Suomessa voitaisiin säästää jopa 2,8 työpäivää kuukaudessa

Entistä fiksummilla työtavoilla säästetään työntekijöiden aikaa ja lisätään tuottavuutta.

Ricoh Europe, Lontoo, 5.12.2017 Ricoh Europen teettämän tutkimuksen mukaan suomalaisten yritysten työntekijät uskovat, että entistä tehokkaamman tekniikan avulla voi säästää 2,8 päivää työaikaa joka kuukausi.

Koko Euroopan osalta noin puolet (47 %) kyselyyn osallistuneista 3 600 työntekijästä uskoo, ettei työpaikalla nyt käytettävissä olevan tekniikan avulla voi toimia mahdollisimman tuottavasti. Kysely paljastaa, että työntekijät toivovat digitaalisesti toimivaa työympäristöä. Heistä 59 % uskoo, että entistä innovatiivisempi tekniikka tehostaisi työpäivää.

Ricoh Europen varatoimitusjohtaja, konsernimarkkinointi, Javier Diez Aguirre: – Työnantajilla ei ole näkyvää tavoitetta tuottavuuden parantamiseksi, ja tekniikan heikolla hyödyntämisellä tuhlataan henkilökunnan aikaa. Tutkimuksemme osoittaa, että työntekijät haluavat työnantajan auttavan heitä toimimaan tehokkaasti. Tekniikan hyödyntäminen tuo etua organisaatiolle ja työntekijöille ja säästää aikaa sekä rahaa mahdollistamalla entistä fiksummat työtavat.

Työntekijöiden käsitys tekniikan aikaan saamista ajansäästömahdollisuuksista vaihtelee maittain. Ranskassa uskotaan fiksun tekniikan avulla säästettävän 1,8 työpäivää kuussa ja Venäjällä 5,6 työpäivää – kokonaisen työviikon aikana. Seuraavassa on lueteltu vastaavat luvut maittain:

Maa/Päivää

• Portugali 3,5
  • Ranska 1,8

Euroopan keskiarvo 3,5

Diez-Aguirre lisää: – Työntekijät ymmärtävät uuden tekniikan myönteisen vaikutuksen organisaatioidensa kasvuun. Jotta kasvu toteutuu, johtajien on mietittävä, miten tuottavuus, jousto ja ketteryys saadaan hyödynnettyä digitekniikan avulla.

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.

Huomautus:

Säästö päivinä kuukaudessa = kokonaissäästö minuutteina vuodessa (vastaajien ilmoittamat mahdolliset säästetyt minuutit x työpäivien määrä vuodessa maittain) / 12 / 60 / 7,5
Työpäiviä vuodessa = 252 (yhteensä vuonna 2017) – vuosiloma vähintään maittain

Anne Hernetkoski, Marketing Manager

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland
Seuraa meitä Twitterissä: www.twitter.com/ricohfin

Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy

Ricoh on toimisto- ja tuotantotulostusratkaisuihin, asiakirjahallintaan sekä IT- ja viestintäpalveluihin erikoistunut maailmanlaajuinen teknologiayritys. Ricoh on mullistanut ihmisten työskentelytapoja jo yli 80 vuoden ajan. Ricohin tunnuslause on imagine. change. Ricoh tarjoaa palveluja ja teknologiaa, jotka auttavat niin yrityksiä kuin yksilöitäkin innovoimaan uusia tehokkaampia työtapoja, toimimaan ympäristöystävällisemmin ja kasvattamaan liiketoimintaa.

Lisätietoja löydät osoitteesta www.ricoh.fi ja www.imaginechange.fi