Ricoh palkittiin Ghent Workgroupin 2015 PDF preflight -sertifikaatilla

Ricoh Europe, Lontoo, 15.6.2017 Ricoh sai Ghent Workgroupin (GWG) PDF preflight -sertifikaatin osoitukseksi siitä, että sen ohjelmisto noudattaa testattua standardia ja takaa luotettavan PDF-prosessin edellyttämän korkeimman tason preflight-ominaisuuden.

GWG edustaa paino- ja kustannusalan yhteisöä, jonka jäseniä ovat alan teollisuus, palvelujen tarjoajat, järjestöt ja kouluttajat. GWG 2015 preflight -sertifikaatti on tae GWG:n kehittämän painovalmistelun laadunhallintamääritelmän noudattamisesta. ISO PDF/X-4 -standardiin perustuvaan määritelmään sisältyy 14 eri markkinasegmenteille ja tulostusmenetelmille tarkoitettua ”varianttia”.

Tulostuspalveluiden tarjoajat voivat määrittää PDF preflightin automaattiseksi osaksi työnkulkua Enfocus PitStop Library -kirjaston kautta Ricohin TotalFlow Production Manager- ja TotalFlow BatchBuilder -toiminnoilla. Siitä muodostuu olennainen osa näitä ratkaisuja, jotka tasapainottavat töiden määrää, hallintaa ja seurantaa ja jopa ryhmittelevät tilaukset käyttäjän määritysten mukaan. Yritys voi varmistaa, että tiedostot noudattavat uusimpia GWG preflight -standardeja, jotka auttavat ylläpitämään sisällön tarkkuutta, laatua ja yhtenäisyyttä.

Ricoh Europen innovaatio- ja ratkaisujohtaja Erwin Busselot: – Sertifikaatti osoittaa, että tarjoamme helppokäyttöisiä ja automatisoituja ratkaisuja. Tulostusyritykset pystyvät tuottamaan laadukkaita materiaaleja suunnittelijan alkuperäistä ideaa kunnioittaen.

Yksi GWG-komitean puheenjohtajista ja Enfocusin PitStop-tuoteperheen vanhempi tuotepäällikkö Andrew Bailes-Collins: – GWG-standardin noudattaminen on ehdoton etu Ricohin asiakkaille. Sen ansiosta järjestelmän asetuksia ei tarvitse arvailla ja säätää manuaalisesti. Se takaa asiakkaille tunnetun ja testatun standardin mukaisen tuotteen.

| Tietoja Ghent Workgroupista |

Kesäkuussa 2002 perustettu Ghent Workgroup on kansainvälinen toimialajärjestöjen, palveluntarjoajien, kouluttajien ja teollisuusyritysten liittouma. GWG:n tavoitteena on vakiinnuttaa ja levittää graafisen alan työnkulkujen parhaiden käytäntöjen mukaisia prosessimäärityksiä.

Koko 15-vuotisen toimintansa ajan organisaatio on järjestelmällisesti tuottanut PDF-formaatin määritelmiä ja kehittänyt hyödyllisiä työkaluja prosessien automatisointiin ja testaukseen sekä yhtenäisten painettavien ja julkaistavien PDF-tiedostojen tuottamiseen. Kaikki määritykset ovat käytettävissä ilmaiseksi osoitteessa: www.gwg.org.

GWG:n graafisen alan järjestöjäseniä ovat esimerkiksi: BPIF (UK), CIP4 (Sveitsi), CMBO (Alankomaat), ERA (Saksa), Febelgra (Belgia), FESPA (UK), FTA (USA), Medibel+ (Belgia), PDFX-ready (Sveitsi), Printing Industries of America (USA), UNIIC (Ranska) ja VIGC (Belgia).

Yritysjäseniä ovat esimerkiksi: Adobe, Agfa, callas software, CHILI publish, Dalim Software, EFI, Enfocus, Esko, GMG, Heidelberg, Hybrid Software, Kodak, Océ, Ricoh, Quark, Ultimate Technographics ja Xerox IMPIKA.

Teollisuuden alan jäseniä ovat: JP/Politikenhus, Litografia Rosés, PB-Consult, Phototype, Pragmeta, Sagamgraphic ja Square. Koulutusalan jäseniä ovat: Ryerson-yliopisto ja Wuppertalin yliopisto.

Lisätietoja GWG 2015 preflight -sertifikaatin myöntämisprosessista ja testitiedostoista on osoitteessa: http://www.gwg.org/compliancy-testing-procedure.

| Tietoja GWG preflight -sertifikaatista |

GWG 2015 preflight -sertifikaatti on tae GWG:n kehittämän painovalmistelun laadunhallintamääritelmän noudattamisesta. Se koostuu 14 eri markkinasegmentille ja tulostusmenetelmälle tarkoitetuista ”varianteista”, jotka kaikki pohjautuvat ISO PDF/X-4 -standardiin mutta joihin on lisätty segmenttiä palvelevia ehtoja ja rajoituksia. Variantit kattavat suurimman osan yleisimmistä paino- ja tulostussovelluksista ja sisältävät web- ja arkinsyötön CMYK- ja/tai spottivärit ja aikakaus- sekä sanomalehtimainonnan. Koska sertifikaatti perustuu PDF/X-4-standardiin, siihen sisältyy myös taideteosten painamisessa tarvittavien RGB-värien variantteja sekä ”virroitettua” läpikuultavuutta, jota tarvitaan uusimman ja hienoimman grafiikan toistamisessa. Sertifiointiprosessissa käytettävä testipaketti koostuu 260 testitiedostosta, joilla testataan esimerkiksi kuvaresoluution vähimmäistarkkuuden saavuttamista, väritilojen käyttöä, valkoisen ja harmaan päällepainatuksen asetuksia, musteen käyttöä sekä spottivärien käyttöä ja nimeämistä. Jos tiedoston sisältö ei vastaa asetettuja ehtoja, se merkitään virhesanomalla tai varoituksella sen mukaan, kuinka merkittävä ongelma on kyseessä lopputuloksen kannalta.

Roni Keini, Business Manager/Production Printing

Anne Hernetkoski, Marketing Manager

Seuraa meitä Twitterissä: www.twitter.com/ricohfin
Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy

Ricoh on toimisto- ja tuotantotulostusratkaisuihin, asiakirjahallintaan sekä IT- ja viestintäpalveluihin erikoistunut maailmanlaajuinen teknologiayritys. Ricoh on mullistanut ihmisten työskentelytapoja jo yli 80 vuoden ajan. Ricohin tunnuslause on imagine. change. Ricoh tarjoaa palveluja ja teknologiaa, jotka auttavat niin yrityksiä kuin yksilöitäkin innovoimaan uusia tehokkaampia työtapoja, toimimaan ympäristöystävällisemmin ja kasvattamaan liiketoimintaa.

Lisätietoja löydät osoitteesta www.ricoh.fi ja www.imaginechange.fi