Ricoh jo kolmatta kertaa peräkkäin parhaassa kultaluokassa EcoVadisin maailmanlaajuisessa toimittajatutkimuksessa

TOKIO, 08.05.2017 Ricoh Company, Ltd. (toimitusjohtaja: Yoshinori Yamashita) luokiteltiin jo kolmantena peräkkäisenä vuonna ylimpään eli kultaluokkaan EcoVadisin tekemässä vastuullisuustutkimuksessa.

EcoVadisin arvioinnin kohteena ovat yritysten toimintatavat, aloitteet ja saavutukset ympäristöasioissa, työelämän käytänteissä, oikeudenmukaisissa liiketoimintakäytännöissä sekä toimitusketjussa. Arvioidut toimittajat ovat lähtöisin 110 maasta ja edustavat 150 eri toimialaa. EcoVadisille toimitettujen vastuullisuustietojen perusteella Ricoh sijoitettiin kaikkien tutkittujen yritysten parhaaseen viiteen prosenttiin.

Monet globaalisti toimivat yritykset pyrkivät nykyään aktiivisesti parantamaan sekä omaa että toimitusketjunsa vastuullisuutta. Toimittajien valinnassa vastuullisuudesta on tullut merkittävä seikka. Entistä useammin myös asiakkaat haluavat tutustua Ricohin vastuullisuustietoihin ja EcoVadisin tekemään arvioon osana toimittajien valintaprosessiaan.

Ricohille kultaluokkaan pääseminen on osoitus laadukkaasta toiminnasta vastuullisuusasioissa. Yhtiö aikoo jatkossakin toimia oma-aloitteisesti vastuullisuuden kehittämiseksi ja huolehtia sidosryhmiensä odotuksiin vastaamisesta liiketoiminnan kasvun ja yrityksen arvon lisäämisen kautta.

Lisätietoa EcoVadis-tutkimusyhtiöstä on osoitteessa www.ecovadis.com

Anne Hernetkoski, Marketing Manager

Seuraa meitä Twitterissä: www.twitter.com/ricohfin
Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy

Ricoh on toimisto- ja tuotantotulostusratkaisuihin, asiakirjahallintaan sekä IT- ja viestintäpalveluihin erikoistunut maailmanlaajuinen teknologiayritys. Ricoh on mullistanut ihmisten työskentelytapoja jo yli 80 vuoden ajan. Ricohin tunnuslause on imagine. change. Ricoh tarjoaa palveluja ja teknologiaa, jotka auttavat niin yrityksiä kuin yksilöitäkin innovoimaan uusia tehokkaampia työtapoja, toimimaan ympäristöystävällisemmin ja kasvattamaan liiketoimintaa.

Lisätietoja löydät osoitteesta www.ricoh.fi ja www.imaginechange.fi