Tehokkuutta ja kestävyyttä kompaktissa koossa: Hiiliharjattomat akkuiskuruuvinvääntimet Boschilta

• Kaksi uutta laitetta 10,8 voltin työkalujen sarjaan: GDR 10,8 V-EC ja GDS 10,8 V-EC Professional
  • Yksi uusi laite 18 voltin työkalujen sarjaan: GDS 18 V-EC 250 Professional
  • Yhteensopiva HEX-9 poranterä mahdollistaa voimakkaan porauksen
  • Korkeampi suorituskyky ja kaksinkertainen käyttöikä hiiliharjateknologian ansiosta

Bosch laajentaa hiiliharjattomien ammattityökalujen tarjontaansa kolmella akkuiskuruuvinvääntimellä. 10,8 voltin työkalujen sarja laajenee GDR 10,8 V-EC Professional ja GDS 10,8 V-EC Professional -akkuiskuruuvinvääntimillä ja 18 voltin sarja saa GDS 18 V-EC 250 Professional -akkuiskuruuvinvääntimen. Laitteet asettavat uudet tehokkuusstandardit työskentelylle: hiiliharjateknologian ansiosta moottoreilla on 30 prosenttia pidempi akunkesto ja jopa 100 prosenttia pidempi käyttöikä perinteisiin moottoreihin verrattuna.

Hiiliharjaton moottori on täysin huoltovapaa ja sillä on korkea hyötysuhde. Se tuottaa myös vähemmän lämpöhukkaa eikä laite kuumene niin paljoa. Kun laite on lisäksi varustettu ylikuormitukselta suojaavalla elektronisella moottorin suojauksella (EMP), sen elinikä kaksinkertaistuu tavallisilla moottoreilla varustettuihin työkaluihin verrattuna. Hiiliharjateknologia mahdollistaa myös työkalujen erittäin kompaktin ja kevyen muotoilun. Siten niitä on helppo käyttää myös pään yläpuolella sekä ahtaissa tai vaikeasti tavoitettavissa paikoissa.

10,8 voltin akkuiskuruuvinvääntimet pähkinänkuoressa

GDR 10,8 V-EC Professional ja GDS 10,8 V-EY Professional eroavat toisistaan ​​tarvikkeen pidikkeen (1/4" kuusiokolo tai 3/8" ulkoneliö) ja vääntömomentin osalta. Molemmilla laitteilla on korkea vääntömomentti – 110 Nm ja 115 Nm –  ja ne suoriutuvat yhdellä 2,5 Ah akun latauksella yli 260 ruuvin (halkaisija 4,2 mm, pituus 65 mm) kiinnittämisestä pehmeään puuhun tai 240 metalliruuvin (halkaisija 8 mm, pituus 25 mm) kiinnittämisestä kovaan puuhun. Työkaluilla on kaksi ennakkovalintaista nopeusasetusta joista ensimmäinen on suunniteltu pienille ja toinen keskipitkille ruuveille. Laitteen päälle ja pois kytkettävä LED-valorengas takaa kohteen hyvän valaistuksen.

Kompakti, kapea, kevyt ja tehokas: GDS 18 V-EC 250 Professional

18 voltin akkuiskuruuvinväännin GDS 18 V-EC 250 Professional on varustettu 250 Nm vääntömomentilla sekä taaksepäinpyörimistoiminnolla, mutta se on vain 1,9 kg painoinen. Näiden ominaisuuksiensa myötä laite tarjoaa luokkansa parhaan tehon ja painon suhteen. Työkalun avulla voi siten muun muassa irrottaa ruostuneita betoniruuveja joiden halkaisija on 16 millimetriä. Laitteella voi yhdellä latauksella kiinnittää 175 ruuvia (halkaisija 12 mm, pituus 35 mm), ja sen erittäin kompakti muotoilu ja hoikka kädensija takaavat mukavan työskentelyn. 1/2" ulkoneliön pikakiinnitysominaisuus takaa nopean työkalun vaihdon. Työkalun LED-valo takaa hyvät valaistusolosuhteet työskentelylle.

