Ricoh liikuttaa työntekijöitään maaotteluhengessä

Työhyvinvoinnin merkitys kasvaa työelämässä ja työnantajan tuki sekä kannustus on upea lisä, kun henkilöstö liikkuu ja haluaa pitää huolta itsestään.

Ricoh Finland on panostanut erityisen paljon viime vuosina henkilöstön työhyvinvointiin. Yritys on mahdollistanut työntekijöilleen erilaisia työtapoja, joita voivat olla esimerkiksi työnteko erilaisissa työpisteissä, tiloissa tai vaihtelevissa työasennoissa. Myös etätyö ja digitaalisen työnteon muodot ovat kasvattaneet suosiotaan Ricohilla. Pimeää syksyä ovat piristämässä kirkasvalolamput ja erilaiset liikuntakampanjat, jotka kannustavat henkilöstöä liikkumaan myös työpäivän aikana. Lisäksi henkilöstölle on tarjolla erilaisia kursseja, koulutuksia ja luentoja, miten itsestään voi ja kannattaa pitää huolta sekä miten omaan jaksamiseen ja vireyteen voi vaikuttaa.

”Olemme halunneet tarjota henkilöstöllemme erilaisia vaihtoehtoja niin työtapoihin, liikkumiseen kuin yleiseen jaksamiseen ja hyvinvointiin ylipäätään. Kysymys ei ole pelkästään työssäjaksamisesta vaan kannustamme työntekijöitämme liikkumaan ja pitämään itsestään huolta, joka edesauttaa kokonaishyvinvointia. Olemme ottaneet käyttöön jo reilu vuosi sitten HeiaHeia –palvelun, jonka avulla pystymme kannustamaan toisiamme liikkumaan”, sanoo Ricohin henkilöstöpäällikkö Katja Hautala.

Ricoh halusi kehittää entisestään pohjoismaiden välistä yhteistyötä, joten Ricoh Finland haastoi Ricoh Ruotsin liikkumaan ja tsemppaamaan toisiaan maaotteluhengessä.

Lue lisää HeiaHeia –maaottelusta, kumpi vei voiton ja miten tämä on vaikuttanut työhyvinvointiin: