Ricohin klikattava paperi tekee painetuista sivuista interaktiivisia

Ricoh on lanseerannut Clickable Paper™ -teknologiansa Länsi-Euroopan markkinoille. Klikattava paperi on Ricohin uusi, interaktiivinen tulostusratkaisu, jolla perinteisiin painotuotteisiin voidaan vaivattomasti ja niiden ulkoasua muuttamatta yhdistää verkossa olevaa sisältöä.

Yhteen painetulle sivulle upotettuun "hotspotiin" voidaan sisällyttää jopa kuusi eri linkkiä mihin tahansa verkossa oleviin kohteisiin, kuten videoihin tai multimediaan, verkkosivuille, verkkokauppaan tai sosiaalisen median sivustoille. Käyttäjät voivat tutustua oheissisältöön avaamalla linkit suoraan edessään olevalta paperisivulta älypuhelimellaan tai tabletillaan. Julkaisijat ja mainostajat pystyvät puolestaan arvioimaan kampanjoidensa tehoa helposti seuraamalla, mikä sisältö saa eniten klikkauksia.

Isossa-Britanniassa, Alankomaissa ja Ranskassa toteutetut pilottihankkeet olivat menestyksiä.

Lue koko uutinen Ricohin verkkosivuilta .