Lisä järjestelmään: HEX-9 MultiConstruction -poranterä tehokkaaseen poraamiseen

Bosch tarjoaa iskuruuvinvääntimille kattavan laitteista ja tarvikkeista koostuvan järjestelmän. Järjestelmän uusin lisä, HEX-9 MultiConstruction -poranterä, mahdollistaa sen, että iskuruuvinvääntimellä voi nyt myös porata. HEX-9 MultiConstruction -poranterän terävät, timanttihiotut leikkuuterät sekä karbidikärki takaavat terien pitkän käyttöiän ja mahdollistavat pikkutarkat aloitukset sekä täsmällisen porausohjauksen.

Boschin Diamond Impact -tarvikesarjasta löytyy lisäksi muun muassa Anti-shock” -teränpidike sekä Torx-, PH-, PZ- ja Hex-teriä 25 mm ja 50 mm pituisina. Impact Control -sarja pitää puolestaan sisällään erilaisia hylsyjä ja hylsynpitimiä.

Ominaisuudet
GDR 10,8 V-ECProfessional GDS 10,8 V-EC Professional GDS 18 V-EC 250
Professional
Akun jännite 10.8 V 10.8 V 18 V
Akun kapasiteetti 2.5 Ah 2.5 Ah 5.0 Ah
Tyhjäkäyntikierrosluku

0 – 1,200 min-1 /0 – 2,600 min-1 0 – 1,200 min-1 /0 – 2,600 min-1 0 – 2,400 min-1
Iskuluku 0 – 2,700 bpm /0 – 3,100 bpm 0 – 2,700 bpm /0 – 3,100 bpm 0 – 3,500 bpm
Max. vääntömomentti 110 Nm 115 Nm 250 Nm
Terän pidike 1/4" sisäinen kuusikulmio 3/8" ulkoneliö 1/2" ulkoneliö
Pituus 139 mm 137 mm 163 mm
Max. ruuvin halkaisija M12 M12 M16
Paino akun kanssa 970 g 970 g 1.9 kg
Hinta ilman akkua ja laturia alv 24% 190 € 190 € 299 €

Lisätiedot: Robert Bosch Oy, Erkki Rissanen, puh 010 480 8351, erkki.rissanen@fi.bosch.com

→ Kysy lisää myös testausmahdollisuuksista mahdollista juttua / artikkelia varten!

Bosch-konsernin sähkötyökaluliiketoiminta on maailman markkinajohtaja sähkötyökaluissa ja sähkötyökalujen tarvikkeissa. Vuonna 2014 toimiala tuotti liikevaihtoa noin 4,2 miljardia euroa, josta noin 85 prosenttia tuli Saksan ulkopuolelta. Tuotemerkit Bosch, Skil ja Dremel edustavat asiakaskeskeisyyttä ja teknistä edistyksellisyyttä. Toimialan tärkeimmät menestystekijät ovat innovaatiovoima ja vauhti. Noin 35 prosenttia toimialan vuoden 2014 liikevaihdosta muodostui tuotteista, jotka ovat olleet markkinoilla alle kaksi vuotta. Vuonna 2015 toimiala tuo jälleen markkinoille yli 100 uutta tuotetta neljällä liiktoiminta-alueellaan jotka ovat sähkötyökalut, tarvikkeet, mittalaitteet ja puutarhatyökalut.

Bosch-konserni on maailman johtava teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittaja. Vuonna 2013 sen liikevaihto oli 46,1 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli noin 281 000 työntekijää (Huom. Kirjanpitoon liittyvistä muutoksista johtuen vuoden 2013 luvut ovat vain osittain vertailukelpoisia vuoden 2012 lukujen kanssa). Konserni on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Automotive Technology, Industrial Technology, Consumer Goods ja Energy and Building Technology. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n ja sen runsaat 360 tytäryhtiötä noin 50 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Tämä maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin tulevan kasvun perusta. Vuonna 2013 Bosch investoi yli 4,5 miljardia euroa tutkimukseen ja tuotekehitykseen ja jätti maailmanlaajuisesti noin 5 000 patenttihakemusta. Se tarkoittaa keskimäärin 20 patenttia päivässä. Bosch-konsernin tuotteet ja palvelut ovat elämänlaatua parantavia innovatiivisia, hyödyllisiä ja innostavia ratkaisuja – yhtiö tarjoaa maailmanlaajuisesti tekniikkaa, joka on ”Invented for life”.