Markkinoiden pienin puulämmitteinen - Ovaali on varaavan takan uusi muoto

Tanskalaisen designtakkavalmistajan, MorsØn tuttuihin, ovaaliin 6100 -sarjan takkoihin saa nyt moduulin, jossa on lämpöä varaavat kivet. MorsØ lla on nyt markkinoiden pienin puulämmitteinen, varaava takka. Takka luovuttaa lämpöä tunteja takkatulen sammuttua. Näin takkapuiden lämmitysteho otetaan tarkkaan talteen ja puuta kuluu vähemmän. Moduulin voi myös jälkiasentaa valmistajan 6100 ja 7600 –sarjan takkoihin. Joutsenmerkitty puutakka lämmittää jopa 90 m²:n kokoisen huoneen. MorsØ-takkoja myyvät takkojen erikoisliikkeet kautta maan ja niitä maahantuo suomalainen Oy Roltrade Ab .

Varaava moduuli vanhaan takkaan

Varaan moduulin voi lisätä jälkiasennuksena aiemmin hankittuun MorsØ 6100- ja 7600 -sarjan takkaan. Varaavan moduulin paino on n. 30 - 50 kg. Lämmön jakoa huonetilaan voi säätää niin, että kaikki lämpö johdetaan takan palaessa huonetilaan tai vaihtoehtoisesti moduuliin, jonka varaavat kivet luovuttavat lämpöä pitkään.

Kuvateksti:   MorsØ-takka lämpöä varaavalla moduulilla.