Ricohille kaksi German Design Award -palkintoa

TOKIO, 23.10.2017 Ricoh on voittanut kaksi palkintoa German Design Award 2018 -kilpailussa viihteen sekä tietotekniikan ja viestinnän sarjoissa. Alla on tarkempia tietoja tämän vuoden palkinnoista.

Voittaja

• ”Entertainment” eli viihteen kategoria: PENTAX K-1, SLR-kamera
  • ”Computer and Communication” eli tietotekniikan ja viestinnän kategoria: RICOH MP 2555/3055/3555/4055/5055/6055 -sarja, monitoimitulostin

ENTAX K-1, SLR-digikamera

PENTAX K-1, SLR -digikamera kehitettiin kiitetyn PENTAX K -sarjan lippulaivatuotteeksi. Kyseessä on digitaalinen järjestelmäkamera, tarkemmin yksisilmäinen peiliheijastuskamera. Mallissa on iso CMOS-kuvasensori, jonka kuva-ala vastaa 35 mm:n filmiruutua ja jolla saa ammattilaisten ja harrastajien taiteellisessa työssä tarvitsemia hyvin tarkkoja kuvia.

Kameraan tehtiin radikaali rakennemuutos perinteisten kameroiden tarkkuudesta ja vakaudesta tinkimättä. SLR-kameroiden perinteiseen ominaisuuteen eli viisitahoprismakoteloon on modernisoitu lieriömäinen pinta. Tartuntaosaan testattiin monta mallia, jotta se sopisi mahdollisimman moneen käteen, ja siksi kamera tuntuu erityisen mukavalta pitää. Siinä on myös uusi toimintovalitsin, josta voi suoraan nopeasti valita halutun toiminnon ja tietojen syötön.

RICOH MP 2555/3055/3555/4055/5055/6055 -sarja, monitoimitulostin

Tämä yksivärinen digitaalinen laitekonsepti tähtää käytettävyyteen, helppoihin toimintoihin ja hyvännäköiseen ilmeeseen. Syöttö- ja tulostusalustat ovat eriväriset, jotta käyttäjän on helppo skannata, kopioida ja tulostaa.  Kosketusnäyttö on yhtä intuitiivinen käyttää kuin älypuhelin. Paperikoteloon voi tarttua niin ylä- kuin alapuolelta, joten sitä on helppo käsitellä.

German Design Award -kilpailu

German Design Award on arvostettu kansainvälinen muotoilupalkinto, joka perustettiin Saksan liittopäivien aloitteesta vuonna 1953.

Saksan muotoiluneuvosto suosittelee palkittavia tuotteita laadukkaasta kansainvälisestä joukosta ja nimeää osallistujat kunkin palkinnon osalta neljälle tasolle: kulta, voittaja, erikoismaininta ja ehdokas. Ehdokkaista parhaiten suunnitellut ja muotoillut tuotteet saavat kulta-, voittaja- ja erikoismainintatason palkinnot.

German Design Award

Aiemmin palkitut