Kuusi syytä viilentää kesäkoti ilmalämpöpumpun avulla

Helteet ovat täällä ja kesäkodin tehokas viilennys mietityttää jälleen monia. Bosch listasi kuusi syytä, miksi valita ilmalämpöpumppu kodin tai mökin viilentämiseen ja lämmittämiseen.

1. Viilennä kesäkoti tehokkaasti ja edullisesti

Lämpöpumpun viilennysominaisuus takaa kesällä makeat yöunet edullisesti. Laskennallinen kustannus on noin euron hellevuorokautta kohti.

2. Raikasta huoneilma

Ilmalämpöpumppu puhdistaa ja raikastaa sisäilmaa. Jäähdyttäminen poistaa myös huoneilman kosteutta ja lisää siten asumismukavuutta. Kesähelteellä juuri ilman kosteus tekee olosta tukalan.

3. Lisää vapaa-ajan asunnon viihtyvyyttä

Ilmalämpöpumppu on erinomainen valinta vapaa-ajan asunnon viilentämiseen: vapaa-ajan asuntojen tilat ovat pääsääntöisesti suhteellisen pieniä ja näin viileä ilma päästään hyödyntämään koko tilassa tehokkaasti. Asenna laite paikkaan, jossa ilma voi virrata vapaasti ja muista, että väliseinä on ilmalämpöpumpun vihollinen ja auki oleva ovi ystävä!

4. Jatka mökkikautta

Ilmalämpöpumpun lämmitysominaisuudella voidaan jatkaa mökkikautta kätevästi. Etäohjaimen avulla voi viileämpään aikaan napsauttaa ilmalämpöpumpun päälle jo kotoa lähdettäessä, jolloin mökille tultaessa ei tarvitse ensimmäiseksi ryhtyä tuvan lämmityspuuhiin. Pumpun avulla saat myös levitettyä takan lämmön tasaisesti huonetilaan. Parhaimmassa tapauksessa saattaa tehokkaalla ilmalämpöpumpulla ja takan hyödyntämisellä selvitä koko talvesta ilman päälämmönlähteen käyttöä.

5. Säästä energiakuluissa

Ilmalämpöpumppu on yksi edullisimmista ja helpoimmista tavoista säästää energiakuluissa. Ilmalämpöpumpun avulla voit säästää energiaa lämmityksessä 30–50 %.

6. Ylläpidä vapaa-ajan asunnon kuntoa

Vapaa-ajan asunto pysyy parempikuntoisena, kun sen ylläpitolämpötila säilytetään vähintään 10˚C:ssa

Tutustu Boschin laatimaan ilmalämpöpumpun ostajan oppaaseen: http://www.lampopumppu.fi/ostajan-opas/ilmalampopumput/

Bosch-konserni on maailman johtava teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittaja. Vuonna 2014 konsernin liikevaihto oli 49 miljardia euroa*, ja sen palveluksessa oli 1.4.2015 noin 360 000 työntekijää. Konserni on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods ja Energy and Building Technology. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n ja sen noin 440 tytäryhtiötä ja paikallista yhtiötä noin 60 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Tämä maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin tulevan kasvun perusta. Vuonna 2014 Bosch jätti maailmanlaajuisesti noin 4 600 patenttihakemusta. Bosch-konsernin strategisena tavoitteena on luoda innovaatioita verkottuneen maailman tarpeisiin. Bosch parantaa elämänlaatua kaikkialla maailmassa innovatiivisilla ja innostusta herättävillä tuotteillaan – yhtiö tarjoaa tekniikkaa, joka on ”Invented for life”.

Robert Bosch (1861–1942) perusti yhtiön Stuttgartissa vuonna 1886 hienomekaniikan ja sähkötekniikan korjaamoksi. Robert Bosch GmbH:n poikkeuksellinen omistusrakenne takaa konsernin taloudellisen riippumattomuuden. Sen ansiosta yhtiön on mahdollista suunnitella tulevaisuuttaan pitkäjänteisesti ja sijoittaa tulevaisuutensa kannalta välttämättömiin investointeihin etupainotteisesti. 92 prosenttia Robert Bosch GmbH:n pääomasta omistaa yleishyödyllinen säätiö, Robert Bosch Stiftung. Teollisesta toiminnasta vastaa äänivaltaa käyttävä Robert Bosch Industrietreuhand KG. Muut osakkeet ovat Boschin perheen ja Robert Bosch GmbH:n omistuksessa.

* Vuoden 2014 myyntiluvut eivät sisällä yhtiön aiempia yhteisyrityksiä BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH (nykyisin BSH Hausgeräte GmbH) ja ZF Lenksysteme GmbH (nykyisin Robert Bosch Automotive Steering GmbH), jotka ovat nykyään yhtiön omistuksessa kokonaisuudessaan.