Vakavia kysymyksiä pohditaan SuomiAreenan RoboSteam-tapahtumassa 14.7.

Report this content

Onko Suomi jäljessä modernin robotiikan osaamisessa? Miten terveydenhoidon haasteita voidaan ratkoa robottien avulla? Robotit auttavat jopa 30% tuottavuusloikkaan. Hyödynnetäänkö mahdollisuus? Ovatko robottiautot oikeasti valmiita liikkumaan ihmiskuljettajien joukossa?

Robotiikan, fyysisten ja ohjelmistorobottien, avulla voidaan saavuttaa mittavia etuja esimerkiksi terveydenhoidossa. Robotti mahdollistaa nykyistä inhimillisemmän hoidon: enemmän aikaa hoitotyölle, kanssakäymistä, vähemmän yksinäisyyttä ja syrjäytymistä. Robotti säästää kustannuksia – samalla rahalla enemmän hoitoa.

Keväällä toteutettu laaja tutkimus sairaanhoitopiireissä osoittaa, että tietotyön rutiineihin ja moninkertaiseen kirjaamiseen hukkuu valtavasti työaikaa julkisessa terveydenhuollossa ja että erityisesti hoitajat ja lääkärit kokevat sen vievän aikaa potilastyöltä.

Tulevaisuudessa kaikissa tiimeissä on digityöntekijöitä, ohjelmistorobotteja, jotka hoitavat tietotyön rutiinitehtävät virheettömästi ja nopeasti vapauttaen hoitajien aikaa mielekkäämpiin tehtäviin sekä nostaen organisaatioiden tuottavuutta. Ohjelmistorobotteja on jo pilotoitu menestyksekkäästi useissa sairaanhoitopiireissä Suomessa.

Digitaalinen työntekijä on nopea ratkaisu, joka ei vaadi muutoksia nykyisiin it-järjestelmiin ja käyttöönotto kestää tyypillisesti muutamia viikkoja. Takaisinmaksu on aina alle 12 kk. Digityöntekijä on tiiminjäsen, jolle koulutetaan ihmisen toiminta halutussa prosessissa tai tehtävässä.

RoboSteam-tapahtumassa saat pikakatsauksen robotiikan ja robotisaation kokonaisuuteen. Tervetuloa kuuntelemaan ja oppimaan!

RoboSteam-shown teemat:

Roboteilla byrokratian kimppuun!
Robotit tulevat, miten saamme osaamisen ajan tasalle?
Kohti parempaa hoivaa robottien avulla
Robotit tuottavuuden kolmiloikkaajina
Robotit ovat keskuudessamme, liikkeellä ja liikenteessä

Katso koko huikea ohjelma täältä http://robosteam.fi/suomiareena/suomiareena-ohjelma/

Tapahtuman yhteistyökumppanit ovat Nokia Oyj, Robokeskus Oy, OpusCapita Oy, Digital Workforce Nordic Oy, Prenta Oy, MaWell Care Oy, Yaskawa Finland Oy, Evondos Oy, Veho Oy, Netprofile Finland Oy, Airo Island ry, Sairaanhoitajaliitto ry, Develor Productions Oy, Robotics Finland vo, sekä Tekniikan Museo.

Mediayhteydet:
RoboSteam-tapahtuman järjestäjä Cristina Andersson, Cristina.andersson@develor.fi, puh. 0400-633190
Christina Forsgård, Netprofile Finland Oy, christina@netprofile.fi, puh. 040-5719192

Avainsanat: