Robotit vetävät jumppaa ja rokkaavat SuomiAreenan RoboSteam-tapahtumassa 14.7.

Report this content

Porin SuomiAreenalla pääsee tänä vuonna osallistumaan robotin vetämään jumppaan ja tutustumaan hyödyllisiin robottiapulaisiin. RoboSteam-show valloittaa Laiv@lavan torstaina 14.7. Lavashown jokainen teema käynnistyy robottivirittimellä varustetun 3D-tulostetun kitaran soitolla sekä Zora-robotin vetämällä jumpalla. Tapahtuman juontaa televisiosta tuttu tiedetoimittaja Ivan Puopolo.

Tiedotusvälineille 6.7.2016

Lavalla nähdään jo monelle tutuksi tulleen sosiaalisen Zora-robotin lisäksi Suomessa harvoin nähty Baxter-robotti. Yleisö pääsee näkemään ja kokeilemaan lisäksi mm. Evondoksen lääkeannostelijarobotteja, Paro-terapiarobottia ja Budgee-ostosapulaista. Erilaisia siivouksen apurobotteja sekä 3D-printtereitä on paikan päällä työn touhussa koko päivän.

Porin Laiv@lavalla kohtaavat lisäksi robotisaation tietäjät, pohdiskelijat ja asiantuntijat. RoboSteam-showssa vastataan mieltä kutkuttaviin kysymyksiin. Mistä robotisaatiossa oikeastaan on kysymys? Mihin robotit kykenevät jo nyt? Mitä tulevaisuus tuo tullessaan? Miten meidän pitäisi valmistautua? Missä ovat mahdollisuutemme?

RoboSteam-shown teemat:

1. Roboteilla byrokratian kimppuun!
  2. Robotit tulevat, miten saamme osaamisen ajan tasalle?
  3. Kohti parempaa hoivaa robottien avulla
  4. Robotit tuottavuuden kolmiloikkaajina
  5. Robotit ovat keskuudessamme, liikkeellä ja liikenteessä

Aiheisiin tarttuvat mm. Sairaanhoitajaliiton uusi puheenjohtaja Nina Hahtela, europarlamentaarikot Sirpa Pietikäinen, Henna Virkkunen ja Miapetra Kumpula-Natri sekä kansanedustajat Sanna Lauslahti, Joona Räsänen ja Jyrki Kasvi. Ohjelmistorobotiikasta tietävät Petri Karjalainen, OpusCapita sekä Heikki Länsisyrjä, Digital Workforce. Hoiva- ja teollisuusrobotiikan asiantuntijoina Jyrki Niinistö, Evondos, rehtori Ari Maunuksela, Teuvan aikuiskoulutuskeskus sekä Nina Lehtinen, Yaskawa Finland. Robottiautoilua ja sen tulevaisuutta avaa Pauli Eskelinen, Veho. Osaamisesta, robottien turvallisuudesta ja yrittäjyyden mahdollisuuksista kommentoivat Nicholas Andersson, Airo Island, Jarno Limnell, Aalto-yliopisto, Peter Vesterbacka, Kiti Müller, Nokia Oyj sekä Christina Forsgård, Netprofile Finland.

Ohjelma ja lisätietoa http://robosteam.fi/suomiareena/
Robokitara soi: https://youtu.be/r3o9lkuighA

Tapahtuman yhteistyökumppanit ovat Robokeskus Oy, OpusCapita Oy, Digital Workforce Oy, Prenta Oy, MaWell Care Oy, Yaskawa Finland Oy, Evondos Oy, Veho Oy, Netprofile Finland Oy, Airo Island ry, Sairaanhoitajaliitto ry, Develor Productions Oy, Robotics Finland Oy sekä Tekniikan Museo.

Mediayhteydet:
RoboSteam-tapahtuman järjestäjä Cristina Andersson, Cristina.andersson@develor.fi, puh. 0400-633190
Christina Forsgård, Netprofile Finland Oy, christina@netprofile.fi, puh. 040-5719192

Avainsanat: