Boschin kuluttajille suunnatut mittalaitteet tekevät työskentelystä nopeaa, tarkkaa ja turvallista

Näppärät uudet apuvälineet remontointiin, nikkarointiin ja sisustamiseen

Onko seinään turvallista porata? Mahtuuko uusi sohva sille aiottuun tilaan? Kuinka pitkä uuden asunnon olohuoneen seinä on? Boschin uudet mittalaitteet, PLR 15 -laseretäisyysmittalaite ja  PMD 7 -rakenneilmaisin, ovat helppokäyttöisiä apuvälineitä remontointiin ja sisustamiseen. Laitteiden myötä Bosch laajentaa mittalaitetarjontaansa myös aloittelijoiden ja vähän nikkarointikokemusta omaavien kuluttajien suuntaan. Edulliset ja markkinoiden pienimpiin kuuluvat laitteet ovat aina käyttövalmiina ja niitä on helppo kuljettaa mukana.

Taskukokoinen laseretäisyysmittalaite PLR 15 tekee vaikutuksen helppokäyttöisyydellään

Moni luottaa asuntoaan remontoidessaan ja sisustaessaan metrimittaan tai omaan visuaaliseen arvioonsa. Mittaaminen on kuitenkin tarkkuustyötä: pienikin virhemittaus, ja suunnitelmat ovat pilalla. Bosch tarjoaa nyt uuden  ja helppokäyttöisen laitteen kodin sisustamiseen ja remontointiin. Pienikokoinen ja kevyt laseretäisyysmittalaite PLR 15 mittaa luotettavasti jopa 15 metrin etäisyydet. Laite mahtuu helposti taskuun tai käsilaukkuun ja on siten helppo ottaa mukaan vaikkapa asuntonäyttöön tai huonekalukauppaan.

PLR 15 on erittäin helppokäyttöinen. Kun laitteen kytkin vedetään taakse, mittaus alkaa ja etäisyys kohteeseen näkyy näytössä. Mittaustulos tallentuu kytkimen alta paljastuvaa punaista painiketta painamalla.

PLR 15 -laseretäisyysmittalaite suositushinta on 62,90 €. Pakkauksen mukana tulee kaksi 1.5 V AAA-paristoa.

PMD 7 -rakenneilmaisin tunnistaa metallin ja sähkön sekunneissa

Porattaessa seinään varovaisuus on valttia. Boschin PMD 7 -rakenneilmaisin on kätevä työkalu metallin ja sähkökaapeleiden havaitsemiseen. Laite toimii vain yhdellä napin painalluksella ja värilliset LED-liikennevalot ohjaavat remontoijaa: vihreän valon palaessa poraaminen on turvallista, keltainen tarkoittaa, ettei poraamista suositella ja punainen ilmaisee, että kyseisessä kohdassa on metallia. Mikäli laite tunnistaa sähköä, punainen merkkivalo vilkkuu ja laite päästää äänimerkin, joka voimistuu, mitä lähempänä havaittu kohde on.

PMD 7 kalibroituu automaattisesti ja on siten on aina valmis käytettäväksi. Rakenneilmaisin havaitsee metallin seitsemän senttimetrin syvyyteen asti ja jännitteelliset sähköjohdot viiden senttimetrin syvyyteen asti. Laite on myös kooltaan kompakti: se painaa ainoastaan 150 grammaa ja on 15 cm pitkä ja 6 cm leveä.

PMD 7 -rakenneilmaisimen suositushinta on 52,90 €. Pakkaus sisältää kolme 1,5 V AAA paristoa.

Tekniset tiedot

PLR 15

• Mittausetäisyys: 0,15 -15 m
  • Virtalähde: 2 x 1.5 V AAA
  • Mittaustarkkuus: +/- 3 mm
  • Mitat (pituus x leveys x korkeus): 100 x 36 x 23 mm
  • Paino: 80 g

PMD 7

• Maks. paikannussyvyys / rautapitoiset metallit: 7 cm
  • Maks. paikannussyvyys / värimetallit: 6 cm
  • Maks. paikannussyvyys / virtajohdot: 5 cm
  • Virtalähde: 3 x 1.5 V AAA
  • Käyttöaika: 5 h
  • Mitat (pituus x leveys x korkeus): 144 x 60 x 30 mm
  • Paino: 150 g

Lisätietoja: Robert Bosch Oy, Pasi Kivimaa, puh. 010 480 8252, pasi.kivimaa@fi.bosch.com

Bosch-konserni on maailman johtavia teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittajia. Ajoneuvotekniikkaa, energia- ja rakennustekniikkaa, teollisuustekniikkaa ja kulutustarvikkeita valmistavan konsernin vuoden 2011 liikevaihto oli 51,5 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli yli 300 000 työntekijää. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen runsaat 350 tytäryhtiötä yli 60 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin jatkuvan kasvun perusta. Bosch käytti vuonna 2011 tutkimus- ja tuotekehitystoimintaan yli neljä miljardia euroa ja teki maailmanlaajuisesti yli 4 100 patenttihakemusta. Bosch-konsernin tuotteet ja palvelut ovat elämänlaatua parantavia innovatiivisia, hyödyllisiä ja innostavia ratkaisuja. Bosch-konsernin tuotteet ja palvelut ovat elämänlaatua parantavia innovatiivisia, hyödyllisiä ja innostavia ratkaisuja – tekniikkaa, joka on ”Invented for Life”.