Ricohin FESPA 2017 -messujen tuotevalikoima povaa tulostusyrityksille loistavaa tulevaisuutta

Ricoh Europe, Lontoo, 8.5.2017 Ricoh esittelee tulostusyrityksille tuotevalikoimansa luovia ratkaisuja esimerkiksi mainoslakanoiden, etikettien, julisteiden ja keraamisten laattojen painantaan FESPA 2017 -messuilla Hampurissa 8.–12.5.

Suosiota kerännee myös Ricoh Pro™ L4160 -lateksitulostin suurkuville. Kyseessä on ensimmäinen kansainvälisen Color-Logic™ -sertifikaatin saanut lateksijärjestelmä, jolla voi tarkasti toistaa monia erilaisia metallisävyjä. FESPAssa esitellään tulostusesimerkkejä viini-, olut- ja hiustuote-etiketeistä julisteisiin ja bannereihin. Pro L4160:lla voi tulostaa Color-Logic-näytteitä ja vaikuttavia A3-kokoisia peili-, matta- ja sateenkaariefektipintaisia metallivärijulisteita.

Ricoh esittelee lisäksi monia  EFI H1625 Hybrid UV LED -suurkuvatulostimella tuotettuja esimerkkejä. Ricohin näyttelyseinällä on näytteitä erikoisista painokelpoisista materiaaleista, esimerkiksi keraamisia laattoja, 3 mm:n liitutaulua, 6 mm:n polystyreeniä, kirkasta pleksilasia ja teräksisiä heijastavia liikennemerkkejä. Osastolla on näytteillä myös Color-Logic-tulosteita. Color-Logic-pintaa on käytetty esimerkiksi viski- ja konjakkilaatikoissa ja kolmiopakkauksissa, mikä osoittaa menetelmän mahdollisuudet pientulostuksessa. Osastolta voi ottaa muistoksi esimerkiksi Foamex-kitaran tai -robotin tai erikoisen lasinalusen.

Lisäksi Ricoh esittelee James Cropperin innovatiivisen liimattoman Khora-valokuvaboksituotteen. Se on tulostettu EFI H1625:llä, ja siinä on 360 asteen Ricoh Theta -kameralla otetut kuvat. Osastolla voi osallistua kaksi kertaa päivässä pidettävään kilpailuun, jossa palkintona on kyseinen upeita otoksia antava kamera.

– Ricohin teknologia ja asiantuntemus auttavat suunnittelijoita ja painajia kehittämään monia erilaisia tuotteita kasvumarkkinoille, sanoo Ricoh Europen kaupallisen ja teollisen tulostuksen innovaatio- ja ratkaisujohtaja (BIS) Erwin Busselot.

Messukävijöille esitellään lisäksi pehmeäntuntuisia ja värinsä pitäviä T-paitapainatuksia ja muita silmää miellyttäviä tekstiilejä, joita painetaan osastolla livenä DTG-tekniikalla.

Osastolla ovat vielä näytteillä Ricohin uusimmat mustesuihkutulostuspäät: Ricoh MH5421F ja Ricoh MH5421MF.

Lisätietoja on osoitteessa www.ricoh-europe.com.

Roni Keini, Business Manager/Production Printing