Suomen ensimmäinen mustesuihkulehti ilmestyi

Print&Media-lehden kesäkuun numero on Suomen ensimmäinen kaupallinen mustesuihkutulostettu aikakauslehti. Kyseisen lehden tulosti Hansaprint uudella Ricoh VC60000 -mustesuihkupainokoneella. Lehti ilmestyi tilaajille 11.6. 2015.

Lehden kannessa hyödynnettiin digitaalisen painamisen mahdollisuuksia myös arvonnan muodossa. Vastaanottajan paikkakunta personoitiin lehden otsikkoon, esimerkiksi Kuopiossa lehden kannessa luki ”Grillibileet @ Kuopio”. Lisäksi lehden kanteen piirretyssä grillissä on personoitu numero, joka toimii arvontanumerona laadukkaan Weber-grillin voittamiseen. Voittonumeron tarkistamiseen lehdessä on ohjeet mennä tiettyyn verkko-osoitteeseen, jossa paljastetaan grillin voittanut arvontanumero.

Lehden tuotannossa käytettiin kahta erilaista digitaalista painotekniikkaa. Kansi tulostettiin Ricohin elektrofotografiakoneella ja sisäsivut Ricohin mustesuihkukoneella. ”Olemme erittäin tyytyväisiä, että niin Hansaprint kuin Print&Media ovat luottaneet Ricohin teknologiaan ja rohkeasti lähteneet kokeilemaan uusia tuotteita mustesuihkutulostettuna.

Ricohin uuden sukupolven VC60000-muistesuihkutulostimella on Hansaprintin käsissä toteutettu laadukkaita painotöitä, erilaisille materiaaleilla joustavasti. Odotamme mielenkiinnolla mitä uusia ja innovatiivisia käyttötapoja Hansaprint ja kustantajat keksivät tulevaisuudessa mustesuihkuteknologialle” kertoo Harri Salokangas Ricoh Finland Oy:stä.