolille Ranskaa seuraavien kolmen vuoden aikana. Vié toivoo, että järjestelmä voidaan lisensoida ympäri maailmaa Etelä-Amerikkaan, Kiinaan, Japaniin ja koko Eurooppaan alkaen Espanjasta, Sveitsistä ja Belgiasta.

– Tämä on uudenlainen lähestymistapa kirjojen painatukseen ja jakeluun, Vié kommentoi. Kolmekymmentä vuotta sitten tietotekniikka jalkautui ei-ammattilaisille, ja me pyrimme samaan helppokäyttöisten tuotantojärjestelmien avulla. Ne tarjoavat nopeaa ja vaivatonta palvelua ja pienille kansoille, kuten vaikkapa Kazakhstan, mahdollisuuden painattaa omankielistä materiaalia ja siten vahvistaa kulttuuri-identiteettiään.

– Teimme Ricohin kanssa kolme vuotta töitä määrittääksemme tarvittavat elementit, kuten musteen, paperin, liiman, tulostimet ja oman ohjelmistomme, Vié kuvaa kehitysprosessia. – Valitsimme Ricoh Pro C7100X:n, koska sillä voi painaa ja sitoa sekä yksi- että monivärisiä, laadukkaita kirjoja ja siinä on viides väriasema kiiltopainatusta varten. Kaikki ominaisuudet toimivat yhteen haluamallamme tavalla, ja prosessin voi toistaa missä tahansa. Järjestelmän kehittäminen ei olisi ollut mahdollista ilman kiinteää suhdetta Ricohin kanssa. Ricoh on ketterä ja sopeutuva, maailmanlaajuisen tukiverkon tarjoava kumppani. Saamme kaikkialla luotettavaa paikallista palvelua.

Ricoh Europen kaupallisen ja teollisen tulostuksen innovaatio- ja ratkaisujohtaja Erwin Busselot: – Orséryllä oli selkeä visio uraauurtavasta palvelusta, jota se haluaa tarjota. Painokone sekä nopea, tehokas, tuottoisa ja globaalisti skaalautuva tuotantoprosessi räätälöitiin yhteistyössä Christianin kanssa.

Ricohin ja Orseryn ratkaisuun voi tutustua Frankfurtin kirjamessuilla Orseryn osastolla E143 hallissa 5.1 11.–15.10.

Lisätietoja on osoitteessa www.ricoh-europe.com

Roni Keini, Business Manager/Production Printing

Anne Hernetkoski, Marketing Manager

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland
Seuraa meitä Twitterissä: www.twitter.com/ricohfin
Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy

Ricoh on toimisto- ja tuotantotulostusratkaisuihin, asiakirjahallintaan sekä IT- ja viestintäpalveluihin erikoistunut maailmanlaajuinen teknologiayritys. Ricoh on mullistanut ihmisten työskentelytapoja jo yli 80 vuoden ajan. Ricohin tunnuslause on imagine. change. Ricoh tarjoaa palveluja ja teknologiaa, jotka auttavat niin yrityksiä kuin yksilöitäkin innovoimaan uusia tehokkaampia työtapoja, toimimaan ympäristöystävällisemmin ja kasvattamaan liiketoimintaa.

Lisätietoja löydät osoitteesta www.ricoh.fi ja www.imaginechange.fi