Teho vastaava kuin verkkovirralla toimivissa työkaluissa:

Bosch tuo markkinoille EC-moottorilla toimivan akkukäyttöisen Multicutter-monitoimityökalun

• Kaksi tehokasta monitoimityökalua erilaisiin leikkaus- ja korjaustöihin: GOP 14,4 V-EC Professional ja GOP 18 V-EC Professional
  • Pitkä akun kesto 4.0 Ah:n CoolPack-akun ansiosta
  • SDS-järjestelmä nopeaan, ilman työkaluja tapahtuvaan tarvikkeiden vaihtoon
  • Matalat tärinäarvot mahdollistavat mukavan käsittelyn
  • Laaja tarvikevalikoima, joka noudattaa OIS-järjestelmää ja on värikoodattu käyttötarkoituksensa mukaan

Ensimmäinen hiiliharjattomalla EC-moottorilla varustettu oskilloiva monitoimityökalu GOP 18 V-EC Professional on luotettava ja ketterä työkalu erilaisiin leikkaus- ja korjaustöihin. Laitteen EC-moottori yltää erinomaiseen, yli 80 prosentin hyötysuhteeseen, kun taas tasavirtamoottorit yltävät vain 60-70 prosentin hyötysuhteeseen. Tehokas ja pitkäikäinen 4.0 Ah:n CoolPack-akku mahdollistaa osaltaan keskeytymättömän työskentelyn pitkän akun keston ansiosta.

Työkaluissa käytetyn patentoidun SDS-järjestelmän ansiosta tarvikkeita voi vaihtaa helposti ja nopeasti: SDS-vipu vapautetaan ja suljetaan se uudelleen työkalun vaihdon jälkeen.

Kompakti työkalu matalalla tärinällä

GOP 18 V-EC Professional -monitoimityökalut ovat käteviä apureita erityisesti erilaisissa sisustukseen liittyvissä töissä: niitä voi käyttää esimerkiksi upotussahaukseen, ovenkarmien sovitustyöhön, puun hiontaan tai naulojen katkaisuun. Hyvin käteen istuvia, alle kahden kilon painoisia työkaluja voi käsitellä mukavasti jopa ahtaissa paikoissa tai pään yläpuolella työskenneltäessä.

OIS-järjestelmän mukaiset, värikoodatut tarvikkeet

Bosch haluaa tehdä monitoimileikkurien lisävarusteiden valitsemisen entistä helpommaksi. Kaikki lisävarusteet ovat OIS-järjestelmän mukaisia. Lisäksi uusi värikoodausjärjestelmä auttaa näkemään välittömästi, mikä tarvike sopii millekin materiaalille. Tarvikkeista löytyy myös muun muassa syvyydenrajoitin segmentti- ja upotussahanterille sekä pölynimuriliitäntä hiomatyötä varten.

GOP 18 V-EC Professional monitoimileikkuri on saatavilla seuraavissa pakkauksissa:

• L-BOXXissa, joka sisältää upotussahanterän, metallisahanterän, kaavinterän, hiontalevyn ja kaksi pakkausta hiomapaperia. Pakkauksen suositushinta on 299 €.
  • L-Boxxissa, joka sisältää edellisten varusteiden lisäksi kaksi 4,0 Ah:n akkua ja nopean laturin. Pakkauksen suositushinta on 549 €.

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Ominaisuudet GOP 14,4 V-EC Professional GOP 18 V-EC Professional
Akun jännite 14.4 V 18 V
Akun kapasiteetti 4.0 Ah 4.0 Ah
Tyhjäkäyntikierrosluku 8,000-20,000 min-1 8,000-20,000 min-1
Värähtelykulma vasen/oikea 1.4° 1.4°
Ympärysmitta 193 mm 193 mm
Pituus (ilman akkua) 320 mm 320 mm
Paino 4.0 Ah CoolPack-akun kanssa  1.86 kg 1.95 kg

Lisätiedot: Robert Bosch Oy, Erkki Rissanen, puh 010 480 8351, erkki.rissanen@fi.bosch.com

→ Kysy lisää myös testausmahdollisuuksista mahdollista juttua / artikkelia varten!

Bosch-konsernin sähkötyökaluliiketoiminta on maailman markkinajohtaja sähkötyökaluissa ja sähkötyökalujen tarvikkeissa. Vuonna 2012 toimiala tuotti liikevaihtoa noin 4 miljardia euroa, josta 90 prosenttia tuli Saksan ulkopuolelta. Tuotemerkit Bosch, Skil ja Dremel edustavat asiakaskeskeisyyttä ja teknistä edistyksellisyyttä. Tärkeimmät menestystekijät ovat innovaatiovoima ja vauhti. Bosch-sähkötyökalut tuo markkinoille vuosittain yli 100 uutta tuotetta. Toimialan vuoden 2012 liikevaihdosta 40 prosenttia muodostui tuotteista, jotka ovat olleet markkinoilla alle kaksi vuotta. Boschin sähkötyökaluliiketoiminnan kaikki viisi liiketoimintasegmenttiä – käsikäyttöiset sähkötyökalut, pöytäkoneet, tarvikkeet, mittalaitteet ja sähkökäyttöiset puutarhatyökalut – kasvoivat markkinoita nopeammin.

Bosch-konserni on maailman johtava teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittaja. Ajoneuvotekniikkaa, energia- ja rakennustekniikkaa, teollisuustekniikkaa ja kulutustarvikkeita valmistavan konsernin vuoden 2012 liikevaihto oli 52,5 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli yli 306 000 työntekijää. Vuoden 2013 alusta lähtien konsernin toiminta on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Automotive Technology, Industrial Technology, Consumer Goods, ja Energy and Building Technology. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen runsaat 360 tytäryhtiötä yli 50 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Tämä maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin jatkuvan kasvun perusta. Bosch käytti vuonna 2012 tutkimus- ja tuotekehitystoimintaan noin 4,8 miljardia euroa ja teki maailmanlaajuisesti lähes 4 800 patenttihakemusta. Bosch-konsernin tuotteet ja palvelut ovat elämänlaatua parantavia innovatiivisia, hyödyllisiä ja innostavia ratkaisuja – tekniikkaa, joka on ”Invented for life”.

Lisätietoja: http://www.bosch.fi, http://www.bosch-press.com.